شیائومی به طور رسمی خبر همکاری این شرکت با Leica را اعلام کرده است. این دو شرکت قصد دارند تا در تولید یک گوشی هوشمند پرچم دار با یکدیگر همکاری کنند که پیش بینی می شود ظرف چند ماه آینده به بازار راهی شود.

این شرکت چینی تأیید کرده است که «یک همکاری استراتژیک و طولانی مدت» را با Leica آغاز کرده و برنامه دارد تا اولین گوشی هوشمند پرچم دار مشترک با این شرکت را در حوالی ماه جولای امسال به بازار عرضه کند.

شیائومی با همکاری Leica یک گوشی پرچم دار حرفه ای برای عکاسی تولید می کند!

شیائومی چهارمین شرکتی است که Leica در زمینه تولید دوربین و سخت افزار مربوط به تصویربرداری سیار با آن همکاری خواهد کرد. پیش از این Leica با شارپ، هواوی و پاناسونیک نیز در این حوزه همکاری می کرد. به هر حال از این پس شاهد به کار رفتن قطعات تولید شده توسط این شرکت در گوشی های شیائومی نیز خواهیم بود.

شیائومی هیچ گونه اطلاعاتی در رابطه با پرچم دار جدیدی که به آن اشاره کرده، ارائه نداده است. فقط عنوان شده که این گوشی ظرف چند ماه آینده (احتمالاً جولای) به بازار خواهد آمد. اما کارشناسان با این موضوع هم عقیده اند که در این گوشی از تراشه جدید کوالکوم، Snapdragon 8+ Gen 1 استفاده خواهد شد. Lei Jun، مدیر شیائومی، اعلام کرده است که این گوشی پرچم دار از لحاظ فناوری های تصویربرداری به طور چشمگیری ارتقا پیدا خواهد کرد و شیائومی در این زمینه استراتژی های جدیدی را در پیش خواهد گرفت. اما جزئیات بیشتری را در این رابطه اعلام نکرده است.

شیائومی با همکاری Leica یک گوشی پرچم دار حرفه ای برای عکاسی تولید می کند!

این طور که به نظر می رسد، شیائومی راه دیگر شرکت های چینی را در پیش گرفته و قصد دارد تا گوشی خود را به یک قابلیت منحصر به فرد و جدید در رابطه با دوربین مجهز کند! این روش باعث می شود تا گوشی جدید شیائومی از پرچم داران برندهای دیگر متمایز شود.

این روش برای اولین بار در سال 2016 توسط شرکت هواوی مورد استفاده قرار گرفت. در آن سال این شرکت چینی همکاری خود با Leica را در زمینه توسعه ویژگی های مربوط به دوربین گوشی پرچم دار خود آغاز کرد. پس از آن شرکت های دیگری مانند OnePlus و OPPO نیز همین مسیر را در پیش گرفتند و همکاری خود را با Hasselblad آغاز کردند. در این میان شرکت Vivo نیز با Zeiss اعلام همکاری کرد و از این طریق دوربین گوشی های خود را ارتقا داد.

شیائومی با همکاری Leica یک گوشی پرچم دار حرفه ای برای عکاسی تولید می کند!

با اینکه شیائومی از دادن اطلاعات درباره پرچم دار جدید خود امتناع می کند، اما می توان حدس زد که منظور آن گوشی Xiaomi 12 Ultra بوده است. اگر شایعات و اخبار غیر رسمی منتشر شده پیرامون این گوشی صحت داشته باشد، می توان انتظار داشت که شیائومی 12 اولترا ویژگی های بیشتری نسبت به دیگر مدل های رده بالای موجود در بازار داشته باشد. به هر حال برای مطلع شدن از قابلیت های پرچم دار جدید شیائومی که با همکاری Leica تولید خواهد شد، باید مدت زمان بیشتری را منتظر بمانیم.

منبع: gizmochina