مدیاتک قصد دارد تا خانواده چیپست های موبایل خود را گسترش دهد و در همین راستا این شرکت تایوانی به تازگی یک مدل جدید را به سری Dimensity خود اضافه کرده است. در طراحی این تراشه که با نام کامل MediaTek Dimensity 7200 معرفی شده است، بر روی جنبه های گیمینگ و عکاسی تمرکز شده است.

مدیاتک عنوان کرده است که تراشه دایمنسیتی 7200 در گوشی های میان رده کارایی بالایی خواهد داشت و باعث ارتقای توانمندی های این گوشی ها در زمینه های گیمینگ و عکاسی می شود. به طور کلی کاربران گوشی های میان رده همواره از امکانات نسبی گوشی های خود در این زمینه ها ناراضی بوده اند و مدیاتک قصد دارد تا با عرضه تراشه دایمنسیتی 7200، این ضعف ها را پوشش دهد.

تراشه مدیاتک دایمنسیتی 7200 برای استفاده در گوشی های میان رده به بازار معرفی شد

تراشه مدیاتک دایمنسیتی 7200 توسط شرکت چیپست سازی تایوانی TSMC و بر مبنای فرآیند 4 نانومتری ساخته خواهد شد. جالب است بدانید که تراشه رده بالاتر دایمنسیتی 9200 نیز به همین شکل و بر مبنای همین فرآینده طراحی و توسعه داده شده است.

چیپست جدید مدیاتک به دو هسته کورتکس A715 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و شش هسته کورتکس A510 مجهز است. همچنین در این تراشه از پردازنده گرافیکی Mali G610 MC4 استفاده شده است که از کیفیت تصویر Full HD و نرخ نوسازی 144 هرتز پشتیبانی می کند. دیگر مشخصات این پردازنده گرافیکی شامل سازگاری با HDR10+، CUVa HDR و Dolby HDR می شود.

تراشه دایمنسیتی 7200 از فناوری HyperEngine 5.0 مدیاتک هم بهره می برد که تکنولوژی مبتنی بر هوش مصنوعی Variable Rate Shading را به گوشی های میان رده می آورد. ضمن اینکه این تراشه از حافظه های ذخیره سازی پر سرعت UFS 3.1 و رم های LPDDR5 با پهنای باند 6400 مگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند.

تراشه مدیاتک دایمنسیتی 7200 برای استفاده در گوشی های میان رده به بازار معرفی شد

در زمینه عکاسی نیز باید گفت که این تراشه از ISP چهارده بیت HDR برخوردار است و امکان ضبط ویدئو با کیفیت 4K HDR را فراهم می آورد. گوشی های هوشمند با بهره گیری از این تراشه می توانند به دوربین های اصلی با رزولوشن 200 مگاپیکسل مجهز شوند.

تراشه مدیاتک دایمنسیتی 7200 دارای APU نیز هست که توانمندی های دوربین گوشی را بر مبنای فناوری های هوش مصنوعی ارتقا می دهد. از جمله این فناوری ها می توان به Real-Time Portrait Beautifiction اشاره کرد که در ارتقای کیفیت ثبت عکس ها و ویدئوهای پرتره کمک می کند.

از دیگر قابلیت های تراشه جدید مدیاتک می توان به پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G با پشتیبانی از سرعت انتقال دیتای 4.7 گیگابیت در ثانیه، سازگاری با دو سیم کارت فایو جی، وای فای سه بانده 6E و بلوتوث 5.3 اشاره کرد.

تراشه مدیاتک دایمنسیتی 7200 برای استفاده در گوشی های میان رده به بازار معرفی شد

تراشه مدیاتک دایمنسیتی 7200 در سه ماهه نخست سال 2023 در دسترس قرار گرفته است؛ ولی هنوز گوشی هوشمندی با این تراشه به بازار عرضه نشده است. پیش بینی می شود تا در نیمه دوم سال 2023، شرکت های تولید کننده گوشی، این تراشه را در مدل های میان رده خود مورد استفاده قرار دهند.

منبع: gizmochina