مانیتور را می توان یکی از مهم ترین لوازم ها دانست که یک گیمر برای راه اندازی سیستم به آن نیاز دارد. انتخاب یک مانیتور خوب و باکیفیت می تواند علاوه بر لذت و هیجان بیشتر باعث عملکرد بهتر یک گیمر در انجام بازی ها نیز شود. شرکت سامسونگ یکی از تولید کنندگان نام آشنا در زمینه مانیتور بوده و با توجه به تولید انواع مختلف مانیتور در اندازه، قابلیت های متنوع و کیفیت بالا توانسته کاربران و طرفداران زیادی را به دست آورد. مانیتور گیمینگ Odyssey G7 از نمونه محصولاتی است که با توجه به برخورداری از ویژگی هایی همچون رزولوشن 2560x1440، پنل VA، نرخ تازه سازی 240 هرتز و ... می تواند بهترین گزینه برای راه اندازی یک سیستم گیمینگ باشد. در ادامه مطلب قصد معرفی و بررسی کامل این مدل از مانیتور را داریم، پس لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

بررسی مانیتور منحنی Odyssey G7 سامسونگ!

طراحی گیمر پسند!

مهندسان طراح شرکت سامسونگ در ساخت مانیتور Odyssey G7 از طراحی حرفه ای و بسیار زیبایی استفاده کرده اند. در ساخت بدنه و پایه های این مدل مانیتور از پلاستیک مرغوب و باکیفیت استفاده شده است. رنگ مات و کیفیت پلاستیک استفاده شده در این مانیتور گیمینگ می تواند احساس دستیابی به یک مانیتور مدرن را به شما القا کند! در قسمت پشتی این مانیتور نیز شاهد یک الگوی منحصر به فردی هستیم که با نورپردازی خاصی تزئین شده است. پایه های تعبیه شده این مانیتور نیز از اندازه مناسبی برخوردار بوده و با توجه به قابلیت چرخش و تنظیم ارتفاع به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید با توجه به راحتی دید، آن را تنظیم کنید! در ضمن اندازه منحنی این مدل مانیتور نیز برابر با 1000R است (تقریبا 2 برابر مانیتورهای منحنی 1800R). این ویژگی می تواند تجربه ای جدید و لذت چند برابری گیم را برای گیمرها به همراه داشته باشد. Odyssey G7 نسبت به مدل های قبلی از کاهش چشم گیر حاشیه برخوردار بوده و تنها حاشیه پایینی از بقیه بیشتر است.

بررسی مانیتور منحنی Odyssey G7 سامسونگ!

دارای پورت های متنوع و متعدد!

شرکت سامسونگ به منظور برقراری ارتباط و گرفتن ورودی تصویر از دستگاه های دیجیتال مانیتور مدل Odyssey G7 خود را مجهز به پورت های متنوع و متعددی کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل مانیتور شامل 1 عدد پورت HDMI 2.0، 2 عدد پورت DisplayPort، 2 عدد پورت USB 3.0، جک ورودی هدفون و 1 ورودی DC از نوع 24v می شود. با توجه به برخورداری از 2 عدد پورت USB 3.0 این امکان را خواهید داشت تا بتوانید ماوس و صفحه کلیدتان را به صورت مستقیم به مانیتور متصل کنید. پورت DisplayPort تعبیه شده نیز امکان گرفتن خروجی 240 هرتز را برای شما فراهم خواهد کرد. از پورت HDMI نیز می توانید به رزولوشن 1440p و خروجی 144 هرتز برسید. این مانیتور کامپیوتر سامسونگ از یک منوی OSD نیز بهره مند بوده تا به شما این امکان را بدهد تا بتوانید تنظیمات خود را از طریق آن اعمال کرده و به مطلوب ترین تصویر برسید! این شرکت برای دسترسی به تنظیمات از یک ضامن جهت دار که در زیر مانیتور تعبیه شده استفاده کرده است. با فشار دادن ضامن می توانید به تنظیماتی همچون نوع رنگ، حالت های تصویر و ... دسترسی داشته باشید.

بررسی مانیتور منحنی Odyssey G7 سامسونگ!

مجهز به فناوری های مدرن و کنتراست ایده آل!

شرکت سامسونگ جهت حفاظت از آسیب دیدگی چشم از فناوری های مدرن همچون FreeSync، G-Sync، Flicker Free و Eye Saver Mode بهره برده است. فناوری Flicker Free از آسیب های جبران ناپذیر چشم مانند سندروم چشمی کار با رایانه و یا آب مروارید جلوگیری می کند. این ویژگی اثرات تابش نور آبی به چشم و پرش تصویر را به حداقل می رساند. در نتیجه فشار وارد بر چشم را در شرایط نوری مختلف کاهش می‌دهد. میزان کنتراست موجود در این مانیتور برابر با 2500:1 است. این میزان کنتراست می تواند برای یک مانیتور گیمینگ کاملا مناسب باشد. کنتراست موجود در این مانیتور نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. Odysser G7 دارای روشنایی حداکثری 600 cd/m2 نیز بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید.

بررسی مانیتور منحنی Odyssey G7 سامسونگ!

دارای رزولوشن WQHD و نرخ تازه سازی 240 هرتز!

Odyssey G7 سامسونگ با توجه به بهره مندی از رزولوشن WQHD می تواند شما را در دنیای بازی غرق کند! مانیتورهای WQHD (2560x1440) نسبت به مانیتورهای Full HD از پیکسل های بیشتر (1.7 برابر) برخوردار هستند. این ویژگی باعث می شود تا مانیتور های دارای رزولوشن WQHD از جزئیات بیشتر و تصاویری شفاف تر برخوردار باشند. از ویژگی های مهم دیگر این مدل مانیتور می توان به نرخ تازه سازی 240 هرتز و زمان پاسخ گویی 1 میلی ثانیه اشاره کرد. نرخ تازه سازی 240 هرتز باعث می شود تا این مانیتور نسبت به مدل های معمولی در بازار از 4 برابر فریم بیشتر برخوردار باشد. زمان پاسخ گویی خیره کننده 1 میلی ثانیه ای مه این مدل مانیتور در اختیار دارد به شما این امکان را خواهد داد تا اطلاعات روی صفحه نمایش را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که مانیتور سامسونگ مدل Odyssey G7 مجهز به پنل QLED بوده تا تصاویر به نمایش درآمده از رنگ های زنده تر و تصاویری با وضوح فوق العاده برخوردار باشند.

منبع: techradar