هواوی یک تلویزیون هوشمند جدید را به طور اختصاصی برای گیمرها طراحی کرده است. این تلویزیون که Vision Smart Screen Z65 Gaming Edition نام دارد، 65 اینچ سایز دارد و می تواند به عنوان یک جایگزین ایده آل برای مانیتورهای گیمینگ خارجی مورد استفاده قرار گیرد. مطابق با اطلاعاتی که هواوی اعلام کرده، این تلویزیون هوشمند 65 اینچ دارای پنلی با نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز است و از رزولوشن طبیعی 4K پشتیبانی می کند.

تلویزیون گیمینگ هواوی Z65 محدوده رنگ غنی 92% DCI-P3 را پوشش می دهد و تصاویری واقعی و جذاب را به ارمغان می آورد. هواوی اعلام کرده است که در این تلویزیون از یک پردازنده پرچم دار استفاده کرده، اما اطلاعاتی از مشخصات این پردازنده را در دسترس قرار نداده است.

تلویزیون هوشمند گیمینگ هواوی Z65 با رفرش ریت 120 هرتز و پشتیبانی از HDMI 2.1 معرفی شد

تلویزیون Z65 هواوی به 6 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی مجهز است و در آن از شش اسپیکر استفاده شده است. این اسپیکرها بر مبنای کانفیگ 2.1 کاناله عمل می کنند و توانایی ارائه خروجی صدای حداکثر 50 واتی را دارند. هواوی معتقد است که این میزان توان خروجی به اندازه ای قوی هست که نیاز کاربران به خرید یک ساندبار با کیفیت را از بین ببرد.

بر روی بدنه تلویزیون گیمینگ هواوی Z65 سه پورت HDMI تعبیه شده که دو تای آنها از استاندارد HDMI 2.0 و پورت دیگر از استاندارد HDMI 2.1 پشتیبانی می کند. این پورت آخر توانایی مدیریت پهنای باند 48 گیگابیت در ثانیه را دارد و با فناوری های پیشرفته ای مانند VRR (رفرش ریت متغیر) و ALLM (کاهش اتوماتیک زمان تأخیر) سازگار است. این ویژگی ها به خصوص در هنگام اتصال این تلویزیون به نسل جدید کنسول های سونی و مایکروسافت کارایی بالایی پیدا می کند و باعث می شود تا تصاویر بازی با بالاترین کیفیت به نمایش درآیند. به این ترتیب با خیال راحت این تلویزیون را به پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس و اس متصل کرده و از بازی های روز لذت ببرید.

تلویزیون هوشمند گیمینگ هواوی Z65 با رفرش ریت 120 هرتز و پشتیبانی از HDMI 2.1 معرفی شد

مطابق با ادعای هواوی، این تلویزیون مناسب کاربران ایکس باکس و PS5 است و از قابلیت استریم گیم پشتیبانی می کند. اما این شرکت در این مورد هم اطلاعات اضافه تری را اعلام نکرده است! باید ببینیم که برای این منظور این تلویزیون به چه امکاناتی مجهز شده و از فناوری هایی مانند انویدیا GeForce Now یا سرویس ابری ایکس باکس پشتیبانی می کند یا خیر.

تلویزیون هوشمند گیمینگ هواوی Z65 با رفرش ریت 120 هرتز و پشتیبانی از HDMI 2.1 معرفی شد

در حال حاضر تلویزیون گیمینگ هواوی ویژن اسمارت Z65 با قیمت حدود 7999 دلار در کشور چین در دسترس قرار گرفته است. متأسفانه هواوی اعلام نکرده که این تلویزیون را به بازارهای جهانی هم عرضه می کند یا انحصاراً آن را برای کاربران چینی طراحی کرده است.

منبع: notebookcheck.net