اوایل سال 2021 بود که شیائومی با عرضه گوشی Mi 11 Ultra به بازار سر و صدای زیادی به پا کرد و نگاه ها را به سمت خود جلب کرد. این گوشی موبایل اندرویدی دارای یک پنل مربعی شکل بزرگ بر روی قسمت پشتی است که شامل دوربین ها و یک صفحه نمایش کوچک می شود. اکنون به نظر می رسد که شیائومی بار دیگر قصد دارد تا با معرفی پرچم دار جدید خود که جانشین گوشی Mi 11 Ultra به حساب می آید، دوباره بحث های زیادی را در میان کاربران به راه انداخته و نام خود را دوباره بر سر زبان ها بیندازد!

تصاویر لو رفته از گوشی شیائومی 12 اولترا بر شباهت آن با گوشی Huawei Mate 30 دلالت دارند!

اخیراً تصاویری از این گوشی جدید که قرار است با نام Xiaomi 12 Ultra راهی بازار شود، در توئیتر منتشر شده و حتی برخی کاربران اقدام به ساخت تصاویر سه بعدی از آن (به خصوص پنل پشتی گوشی) کرده اند. آن طور که در این تصاویر مشخص است، گوشی شیائومی 12 اولترا به یک پنل دوربین فوق بزرگ دایره ای شکل مجهز است. این نوع طراحی یادآور گوشی Huawei Mate 30 است که در سال 2019 به بازار عرضه شده بود.

تصاویر لو رفته از گوشی شیائومی 12 اولترا بر شباهت آن با گوشی Huawei Mate 30 دلالت دارند!

نکته جالبی که از این عکس ها می توان متوجه شد این است که شیائومی صفحه نمایش کوچک موجود در پنل پشتی گوشی را که از آن در Mi 11 Ultra بهره برده بود، حذف کرده است! به نظر می رسد که شیائومی از کاربران خود در این زمینه فیدبک مناسبی دریافت نکرده و ایده صفحه نمایش پشتی گوشی را فعلاً کنار گذاشته است! با این وجود تعداد دوربین های گوشی شیائومی 12 اولترا در مقایسه با Mi 11 Ultra از سه لنز به چهار لنز ارتقا پیدا کرده است. به احتمال بسیار زیاد دوربین اضافه شده به این گوشی یک سنسور ToF یا یک لنز تله فوتوی کوچکتر با قابلیت زوم 2 تا 3 برابری خواهد بود.

البته که دوربین اصلی گوشی Xiaomi 12 Ultra در مرکز پنل دایره ای شکل قرار دارد و در زیر آن از یک لنز پریسکوپ استفاده شده است. در سمت چپ دوربین اصلی نیز از یک لنز اولترا واید استفاده شده است. احتمال می رود که سایر بریدگی های موجود در این قسمت محل قرارگیری فلش LED، سنسور نور و سیستم فوکوس اتوماتیک با قابلیت تشخیص فاز باشد.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که پرچم دار جدید شیائومی به صفحه نمایش 6.8 اینچی OLED با رزولوشن QHD+ و نرخ تازه سازی 120 هرتز مجهز باشد. در این تصاویر (که البته هنوز صحت آنها به صورت رسمی تأیید نشده!)، دوربین سلفی به صورت punch-hole طراحی شده است. همچنین اعلام شده که این گوشی احتمالاً به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد بود. 

تصاویر لو رفته از گوشی شیائومی 12 اولترا بر شباهت آن با گوشی Huawei Mate 30 دلالت دارند!

در گوشه سمت راست بالای پنل پشتی گوشی Xiaomi 12 Ultra نیز لوگوی Leica به چشم می خورد که بیانگر این است که شیائومی در ساخت دوربین های این گوشی با این کمپانی همکاری داشته است. البته شیائومی هنوز در این رابطه اطلاعاتی منتشر نکرده و نمی توان به طور قطع از همکاری این دو کمپانی بزرگ با یکدیگر اطمینان داشت.

منبع: androidcentral


ممکن است اطلاعات ذکر شده در این بخش با اطلاعات اصلی کالا در زمان عرضه متفاوت باشد. در صورت مشاهده مغایرت، این موضوع را به ما اطلاع دهید.