گوگل طی رویداد I/O خود از یک سورپرایز بزرگ رونمایی کرد: معرفی آخرین نسل از عینک های AR خود! ویژگی کلیدی این محصول جدید گوگل، توانایی آن در ترجمه زبان های مختلف درست در مقابل چشمان شما است؛ قابلیتی که برای یک عینک واقعیت افزوده فوق العاده کاربردی به نظر می رسد. در حالی که غول های مستقر در Silicon Valley تمام تلاش خود را برای واقعی تر کردن عینک های AR به کار گرفته اند، اما باید اعتراف کرد که تا کنون یک اپلیکیشن واقعاً منحصر به فرد برای آن عرضه نشده بود. اکنون می توان اپلیکیشن «ترجمه زنده» گوگل را همان اپلیکیشنی دانست که مدت ها منتظرش بودیم!

عینک AR جدید گوگل دنیای فناوری های مربوط به واقعیت افزوده را متحول خواهد کرد!

متأسفانه گوگل در رابطه با تاریخ عرضه عینک واقعیت افزوده جدید خود هیچ جزئیاتی را مطرح نکرده است. فقط این عینک های جدید را در یک ویدئوی ضبط شده به نمایش گذاشته و کلیات آن را معرفی کرده است. در این ویدئو نمی توان به اطلاعاتی در رابطه با نمایشگر یا طریقه تعامل کاربر با عینک AR دست پیدا کرد. اما به هر حال آن چیزی که در این ویدئو شاهد آن هستیم، تصویر بسیار جالبی از آینده فناوری های مربوط به AR را ترسیم می کند.

در این دمو یکی از مدیران تولید گوگل از یک شخص می خواهد تا عینک را به چشمانش بزند و پس از آن می گوید: «الان شما باید چیزهایی را که من می گویم، ببینید. حرف های من به صورت کلمات در مقابل چشمان شما نوشته می شوند. درست مانند زیرنویس هایی برای تمام مکالماتی که در دنیا اتفاق می افتد». سپس ویدئو نشان می دهد که در هنگام پوشیدن عینک، چه چیزهایی را خواهید دید: فرد صحبت کننده در مقابل شما قرار دارد و متن ترجمه شده صحبت های او به صورت زنده در مقابل چشمان شما ظاهر می شوند!

عینک AR جدید گوگل دنیای فناوری های مربوط به واقعیت افزوده را متحول خواهد کرد!

تا زمانی که این عینک عرضه نشود، نمی توان در رابطه با کاربرد آن در دنیای واقعی اظهار نظری انجام داد. همچنین مشخص نیست که این عینک جدید به پروژه Google Project Iris مربوط است یا به کلی چیز دیگری است. اما چیزی که گوگل در مراسم I/O به نمایش گذاشت، کاملاً کاربردی و هیجان انگیز به نظر می رسد! شما می توانید ویدئوی مربوط به معرفی عینک جدید AR گوگل با قابلیت ترجمه زنده را در یوتیوب تماشا کنید.

به هر حال قابلیت ترجمه زنده می تواند تحولی در روش های ارتباطی انسان ایجاد کند. با استفاده از این فناوری، دو فرد از دو فرهنگ کاملاً متفاوت با زبان هایی مختلف می توانند با یکدیگر صحبت کنند و دیگر نیازی به مترجم یا یادگیری زبان های دیگر نخواهد بود! این تأثیر فناوری AR در زندگی توسط یکی از مدیران گوگل چنین توضیح داده شده است:

عینک AR جدید گوگل دنیای فناوری های مربوط به واقعیت افزوده را متحول خواهد کرد!

«به عقیده من چیزی که می تواند مرزهای تکنولوژی را بیشتر از آن چیزی که هم اکنون شاهد آن هستیم گسترش دهد، فناوری واقعیت افزوده است! ما در گوگل در این زمینه سرمایه گذاری زیادی کرده ایم و واقعیت افزوده را در بسیاری از محصولاتمان ایجاد کرده ایم. از Google Lens گرفته تا قابلیت مولتی سرچ و نمایش زنده در اپلیکیشن Maps.

قابلیت های واقعیت افزوده در حال حاضر در گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است. اما دنیایی را تصور کنید که این قابلیت ها بدون اینکه تکنولوژی برای آنها محدودیتی ایجاد کند در دسترس باشند! ما به دنبال این هستیم تا واقعیت افزوده را به زندگی واقعی وارد کنیم.

چیزی که در رابطه با AR ما را هیجان زده کرده، ظرفیت های این فناوری برای دادن زمان به ما جهت تمرکز بر دنیای واقعی است؛ چرا که دنیای واقعی فوق العاده شگفت انگیز است و ما به دنبال این هستیم تا زیبایی های آن را به دور از هیاهوی دنیای تکنولوژی به شما نشان دهیم!»

عینک AR جدید گوگل دنیای فناوری های مربوط به واقعیت افزوده را متحول خواهد کرد!

حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که نسل جدید عینک AR گوگل با قابلیت ترجمه زنده چه زمانی عرضه می شود و تا چه اندازه به اهداف گوگل کمک می کند!

منبع: theverge