اگر به دنبال یک تلویزیون مقرون به صرفه هستید، مقاله مناسبی را انتخاب کرده اید. ما در این مقایسه، دو تلویزیون بسیار مشابه TCL R615 و R617 را بررسی کرده ایم. در واقع، برای اکثر کاربران، یافتن تفاوت بین این دو مدل ممکن است چالش برانگیز باشد. بنابراین، به خواندن مقاله ادامه دهید تا جالب ترین ویژگی ها را بیابید!

فناوری پنل TCL R615 در مقایسه با TCL R617

هر دو تلویزیون به پنل VA مجهز شده اند. یکی از نقاط ضعف پنل های VA زاویه دید کم است که در هنگام چیدمان مبلمان نمی توانید فضای وسیعی برای TV Room در نظر بگیرید. با این وجود، پنل های VA در ارائه کنتراست بومی بسیار عالی هستند و بنابراین، برای تماشای فیلم در محیط‌ های تاریک یا بازی مناسب هستند.

فناوری حرکت تلویزیون هوشمند تی سی ال R615 در برابر R617

از آنجاییکه TCL R615 و R617 از نرخ تازه‌ سازی 60 هرتز برخوردار هستند، تصاویر را به صورت تار و با حرکت سوسو نشان می دهند که این امر در هنگام تماشای محتوای سریع، بسیار قابل توجه است. گفتنی است که TCL R615 و R617 از نرخ تازه سازی متغیر پشتیبانی نمی کنند. اما هنوز هم زمان پاسخگویی خوب و نسبت کنتراست بالایی دارند که می توانند تجربه بازی شما را افزایش دهند.

یکی دیگر از موارد مرتبط با افزایش عملکرد بازی، تاخیر ورودی کم است. با فعال شدن حالت بازی، تاخیر ورودی بین 17 تا 20 میلی ثانیه است. بنابراین، اگر یک کنسول 1080p مانند PS4 دارید، این تلویزیون های جدید و هوشمند با نرخ نوسازی 60 هرتز می توانند عملکرد مناسبی را در بازی ارائه دهند.

ضمن اینکه هر دو تلویزیون TCL R615 و R617 از رزولوشن 1080p، 1440p و 4K در فرکانس 60 هرتز پشتیبانی می ‌کنند.

فناوری حرکت تلویزیون هوشمند تی سی ال R615 در برابر R617

نسبت کنتراست TCL R615 در برابر TCL R617

هر دو مدل تلویزیون با رزولوشن 4K تی سی ال از نسبت کنتراست بومی بالایی در حدود 5000:1 برخوردار می باشند. با این نسبت کنتراست می توان رنگ های سیاه را به خصوص در صحنه های تاریک با جزئیات بالا مشاهده کرد. به عبارت دیگر، این تلویزیون ها برای تماشای محتوا در اتاق های تاریک گزینه بسیار خوبی هستند. همچنین اگر ویژگی Local Dimming را روشن کنید، می توانید انتظار سیاهی عمیق تر و تصویر بهتری را در اتاق های تاریک داشته باشید.

مقایسه روشنایی تلویزیون TCL R615 با TCL R617

حداکثر روشنایی پارامتری است که نشان می دهد تلویزیون چگونه محتوا را در اتاق های روشن نشان می دهد. این مدل های تلویزیون TCL 6 می توانند در هنگام نمایش محتوای SDR به 700 نیت برسند. بنابراین، آنها می توانند در اکثر اتاق های روشن با تابش خیره کننده مبارزه کنند. همچنین هنگام نمایش محتوای واقعی HDR، می توانند حدود 840 نیت داشته باشند. به عبارت دیگر، روشنایی HDR و SDR فوق العاده ای دارند!

طیف رنگی تلویزیون R615 و R617

اگر طیف رنگی وسیع را دوست دارید، می توانید یکی از این تلویزیون ها را انتخاب کنید. آنها به لطف فناوری فوتون NBP TCL رنگ های واقعی را ارائه می دهند. با این حال، طیف رنگی خوبی دارند، اما می توانند با صحنه های بیرونی مبارزه کنند.

طیف رنگی تلویزیون R615 و R617

انعکاس / ضد تابش خیره کننده تلویزیون تی سی ال مدل R615 در برابر تی سی ال مدل R617

بر روی هر دو تلویزیون، روکش نیمه براق کشیده شده است. همانطور که می دانید، این پوشش به تلویزیون کمک می کند تا بازتاب مستقیم را کاهش دهد و تجربه تماشای شما را بهبود بخشد. این دقیقا در مورد مدل های R615 و R617 صدق می کند. آنها در مدیریت بازتاب بسیار خوب هستند.

گفتنی است که اگر آنها را در زیر نور مستقیم خورشید یا در مقابل منبع نور قرار دهید، ممکن است دچار مشکل شوند. با این حال، آنها باید برای اکثر اتاق ها خوب باشند.

کیفیت صدا تلویزیون هوشمند تی سی ال مدل R615 در برابر مدل R617

تلویزیون های TCLسری 6 دارای دو بلندگو هستند که هر کدام 8 وات قدرت دارند. تنها استثنا انواع 75 اینچی با بلندگوهای 30 وات است. تمامی نسخه ها از دالبی دیجیتال پلاس و دالبی دیجیتال پشتیبانی می کنند. لازم به ذکر است که این دو تلویزیون باس قوی تولید نمی کنند.

پلت فرم تلویزیون TCL R615 در مقایسه با TCL R617

سیستم عامل به کار رفته در این دو مدل تلویزیون، Roku TV 8.0 است که کاربری تمیز، روان و آسانی را ارائه می دهد. این سیستم عامل شامل صدها برنامه مانند Netflix، Amazon، Hulu، YouTube و ... است. علاوه بر سرویس ‌های پخش، می‌ توانید برنامه‌ ها و فیلم ‌های تلویزیونی مورد علاقه خود را از دستگاه ‌های خارجی مانند درایوهای SSD تماشا کنید. قابلیت پخش USB نیز در هر دو مدل موجود است.

درگاه های تلویزیون هوشمند TCL R615 و TCL R617

ورودی ها در کنار تلویزیون ها قرار می گیرند. بنابراین نصب این تلویزیون ها روی دیوار بسیار راحت تر است. گفتنی است که هیچ یک از مدل ها از USB 3.0 یا HDMI 2.1 پشتیبانی نمی کنند. هر مدل از سه درگاه HDMI 2.0 و یک درگاه USB 2.0 پشتیبانی می کنند. همچنین دارای یک پورت اترنت و خروجی صوتی نوری دیجیتال نیز هستند.

درگاه های تلویزیون هوشمند TCL R615 و TCL R617

دستیارهای صوتی تلویزیون تی سی ال R615 در برابر R617

همانطور که قبلا اشاره کردیم، مهم ترین تفاوت بین این تلویزیون های اقتصادی ریموت آن ها است. تلویزیون TCL R615 مجهز به ریموت تلویزیون Roku RC280 است. این کنترل از راه دور ساده تنها دارای 20 دکمه است که برای انجام فعالیت های اولیه تلویزیون لازم است. Roku TV RC280 دارای ویژگی فرمان صوتی یا دکمه برنامه نیست.

با این حال، تلویزیون R617 دارای کنترل از راه دور Roku TV RC580 است که از دستورات صوتی پشتیبانی می کند. علاوه بر این، دکمه های Netflix، Sling، Starz و Hulu نیز دارد. بنابراین این ریموت، کنترل صوتی آسانی را با دستیارهای صوتی سیری، الکسا و گوگل فراهم می کند.

فناوری های بی سیم تلویزیون های هوشمند R615 در مقایسه با R617

این کمی غیرعادی است که هر دو مدل از بلوتوث پشتیبانی نمی کنند. با این حال، پشتیبانی از WiFi می تواند به شما کمک کند تا به کمبود اتصال بلوتوث غلبه کنید. در عوض TCL R615 و R617 از اتصال به اینترنت (2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز) پشتیبانی می کنند. به عنوان مثال، می توانید لپ تاپ خود را به صورت بی سیم به تلویزیون متصل کنید. یکی دیگر از مزایای استفاده از WiFi کالیبراسیون خودکار رنگ از طریق برنامه موتور IPQ است.

منبع: spacehop