مایکروسافت به زودی محل قرارگیری اپلیکیشن هایی را که از داخل محیط کاربری پلتفرم Outlook در دسترس اند، تغییر خواهد داد. این موضوع جدیدترین خبر بعد از انتشار خبر «اضافه شدن افزونه Microsoft Outlook به مرورگر کروم» درباره اپلیکیشن Outlook است. بر اساس این خبر جایگاه و چیدمان اپلیکیشن های Mail، Calendar، People و To Do تغییر پیدا می کنند. در حال حاضر این اپلیکیشن ها در قسمت پایین منوی اوت لوک قرار دارند. اما مایکروسافت قصد دارد تا جایگاه آنها را به سمت چپ پنجره اوت لوک منتقل کند. این تغییر چیدمان ظاهر اوت لوک را با اپلیکیشن های Teams و Office هماهنگ می کند و باعث می شود تا کاربر در هنگام جابجایی بین این برنامه ها تجربه بهتر و آسان تری داشته باشد.

چیدمان و جایگاه قرارگیری اپلیکیشن ها در مایکروسافت اوت لوک تغییر می کند

کاربران فعلی مایکروسافت Channel از حدود چند ماه پیش (حدود مارس 2022) چیدمان جدید اپلیکیشن ها در اوت لوک را تجربه کرده اند. اما این ظاهر جدید تا به امروز به صورت تستی و آزمایشی ارائه شده بود و برای تمام کاربران در دسترس قرار نداشت. مایکروسافت برنامه دارد تا «منوی سمت چپ» را به زودی به عنوان ظاهر پیش فرض اوت لوک تنظیم کرده و این ظاهر جدید را برای تمامی کاربران در دسترس قرار دهد.

در همین راستا مایکروسافت طی یک پست در Tech Community عنوان کرده است: «این به روز رسانی تجربه ثابت و پایداری را در هنگام جابجایی میان سرویس های اوت لوک، تیمز و Office.com برای کاربران رقم می زند. همچنین این طراحی جدید باعث می شود تا رابط کاربری اوت لوک کاربر پسندتر شود و بتوان در آینده اپلیکیشن های بیشتری را با این سرویس ادغام کرد. به این ترتیب شما می توانید بدون اینکه نیازی به خارج شدن از اوت لوک داشته باشید، برنامه های پرکاربردی مانند To Do، Yammer، Booking، ورد، اکسل و پاورپوینت را باز کنید. در آینده تعداد این برنامه ها بیشتر هم خواهد شد. همچنین این امکان برای شما فراهم است تا اپلیکیشن های پیش فرض را در این چیدمان جدید کاستومایز کنید و اپ های پر استفاده تر را در بالای لیست قرار دهید. برای این منظور بر روی اپلیکیشن دلخواه خود کلیک راست کرده و آن را به بالای لیست پین کنید».

چیدمان و جایگاه قرارگیری اپلیکیشن ها در مایکروسافت اوت لوک تغییر می کند

در واقع این تغییرات تا حدود بسیار کمی شبیه به «امکان دسترسی به تسک های مهم  Microsoft To Do از طریق اپلیکیشن Outlook for Android» است که در سال گذشته از سوی مایکروسافت به این اپلیکیشن ها اضافه شد تا ارتباط میان اپلیکیشن هایش را بیشتر شود.

مایکروسافت این نکته را هم اضافه می کند که چیدمان جدید به عنوان یک گزینه غیر قابل تغییر به اوت لوک اضافه می شود. به عبارت دیگر امکان بازگشتن به حالت قبلی برای کاربران وجود نخواهد داشت.

چیدمان و جایگاه قرارگیری اپلیکیشن ها در مایکروسافت اوت لوک تغییر می کند

البته عدم امکان بازگشت به چیدمان قبلی بسیاری از کاربران را به اشتباه انداخته و باعث بروز انتقاداتی شده است. به عنوان مثال برخی کاربران در زیر پست مایکروسافت اظهار کرده اند که نیازی به اپلیکیشن های Mail، Calendar، People و... ندارند و قرار گرفتن آنها در منوی سمت چپ صفحه عملاً باعث اشغال فضای مفید برای آنها شده است. این کاربران معتقدند که قرارگیری این اپلیکیشن ها در منوی پایین (چیدمان فعلی) مناسب تر است و تجربه بهتری از کار با اوت لوک را برای آنها رقم می زند. به هر حال این تصمیم از جانب مایکروسافت اتخاذ شده و به نظر نمی رسد که برنامه ای برای تغییر دادن آن داشته باشد!

منبع: windowscentral