واتس اپ یک ویژگی جدید در زمینه حفظ حریم شخصی به اپلیکیشن خود اضافه کرده تا کاربران بتوانند بر روی اطلاعات مختلف پروفایل خود کنترل بیشتری داشته باشند. اکنون کاربران واتس اپ می توانند انتخاب کنند که چه کسی بتواند عکس پروفایل، وضعیت آخرین بازدید و سایر اطلاعات پروفایل آنها را ببیند. این قابلیت جدید واتساپ می تواند برای جلوگیری از مزاحمت های احتمالی توسط افراد ناشناس کارایی بالایی داشته باشید. به خصوص زمانی که در یک گروه عضو شده اید، ممکن است دوست نداشته باشید که اطلاعات پروفایلتان برای سایر اعضای گروه که آنها را نمی شناسید نمایش داده شود. اکنون واتس اپ به شما این حق انتخاب را داده تا اطلاعاتتان را از دید هر کسی که دوست داشتید مخفی کنید و با بالاترین میزان آسودگی خاطر از این اپلیکیشن استفاده کنید.

تدبیرهای جدید واتس اپ برای حفظ هر چه بیشتر حریم شخصی کاربران!

این تغییر که واتس اپ آن را از طریق اکانت توئیتری خود معرفی کرده، به معنای این است که افراد اکنون می توانند بالاترین میزان کنترل را بر روی اطلاعات پروفایل خود داشته باشند و کسانی را که مجوز دیدن اطلاعات آنها را داشته باشند، تعیین کنند. مطابق این پست توئیتری، کاربران اکنون می توانند «مشخص کنند که کدام یک از افراد لیست مخاطبین می توانند عکس پروفایل، اطلاعات موجود در بخش About و وضعیت Last Seen آنها را مشاهده کنند». این سرویس پیام رسان اطلاعات مربوط به صفحه امنیت (Security) خود را نیز بروز رسانی کرده و توضیحات بیشتری در رابطه با تنظیمات جدید را ارائه داده است. در زیر می توانید این توضیحات را مشاهده کنید:

تدبیرهای جدید واتس اپ برای حفظ هر چه بیشتر حریم شخصی کاربران!

«تنظیمات privacy خود را به گونه ای تنظیم کنید تا بتوانید مشاهده اطلاعات پروفایل خود توسط دیگران را کنترل کنید. شما می توانید وضعیت مشاهده آخرین بازدید (Last Seen)، عکس پروفایل، جملات بخش about و status خود را بر روی یکی از حالت های زیر قرار دهید:

-    Everyone: در این حالت عکس پروفایل، آخرین بازدید، about و status شما برای تمامی افراد کاربران واتس اپ قابل مشاهده خواهد بود.
-    My Contacts: فقط افراد ذخیره شده در لیست مخاطبین شما می توانند اطلاعات پروفایلتان را ببینند.
-    My Contacts Except…: اطلاعات پروفایل شما برای تمامی افراد ذخیره شده در لیست مخاطبین به نمایش در می آید به جز آنهایی را که شما انتخاب کنید.
-    Nobody: هیچ کس قادر به مشاهده اطلاعات پروفایل شما نخواهد بود.»

تدبیرهای جدید واتس اپ برای حفظ هر چه بیشتر حریم شخصی کاربران!

واتس اپ به عنوان یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان بر روی گوشی های اندرویدی و آیفون شناخته می شود. به خصوص این اپلیکیشن بر روی آیفون می تواند به عنوان جایگزینی برای iMessage مورد استفاده قرار گیرد. چرا که واتس اپ امنیت به مراتب بالاتری را به ارمغان می آورد و کنترل بیشتری به کاربران برای حفظ هر چه بیشتر حریم شخصی می دهد. این روزها که تمهیدات مربوط به حفظ حریم شخصی کاربران اهمیت بیشتری از قبل پیدا کرده اند، واتس اپ به عنوان یک پلتفرم پیش رو در این زمینه شناخته می شود و ویژگی های اپلیکیشن خود را هر روز بیشتر از قبل تقویت می کند.

منبع: imore