همانطور که می دانید اسکایپ یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن های برقراری تماس ویدئویی است که از قابلیت هایی مانند تماس صوتی، پیام دادن هوشمند و حتی ارسال SMS پشتیبانی می کند. جدیدترین آپدیت اسکایپ برای کاربران Insider Preview ارائه شده است و در آن یک قابلیت جدید (اما نه چندان سورپرایز کننده!) اضافه شده است. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تا بر روی عکس های ارسال شده توسط دیگران رپلای بزنند و پیام متنی دلخواه خود را به چت اضافه کنند! تا پیش از این کاربران Skype فقط می توانستند با پیام های متنی این کار را انجام داده و فقط بر روی آنها رپلای بزنند! همچنین در این آپدیت جدید، امکان لایک زدن و تعامل با پیام ها از قبل آسان تر شده است. کاربران اکنون می توانند با دو بار ضربه زدن بر روی یک پیام متنی، آن را لایک کنند. ضمن اینکه می توانند با کلیک کردن یا ضربه زدن بر روی ری اکشن کاربران دیگر، ری اکشن خود را به آن اضافه کنند!

اسکایپ در حال تست قابلیت جدیدی است که واتس اپ مدتهاست از آن بهره می برد!

البته بد نیست به این نکته اشاره کنیم که قابلیت اضافه کردن ری اکشن در واتس اپ و برخی دیگر از پلتفرم های پیام رسان از قابلیت رپلای زدن بر روی عکس (و ویدئو!)، برای مدتی طولانی است که پشتیبانی می کنند. درست است که این ویژگی ها جدید و غافلگیر کننده نیستند، اما تلاش های مایکروسافت برای از بین بردن نواقص اسکایپ و کاربردی تر کردن آن قابل تحسین است.
در متن مربوط به تغییرات جدید اعمال شده بر روی Skype Insider Preview که توسط مایکروسافت ارائه شده، چنین آمده است:

اسکایپ در حال تست قابلیت جدیدی است که واتس اپ مدتهاست از آن بهره می برد!

* امکان “Quote/Reply” بر روی یک عکس: این قابلیت بر روی تمامی پلتفرم ها در دسترس قرار گرفته است. شما می توانید به صورت مستقیم بر روی عکسی که از جانب دیگران در چت ارسال شده، رپلای بزنید. تا پیش از این امکان رپلای زدن در چت ها فقط بر روی پیام های متنی امکان پذیر بود.

* امکان لایک زدن یک پیام متنی با دو بار ضربه زدن بر روی آن: این ویژگی بر روی موبایل و تبلت قابل استفاده است. شما می توانید به آسانی و با بالاترین سرعت بر روی یک پیام دو بار ضربه (tap) بزنید و با ارسال یک لایک، ری اکشن خود را نسبت به آن نشان دهید.

* امکان اضافه کردن یک ری اکشن در قالب پیام به ری اکشن دیگران: این قابلیت در تمامی پلتفرم ها فعال می شود. شما می توانید با کلیک کردن یا ضربه زدن بر روی ری اکشن دیگران، به آنها واکنش نشان دهید و ری اکشن خود را در قالب یک پیام به آن اضافه کنید. ضمن اینکه به همین طریق می توانید ری اکشن خود را حذف نمایید. برای اینکه ری اکشن دیگران به یک پیام را مشاهده کنید، در کامپیوتر و لپ تاپ ماوس خود را بر روی آن نگه دارید و در موبایل و تبلت بر روی آن ضربه بزنید.

اسکایپ در حال تست قابلیت جدیدی است که واتس اپ مدتهاست از آن بهره می برد!

* برخی ویژگی های فنی در زمینه ثبات و پایداری اپلیکیشن ارتقا پیدا کرده است.
همچنین در این آپدیت بخشی از باگ های قبلی برطرف شده و عملکرد اسکایپ بر روی ویندوز 11، ویندوز 10، iOS و اندروید ارتقا پیدا کرده است.

مایکروسافت اعلام کرده است که ویژگی های یاد شده به تدریج به Skype اضافه می شود. پس حتی اگر از کاربران Skype Insider باشید، ممکن است این آپدیت را به صورت یکجا دریافت نکنید.

منبع: windowscentral