شرکت اپل پس از رونمایی و عرضه محصولات جدید خود که با عنوان آیفون 13، آیپد نسل 6 و اپل واچ سری 7 روانه بازار شده بودند بار دیگر موفق به جلب رضایت طرفداران و کاربران خود شد. IPAD MINI 2021 یکی دیگر از محصولات عرضه شده شرکت اپل است که کاربران زیادی منتظر رونمایی از آن بودند. این مدل از آیپد نیز همانند سایر محصولات شرکت اپل توانست درصد زیادی از طرفداران و کاربران را به وجد آورده و آن ها را راضی نگه دارد. شرکت اپل به منظور پایین آوردن میزان قیمت آیپد استاندارد دست به طراحی و تولید نسخه کوچک تر آن زده تا همه توانایی خرید و استفاده از آن را داشته باشند. لازم به ذکر است که آیپد مینی 2021 تفاوت خیلی کمی با نسخه استانداردش دارد. در ادامه قصد معرفی و بررسی کامل IPAD MINI 2021 را داریم. لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

بررسی جزئیات کامل IPAD MINI 2021 (بخش اول)

طراحی و ساخت!

شرکت اپل در طراحی و ساخت آیپد مینی 2021 از اندازه کوچک تری بهره برده تا کاربر بتواند به راحتی و با یک دست آن را حمل کند. از دیگر ویژگی های ظاهری این مدل از آیپد می توان به کناره های صاف و لبه های مربع آن اشاره کرد. با توجه به ویژگی های ظاهری و سخت افزاری که در اختیار دارد می تواند با iPad Pro و iPad Air به رقابت بپردازد. از ویژگی های بارز آیپد مینی 2021 نسبت به مدل های قبلی می توان به صفحه نمایش بزرگ تر 8.3 اینچی اشاره کرد. این ویژگی به لطف نزدیک شدن صفحه نمایش به لبه ها به وجود آمده است. شرکت اپل به منظور پوشش دادن همه سلیقه ها این مدل از آیپد خود را در رنگ های متنوع صورتی، بنفش، استار لایت و خاکستری فضایی تولید کرده است.

بررسی جزئیات کامل IPAD MINI 2021 (بخش اول)

پلتفرم!

اضافه شدن بروزترین سیستم روی تراشه A15 Bionic (سیستم استفاده شده بر روی آیفون 13 پرو) را می توان یکی از ویژگی های برجسته این مدل از آیپد اپل محسوب کرد. آیفون 13 پرو نیز به دلیل بهره مندی از این نوع سیستم توانسته پرچمدار گوشی های هوشمند باشد. نسل های قبلی آیپد از پردازنده های A12 برخوردار هستند. این نوع پردازنده نخستین بار در سال 2018 و در کنار گوشی موبایل آیفون مدل XS رونمایی شده بود. پردازنده نسخه A15 قادر است عملکرد و کارای به مراتب بیشتر و بهتری از نسل های قبلی داشته باشد. با توجه به برخورداری iPad Mini 2021 از این مدل پردازنده به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید انواع مختلف کارهای سنگین همچون ویرایش عکس و فیلم، ویرایش های مختلف همراه با لایه های زیاد در فتوشاپ و یا انواع مختلف بازی های سنگین را اجرا کنید. تنها تفاوت پردازنده این مدل از آیپد نسبت به گوشی آیفون 13 پرو می توان به عدم وجود هسته اضافی GPU اشاره کرد. همین ویژگی باعث شده تا آیفون 13 پرو پرقدرت ترین چیپست موبایلی جهان را در اختیار داشته باشد.

بررسی جزئیات کامل IPAD MINI 2021 (بخش اول)

مجهز به Apple Pencil 2

از قابلیت های منحصر به فرد iPad Mini 2021 می توان به پشتیبانی از Apple Pencil 2 اشاره کرد. کاربر می تواند به منظور شارژ و نگهداری آسان از قلم آن را به کناره آیپد بچسباند. با استفاده از این قلم می توانید حاشیه نویسی اسناد، یادداشت برداری و ... را انجام دهید. در ضمن این قلم به صورت جداگانه به فروش می رسد.

در بخش دوم مقاله به توضیح قابلیت های دیگری از iPad Mini 2021 خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

منبع: cnet