تنها حدود یک ماه تا زمان برگزاری رویداد Google I/O باقی مانده است. این جمله به معنای آن است که در روزهای آتی، باید شاهد منتشر شدن اخبار بیشتری در رابطه با استفاده از سیستم عامل Wear OS 3 در ساعت های هوشمند مختلف باشیم. به عنوان مثال اخیراً عکسی منتشر شده که در آن شاهد یک «آموزش تعاملی» با ساعت هوشمند Pixel Rohan هستیم. در این عکس مشخص است که این ساعت هوشمند به سیستم عامل Wear OS 3.1 مجهز است.

با نزدیک شدن به رویداد Google I/O 2022 مشخصات بیشتری از ساعت هوشمند Pixel Watch فاش شده است

کسانی که با ساعت های هوشمند گوگل آشنایی داشته باشند حتماً می دانند که “Rohan” برای مدت ها است که به عنوان یک اسم رمز داخلی برای ساعت هوشمند Pixel Watch به کار می رود. البته که انتظار می رفت که این ساعت هوشمند به سیستم عامل Wear OS 3.0 مجهز باشد، اما آن طور که در تصویر منتشر شده از آن مشخص است، در این ساعت هوشمند از سیستم عامل Wear OS 3.1 استفاده شده است. نکته قابل توجه در این رابطه این است که این سیستم عامل از نسخه 3.2 که بر روی Galaxy Watch 4 مورد استفاده قرار گرفته، قدیمی تر است!

با نزدیک شدن به رویداد Google I/O 2022 مشخصات بیشتری از ساعت هوشمند Pixel Watch فاش شده است

هنوز مشخص نیست که چه شرایطی باعث شده تا گوگل در ساعت هوشمند خود از آخرین نسخه سیستم عامل Wear OS استفاده نکند! با این وجود نکته امیدوار کننده در تصویر منتشر شده این است که طرفداران Wear OS بالاخره شاهد عرضه ساعت هوشمند Pixel Watch خواهند بود. دستگاهی که برای چند سال شایعاتی در رابطه با آن منتشر شده بود اما هیچ گاه شاهد عرضه آن به بازار نبودیم. به این ترتیب می توان سال 2022 را سال طرفداران Wear OS نامید!

با نزدیک شدن به رویداد Google I/O 2022 مشخصات بیشتری از ساعت هوشمند Pixel Watch فاش شده است

آخرین شایعات در رابطه با Pixel Watch این است که گوگل قصد دارد در رویداد Google I/O از این ساعت هوشمند رونمایی کند. در این کنفرانس به احتمال قریب به یقین شاهد معرفی گوشی های سری Pixel 7 هم خواهیم بود. انتظار می رود که در این رویداد در رابطه با نسخه ارتقا یافته سیستم عامل Wear OS 3 نیز خبرهایی را بشنویم؛ سیستم عاملی که در حال حاضر فقط بر روی ساعت هوشمند Galaxy Watch 4 همراه با رابط کاربری One UI Watch مورد استفاده قرار گرفته است. از آخرین باری که گوگل برای این سیستم عامل آپدیتی ارائه داد حدود یک سال می گذرد و به نظر می رسد که زمان آپدیت مجدد آن فرا رسیده باشد! البته باید به این نکته اشاره کرد که گوگل این موضوع را اعلام کرده بود که دستگاه های انتخابی مجهز به Wear OS 2.x در اواسط سال 2022 آپدیت خواهند شد. در واقع گوگل این موضوع را از پیش اعلام کرده بود و نمی توان به آن خرده گرفت! به احتمال بسیار زیاد آپدیت جدید این سیستم عامل جانی دوباره به ساعت های هوشمند Wear OS خواهد بخشید و شاهد ارتقای این پلتفرم از تمامی جهات خواهیم بود. لازم به ذکر است که رویداد Google I/O سال 2022 در روزهای 11 و 12 ماه May برگزار می شود.

منبع: androidcentral