سامسونگ همیشه نگاهی جدی به بازار گوشی های میان رده و اقتصادی داشته و از سال 2020 تصمیم گرفته تا نسخه های ارزان قیمت تر گوشی های پرچم دار خود را نیز تولید کند. جالب است بدانید که بیشترین سود سامسونگ از فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه نخست سال 2022 نیز مربوط به گوشی های میان رده این شرکت بوده است! در همین راستا سامسونگ در سپتامبر 2020، گوشی Galaxy S20 Fan Edition (FE) را به عنوان اولین عضو از سری گوشی های FE به بازار عرضه کرد و سپس در ژانویه امسال، آن را با نسخه جدیدتر Galaxy S21 FE جایگزین کرد.

در همان سپتامبر سال 2020 سامسونگ اعلام کرد که قصد دارد تا در سال های بعدی چند مدل دیگر از گوشی های سری Fan Edition یا FE را به بازار عرضه کند. اما اخیراً گزارشی بر روی وب سایت SamMobile منتشر شده که براساس آن این احتمال وجود دارد که سامسونگ تولید این گوشی ها را به طور کامل متوقف کند.

شاید تولید گوشی سامسونگ گلکسی S22 FE به کلی کنسل شود

در این گزارش از طرف چند منبع موثق اعلام شده است که این شرکت کره ای گوشی Galaxy S22 FE را به بازار عرضه نمی کند. اگر مدل نامبر نسخه های قبلی گوشی های این سری را بررسی کنیم، گوشی S22 FE باید دارای مدل نامبر SM-S900 باشد. تحقیقی که در این گزارش به آن اشاره شده نشان داده است که این مدل نامبر اصلاً وجود ندارد!

گوشی Galaxy S21 FE در اوایل سال جاری به بازار عرضه شده است؛ در حالیکه انتظار می رفت تا عرضه آن به بازار در سال گذشته انجام شود. چرا که مشخصات فنی و عکس های این گوشی تا ماه ژوئن 2021 در فضای اینترنت قرار گرفته بود. اکنون هیچ عکس یا اطلاعاتی از گوشی Galaxy S22 FE در دست نیست! اگر سامسونگ قصد تولید این گوشی را داشت، تا به اینجا باید اطلاعاتی از آن حداقل در منابع غیر رسمی منتشر می شد.

شاید تولید گوشی سامسونگ گلکسی S22 FE به کلی کنسل شود

به نظر می رسد که گوشی Galaxy S21 FE نتوانسته بر بازار گوشی های میان رده تأثیری بگذارد و چندان مورد توجه قرار نگرفته است. البته دلیل اصلی این موضوع خود سامسونگ بوده است! چرا که پیش از این اعلام شده بود که این گوشی در سه ماهه سوم سال 2021 به بازار عرضه خواهد شد؛ اما زمان عرضه آن تا ژانویه 2022 به تأخیر افتاد و تنها چند هفته پس از آن، سامسونگ گوشی های پرچم دار Galaxy S22، S22+ و S22 Ultra را معرفی کرد! زمانی که از یک سری گوشی پرچم دار با انبوهی از امکانات جدید و هیجان انگیز رونمایی شود، مسلماً توجه ها به نسخه های میان رده تری مانند Galaxy S21 FE کمتر می شود و حتی ممکن است این گوشی ها فراموش شوند!

شاید تولید گوشی سامسونگ گلکسی S22 FE به کلی کنسل شود

اکنون اعلام شده که سامسونگ در ماه آگوست قصد دارد تا نسل جدید گوشی های تاشوی Galaxy Z Fold 4 و Galaxy Z Flip 4 را به همراه ساعت های هوشمند سری Galaxy Watch 5 معرفی کند. باید ببینیم که آیا سامسونگ برای عرضه یک پرچم دار اقتصادی جدید متفاوت از سری FE در سه ماهه آخر سال 2022 برنامه ای خواهد داشت یا نه.

منبع: gizmochina