انتظارها سرانجام به پایان رسید! کوالکوم به طور رسمی اعلام کرده است که نسل جدید تراشه گجت های پوشیدنی را در آینده ای نزدیک راهی بازار خواهد کرد. این تراشه که Snapdragon W5+ Gen 1 نام دارد، در سه سال گذشته در حال آماده سازی و تولید بوده است! مطابق با گزارش های منتشر شده این تراشه نسبت به چیپست فعلی Snapdragon Wear 4100+ از بسیاری جهات ارتقا پیدا کرده و می تواند تحولی در بازار ساعت های هوشمند و دیگر تجهیزات پوشیدنی ایجاد کند.

تراشه جدید کوالکوم اسنپ دراگون W5+ نسل 1 معرفی شد؛ رونق دوباره در انتظار بازار پوشیدنی ها!

به محض اینکه تفاوت های تراشه جدید کوالکوم را با نسل فعلی مشاهده کنید، هیجان زده خواهید شد! تراشه اسنپ دراگون W5+ باعث افزایش طول عمر باتری دستگاه تا 50 درصد می شود، از لحاظ پرفورمنس و قدرت اجرایی دو برابر قوی تر شده است و از لحاظ ابعاد نیز 30 درصد کوچکتر از تراشه های فعلی است!

این تغییرات به لطف استفاده کوالکوم از فرآیند 4 نانومتری در ساخت پلتفرم اسنپ دراگون W5 بوده است. اما برخی چیزها در این تراشه از این هم فراتر رفته است! به عنوان مثال علاوه بر مجهز بودن این تراشه به یک پردازنده 4 نانومتری، یک پردازنده دیگر 22 نانومتری هم در آن به کار برده شده است. هدف از استفاده از پردازنده دوم، کم کردن فشار از روی پردازنده اصلی بوده است. از این جهت چیپ دوم به صورت «همیشه فعال» عمل می کند.

تراشه جدید کوالکوم اسنپ دراگون W5+ نسل 1 معرفی شد؛ رونق دوباره در انتظار بازار پوشیدنی ها!

اگر بخواهیم بین چیپ W5+ با نسخه فعلی مقایسه ای انجام دهیم باید بگوییم که تراشه فعلی اسنپ دراگون Wear 4100+ که در سال 2020 به بازار عرضه شده، با فرآیند 12 نانومتری تولید شده و به چیپ دوم 28 نانومتری مجهز است. چیپ دوم در این تراشه برای مدیریت کارهایی مانند نوتیفیکیشن های سبک، قابلیت همیشه روشن صفحه نمایش و برخی الگوریتم های مربوط به مانیتورینگ ضربان قلب کاربرد دارد و عملاً نقش چندان مهمی ندارد!

اما تراشه های اسنپ دراگون W5 و W5+ چه زمانی در دسترس قرار خواهند گرفت؟ کوالکوم بدون اینکه به مشخصات فنی این تراشه ها اشاره کند عنوان کرده است که تراشه اسنپ دراگون W5 در ساعت هوشمند Oppo Watch 3 که در آگوست عرضه می شود، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین طرفداران ساعت های هوشمند سری TicWatch برند Mobvoi می توانند امیدوار باشند که نسل جدید ساعت پرچم دار TicWatch از تراشه اسنپ دراگون W5+ قدرت بگیرد!

تراشه جدید کوالکوم اسنپ دراگون W5+ نسل 1 معرفی شد؛ رونق دوباره در انتظار بازار پوشیدنی ها!

حتی گوگل هم پس از برخی ناپایداری هایی که به دلیل معرفی Wear OS 3 در بازار ساعت های هوشمند ایجاد شد، از به بازار آمدن تراشه های اسنپ دراگون W5 هیجان زده شده است:

«تکنولوژی های گوگل و کوالکوم همواره در طول حیات گجت های پوشیدنی به کاربران کمک کرده اند تا بهترین تجربه کاربری را داشته باشند. ما پیشرفت های تکنولوژیکی را که کوالکوم با عرضه پلتفرم اسنپ دراگون W5+ به این بازار وارد می کند، تحسین می کنیم. با بهره بردن از قدرت این تراشه، ما می توانیم ساعت های هوشمند Wear OS را از لحاظ پرفورمنس، طول عمر باتری و امکانات به سطح های جدیدی ارتقا دهیم و از این بابت فوق العاده هیجان زده ایم!».

البته در حال حاضر هنوز چیزی تغییر نکرده و شاید آشفتگی بازار ساعت های هوشمند همچنان ادامه داشته باشد! چرا که باز هم باید منتظر بمانیم که کدام ساعت هوشمند ارتقا پیدا می کند و کدام شرکت از فناوری های جدید استفاده نمی کند! به هر حال این اقدام کوالکوم می تواند بازار ساعت های هوشمند و مسیر توسعه ساعت های هوشمند Wear OS 3 را از انحرافات نجات داده و آن را به ثبات برساند. پس: متشکریم کوالکوم!

منبع: androidcentral