همان طور که احتمالاً اطلاع دارید، شرکت LG چندی پیش اعلام کرد که دیگر در بازار گوشی های هوشمند فعالیتی نخواهد داشت. این طور که به نظر می رسد، کنار کشیدن ال جی از این بازار، به معنای انصراف این شرکت از ساخت دستگاه های اندرویدی دیگر نبوده است! چرا که اخیراً یک پست بر روی اکانت این شرکت کره ای بر روی شبکه اجتماعی Clien قرار گرفته که تأیید می کند ال جی قصد عرضه یک تبلت جدید اندرویدی را دارد. این تبلت اسرارآمیز در حال حاضر با اسم رمز “Project Jetta” شناخته می شود و مدل نامبر آن LGE 10A30Q اعلام شده است. به احتمال بسیار زیاد این تبلت مناسب مصارف آموزشی خواهد داشت.

گویا LG در حال کردن بر روی یک تبلت 10.4 اینچی با باتری 7000 میلی آمپر ساعتی است

این تبلت جدید LG بر روی گیک بنچ هم ظاهر شده و حتی گواهینامه لازم از جانب Wi-Fi Alliance را نیز دریافت کرده است. به همین دلیل برخی از مشخصات کلیدی آن هم اکنون در دسترس قرار گرفته که در ادامه آنها را با هم بررسی می کنیم:

قلب تپنده تبلت LGE 10A30Q را تراشه میان رده کوالکوم اسنپ دراگون 680 تشکیل می دهد. در کنار این تراشه، 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی به کار رفته است. این مشخصات برای تبلت دانش آموزی کاملاً مناسب خواهد بود و مشکلی برای نصب انواع اپلیکیشن اندرویدی استاندارد بر روی آن وجود نخواهد داشت.

گویا LG در حال کردن بر روی یک تبلت 10.4 اینچی با باتری 7000 میلی آمپر ساعتی است

اما صفحه نمایش تبلت جدید LG از سایز 10.4 اینچ برخوردار است و رزولوشن آن برابر با 2100x1200 پیکسل خواهد بود. این طور که اعلام شده، ال جی در این تبلت از یک باتری 7000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. همچنین دوربین جلوی این تبلت دارای رزولوشن 5 مگاپیکسل و دوربین پشت آن دارای رزولوشن 8 مگاپیکسل است. لازم به ذکر است که تبلت Project Jetta ال جی 7.1 میلی متر ضخامت دارد و امکان نصب سیستم عامل اندروید 12 بر روی آن وجود دارد.

سایر اطلاعات و جزئیات بیشتر در رابطه با تبلت جدید LGE 10A30Q هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته است. این اطلاعات شامل قیمت، زمان معرفی و زمان عرضه نهایی به بازار می شود و هنوز برنامه LG برای این موارد مشخص نیست. همچنین معلوم نیست که این تبلت عرضه جهانی خواهد داشت یا LG آن را به طور اختصاصی برای کاربران کشور کره جنوبی طراحی کرده است.

گویا LG در حال کردن بر روی یک تبلت 10.4 اینچی با باتری 7000 میلی آمپر ساعتی است

نکته جالب در رابطه با این تبلت جدید این است که ال جی حدود یک سال است که کارخانه های تولید گوشی های هوشمند خود را تعطیل کرده است و این کارخانه ها فعالیتی در این زمینه نداشته اند. بعید به نظر می رسد که ال جی برای تولید یک تبلت، هزینه های سنگین راه اندازی مجدد این کارخانه ها را متحمل شود! پس کارشناسان معتقدند که تبلت LGE 10A30Q توسط تولید کننده دیگری ساخته می شود و در آن از تکنولوژی های ال جی استفاده خواهد شد. به هر حال تا به اینجا LG واکنشی در رابطه با اخبار مربوط به این تبلت ناشناخته از خود بروز نداده است!

منبع: notebookcheck.net