یکی از ویژگی های جدید اندروید 13 این است که شما می توانید زبان هر یک از اپلیکیشن های نصب شده بر روی آن را تغییر داده و از زبانی متفاوت با زبان کلی سیستم در آنها استفاده کنید. به عنوان مثال شما می توانید در حالیکه زبان کلی گوشی هوشمند شما انگلیسی است، زبان اپلیکیشن ارسال و دریافت پیام کوتاه خود را به اسپانیایی تغییر دهید! این قابلیت به خصوص برای مدرسین زبان های خارجی یا کسانی که از چند زبان برای فعالیت های کاری و تحصیلی خود استفاده می کنند مفید باشد.

در اندروید 13 هر یک از اپلیکیشن های شما می توانند زبان متفاوتی از زبان کلی سیستم داشته باشند! (معرفی + آموزش)

البته به این نکته هم توجه داشته باشید که برای بهره مندی از این قابلیت، اپلیکیشن های مورد نظر شما نیز باید با آن سازگار باشند. به عبارت دیگر تیم برنامه نویسی و توسعه این اپلیکیشن ها باید امکان تغییر و انتخاب زبان را در اپ خود تعبیه کرده باشند. خوشبختانه این کار از نظر فنی چندان سخت نیست و زحمت زیادی برای برنامه نویس نخواهد داشت!

در ادامه می توانید مراحل تغییر زبان اپلیکیشن ها از زبان کلی سیستم را در اندروید 13 مشاهده کنید.

لازم به ذکر است که شما می توانید در بخش مقالات وب سایت ما با نحوه ترجمه فوری پیام ها در اندروید 13 آشنا شوید!

چگونه به هر اپلیکیشن اندروید 13 زبان متفاوتی از زبان کلی سیستم اختصاص دهیم؟

1- به بخش Settings گوشی هوشمند خود بروید.
2- در میان آیتم ها اسکرول کنید تا به System برسید. بر روی آن ضربه بزنید.
3- گزینه Languages & input را انتخاب کنید.
4- گزینه App Languages را انتخاب کنید.

چگونه به هر اپلیکیشن اندروید 13 زبان متفاوتی از زبان کلی سیستم اختصاص دهیم؟

5- در لیستی که نمایش داده می شود، اپلیکیشنی را که می خواهید زبانش را تغییر دهید انتخاب کنید. اگر اپلیکیشن مدنظر خود را در این لیست پیدا نکردید، آن اپ از لحاظ فنی و برنامه نویسی از قابلیت تغییر زبان پشتیبانی نمی کند.
6- بر روی اپلیکیشن ضربه بزنید.
7- زبانی را که می خواهید به این اپ اختصاص پیدا کند انتخاب نمایید.

چگونه به هر اپلیکیشن اندروید 13 زبان متفاوتی از زبان کلی سیستم اختصاص دهیم؟

به این ترتیب زبان اپلیکیشن مورد نظر شما تغییر می کند. لازم به ذکر است که اگر برنامه نویس اندروید هستید و می خواهید در رابطه با این قابلیت اطلاعات کامل تری در جهت به روز رسانی اپلیکیشن های خود به دست آورید، می توانید به آدرس https://developer.android.com/guide/topics/resources/app-languages مراجعه کنید.

اگر اپلیکیشن مورد علاقه شما از قابلیت تغییر زبان برخوردار نیست و در لیست اپ های پشتیبانی شده اندروید 13 آن را پیدا نکردید، پیشنهاد می کنیم درخواست خود را به گوش تیم برنامه نویسی و توسعه آن اپ برسانید. از آنجایی که اضافه کردن این قابلیت به اپ های اندرویدی کار سختی نیست، اگر درخواست شما با تیم برنامه نویسی مطرح شود ممکن است این قابلیت به اپ مورد نظر شما اضافه شود.

با اینکه این ویژگی کوچک و جزئی به نظر می رسد، اما برای میلیون ها کاربر در سرتاسر دنیا که فقط به یک زبان صحبت نمی کنند کارایی بالایی خواهد داشت. امیدواریم آپدیت اندروید 13 سریع تر برای تعداد بیشتری از گوشی ها عرضه شود تا همه افراد بتوانند از این قابلیت و دیگر ویژگی های کاربردی آن بهره مند شوند.

منبع: androidcentral