آیا اپل واچ سری 8 ارزش ارتقاء را نسبت به سری 7 دارد؟

به طور کلی اپل واچ سری 8 و سری 7 بسیار شبیه به هم هستند. هر دو از تعداد زیادی ویژگی سلامت از جمله قابلیت ردیابی تناسب اندام هستند و به عنوان افزونه های آیفون عمل می کنند تا به شما کمک کنند کارهای بیشتری انجام دهید. بزرگ ‌ترین تفاوت‌ های بین این دو نسل از اپل واچ، چند ویژگی کلیدی است که اپل در اپل واچ سری 8 خود اضافه کرده است. با این وجود، اگر از اپل واچ سری 7 فعلی خود راضی هستید، ممکن است ارزش ارتقاء به این ویژگی‌ها را نداشته باشد. در ادامه به به همه تفاوت ‌های این دو ساعت پرداخته ایم.

اپل واچ سری 8 در مقابل سری 7: طراحی، پوشش و رنگ

طراحی اپل واچ سری 7 و 8 کاملا شبیه به هم است و از نظر ظاهری نمی توان آنها از یکدیگر تشخیص داد. هر دو مدل در دو اندازه کیس 41 و 45 میلی‌ متری عرضه می‌ شوند و وزن یکسانی دارند، با این حال سنسورهای اضافه شده دما در اپل واچ سری 8 به این معنا نیست که این ساعت‌ سنگین ‌تر است.

در ادامه باید بگوییم که اپل واچ سری 8 فقط با روکش های آلومینیومی و فولادی ضد زنگ عرضه می شود، در حالی که سری 7 روکش تیتانیوم را نیز ارائه می دهد. همچنین سری 7 با گزینه های رنگی بیشتری در مدل های آلومینیومی ارائه شد که شامل رنگ های آبی، سبز، قرمز، سفید و مشکی بود. سری 8 گزینه ‌های سبز و آبی را کنار گذاشته، اما رنگ ‌های قرمز، سفید، نقره ای و مشکی را عرضه می کند. البته هر دو مدل در مورد مدل های استیل ضد زنگ، رنگ های یکسانی دارند.

آیا اپل واچ سری 8 ارزش ارتقاء را نسبت به سری 7 دارد؟

ویژگی ها و مشخصات اپل واچ سری 8 در مقابل سری 7

اگر در جزئیات ساعت ها دقیق تر شویم، تفاوت بین این دو دستگاه کمی واضح تر می شود. سری 8 نسبت به سری 7 ارتقا یافته و تراشه ای که به دستگاه نیرو می دهد نقش زیادی در آن دارد. تراشه داخلی اپل واچ سری 8 که S8 نام دارد، حدود 20 درصد سریع ‌تر از تراشه سری 7 است. در سری 8 کارهای بیشتر را با سرعت بالاتر  انجام می ‌دهید، اما این موضوع فقط برای تعداد معدودی ار کاربران که از هر دو مدل استفاده کرده باشند، قابل درک است.

ویژگی ها و مشخصات اپل واچ سری 8 در مقابل سری 7

اولین ویژگی ارتقا یافته در مورد اپل واچ سری 8 این است که این ساعت می تواند هر کاری را که سری 7 می تواند انجام دهد، انجام دهد. این بدان معناست که این ساعت صفحه نمایش همیشه روشن دارد، تشخیص سقوط آن تعریفی نیست، و تمام صفحه های ساعتی که در سری 7 خود استفاده می کنید، با صفحه نمایش اپل واچ سری 8 سازگار هستند.

ویژگی های کلیدی جدید اپل واچ سری 8 یعنی:

•    سنجش دما

اپل در اپل واچ سری 8 یک سنسور دما قرار داده که به اندازه کافی حساس است تا تغییر دمای 0.1 درجه سانتیگراد را در بدن شما حس کند. سری 8 هر پنج ثانیه دمای مچ دست شما را در هنگام خواب اندازه گیری می کند، که به گفته اپل می تواند بیماری را به صورت زودهنگام تشخیص دهد و همچنین به ردیابی زمان تخمک گذاری کمک زیادی کند.

•    تشخیص تصادف

به لطف دو حسگر جدید و بهبودیافته - ژیروسکوپ 3 محوره و شتاب ‌سنج G-Force - اپل واچ سری 8 می ‌تواند تصادف را تشخیص دهد. این قابلیت، از سنسورها و ویژگی ‌های زیادی از جمله فشارسنج، GPS و میکروفون آیفون برای تعیین اینکه آیا در تصادف شدید بوده ‌اید، استفاده می ‌کند. هنگامی که سری 8 یک تصادف شدید را تشخیص داد، به طور خودکار با 911 تماس می گیرد، مکان شما را ارائه می دهد و اگر در عرض 10 ثانیه به اعلان روی صفحه پاسخ ندهید، به مخاطبین اضطراری شما اطلاع می دهد.

ویژگی های کلیدی جدید اپل واچ سری 8

اپل واچ سری 8 در مقابل سری 7: عمر باتری

در حالیکه اپل یک حالت کم مصرف جدید را در کنار اپل واچ سری 8 اعلام کرد، این ویژگی است که راه خود را در لیست watchOS 9 باز خواهد کرد. از اپل واچ سری 4 به بعد این قابلیت را داشتند که از حالت کم مصرف به عنوان بخشی از watchOS 9 استفاده کنند، به این معنی که اپل واچ سری 7 نیز می توانست از آن استفاده کند.

در حالت کم مصرف، Apple Watch Series 8 و احتمالاً سایر دستگاه‌ های watchOS 9 می ‌توانند عمر باتری خود را بسته به استفاده تا 36 ساعت افزایش دهند، یعنی دو برابر بیشتر از حالت عادی!

اما اپل دقیقاً چه کاری انجام می دهد تا اپل واچ را بهینه تر کند؟ این شرکت اعلام کرده است که سنسورها و ویژگی ‌های انتخابی از جمله نمایشگر Always-On Retina، شروع خودکار تمرین، اعلان‌ های سلامت قلب و ... را موقتاً غیرفعال یا محدود می‌ کند.

منبع: imore