سرانجام دوران ویندوز 8.1 هم به پایان رسید! مایکروسافت رسماً اعلام کرده است که این سیستم عامل دیگر هیچ گونه آپدیت امنیتی و هیچ گونه پشتیبانی دیگری دریافت نخواهد کرد. افرادی که هنوز از سیستم عامل ویندوز 8.1 استفاده می کنند، باید خیلی سریع نسبت به آپدیت سیستم عامل خود به ویندوز 10 اقدام کنند. این ویژگی به صورت رایگان در اختیار این دسته از کاربران قرار گرفته است. لازم به ذکر است که امکان آپدیت سیستم عامل به ویندوز 11 نیز برای این کاربران وجود دارد. فقط باید توجه داشته باشید که مشخصات سخت افزاری کامپیوتر شما با پیش نیازهای سخت افزاری برای نصب ویندوز 11 هم خوانی داشته باشد.

پشتیبانی اصلی از ویندوز 8.1 در تاریخ 9 ژانویه 2018 به پایان رسیده بود؛ اما اکنون مایکروسافت اعلام کرده است که از 10 ژانویه 2023، این سیستم عامل هیچ گونه آپدیت جدیدی دریافت نخواهد کرد و کارشناسان این شرکت حتی به تماس های کاربران در رابطه با مشکلات مربوط به ویندوز 8.1 پاسخ نخواهند داد. در همین رابطه مایکروسافت اظهار کرده است:

مایکروسافت رسماً توقف پشتیبانی از ویندوز 8.1 را اعلام کرد

«به عنوان یادآوری باید بگوییم که پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز 8.1 در تاریخ 10 ژانویه 2023 به پایان رسیده است. به این ترتیب دیگر آپدیت های نرم افزاری برای این سیستم عامل منتشر نمی شود و همچنین به مشکلات فنی کاربران ویندوز 8.1 پاسخی داده نخواهد شد. اگر شما هنوز از دستگاهی استفاده می کنید که این سیستم عامل بر روی آن نصب است، پیشنهاد می کنیم تا سریعاً آن را به یکی از نسخه های تحت پوشش ما آپدیت نمایید. پیشنهاد ما، ارتقای سیستم به ویندوز 11 است تا بتوانید از جدیدترین امکانات و فناوری های ما بهره مند شوید. با این حال اگر دستگاه شما فاقد پیش نیازهای لازم برای نصب این نسخه است، می توانید آن را به صورت رایگان به ویندوز 10 آپدیت کنید».

مایکروسافت رسماً توقف پشتیبانی از ویندوز 8.1 را اعلام کرد

مایکروسافت به روشنی اعلام کرده است که دیگر برنامه ای برای ارائه یک آپدیت امنیتی توسعه یافته (Extended Security Update) برای سیستم عامل ویندوز 8.1 ندارد.

البته لازم به ذکر است که کامپیوترهایی که ویندوز 8.1 بر روی آنها نصب هستند همچنان قابل استفاده خواهند بود و به عملکرد خود ادامه می دهند اما دیگر برای آنها آپدیت امنیتی از جانب مایکروسافت عرضه نخواهد شد. همچنین کارشناسان مایکروسافت به کاربران این سیستم عامل راهنمایی ارائه نخواهند داد.

مایکروسافت رسماً توقف پشتیبانی از ویندوز 8.1 را اعلام کرد

با وجود اینکه ویندوز 8.1 به طور کلی چندان محبوب نبود، اما هنوز هم طرفدارانی دارد! بسیاری از افراد معتقد بودند که این سیستم عامل به خصوص برای تبلت مناسب است و ویژگی هایی مانند Live Tiles باعث شده بود تا منوی استارت آن برای این دسته از افراد جذابیت بالایی داشته باشد. ویندوز 8.1 دومین تلاش بزرگ مایکروسافت برای پویاتر کردن محیط ویندوز بود. درست است که این تلاش تماماً در ویندوز 8.1 به سرانجام نرسید، اما می توان آن را ریشه و اساس فناوری های جذابی دانست که امروز در ویندوز 11 می بینیم. به هر حال دوران این نسخه از ویندوز هم به پایان رسید و بهتر است کم کم آن را فراموش کنید!

منبع: windowscentral