ردمی بالاخره اولین تبلت خود را روانه بازار کرد. این دستگاه شگفت انگیز با نام Redmi Pad در بازار آسیا عرضه شد و با مشخصات کلاس متوسط همراه است. این تبلت علیرغم اینکه اولین تبلت این برند است، اما کاملاً قادر است با بهترین همگامان خود رقابت کند. از طرفی دیگر Samsung Galaxy Tab A8 10.5 از سوی یکی از باتجربه ترین تولیدکنندگان تبلت های مقرون به صرفه یعنی سامسونگ تولید شده است. این تبلت از جدیدترین محصولات این غول کره ای است که در هند و سراسر جهان با قیمت های بسیار جالب عرضه می شود.

اما جالب است بدانید تبلت Redmi Pad، حتی قبل از عرضه به عنوان رقیب سر سختی برای Galaxy Tab S8 Ultra معرفی شده است. در این مقاله با ماه همراه باشه تا در ادامه به مقایسه مشخصات فنی تبلت شیائومی Redmi Pad و Samsung Galaxy Tab A8 بپردازیم تا بهتر بتوانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

Redmi Pad در مقابل Samsung Galaxy Tab A8: آیا اولین تبلت ردمی می تواند تبلت سامسونگ را شکست دهد؟

طراحی Redmi Pad در مقابل Galaxy Tab A8

Samsung Galaxy Tab A8 10 ظاهر بسیار مینیمالی دارد و خیلی از کاربران عاشق طراحی این تبلت هستند. در قسمت پشتی این دستگاه، ماژول دوربینی وجود ندارد، بلکه تنها یک سنسور وجود دارد که به طور مستقیم روی قاب پشتی قرار گرفته است. ضمن اینکه این تبلت بسیار نازک است و تنها 6.9 میلی متر است و به لطف حاشیه های باریک اطراف نمایشگر، نسبت صفحه نمایش به بدنه بسیار بالایی دارد. این تبلت با وجود نازک بودن به چهار بلندگوی استریو مجهز است و نسبت به Redmi Pad جمع و جورتر است. حالا که صحبت از Redmi Pad شد، باید بگوییم که این تبلت، به لطف حاشیه ‌های باریک ‌تر در اطراف صفحه نمایش، نسبت صفحه نمایش به بدنه بالاتری دارد، اما یک ماژول دوربین بزرگ و زشت دارد که طراحی پنل پشتی را کمی زمخت کرده است. به هر حال، این تبلت از قاب آلومینیومی ساخته شده است و کیفیت ساخت بهتر و طراحی محکم ‌تری را به همراه دارد. همچنین مانند رقیب خود به چهار بلندگوی استریو مجهز شده است.

طراحی Redmi Pad در مقابل Galaxy Tab A8

صفحه نمایش Redmi Pad بهتر است یا Galaxy Tab A8؟

اگر به دنبال یک تبلت مقرون به صرفه با نمایشگر عالی هستید، پس باید به سراغ تبلت شیائومی Redmi Pad بروید. درواقع این تبلت پنل IPS LCD دارد که می تواند تا یک میلیارد رنگ را با قطر 10.61 اینچ، وضوح Full HD Plus 1200 x 2000 پیکسل، نرخ تازه سازی 90 هرتز و روشنایی معمولی 400 نیت را نشان دهد. با وجود اینکه از پنل ‌های OLED موجود در گوشی ‌های میان رده فاصله زیادی دارد، اما بازتولید رنگ بسیار خوبی را ارائه می ‌دهد. همچنین به لطف نرخ تازه سازی بالای آن، حرکات و عملکرد بسیار روانی را تجربه می کنید.

کیفیت صفحه نمایش Samsung Galaxy Tab A8 به طور قابل توجهی پایین تر است، بنابراین توانایی رقابت با Redmi Pad را ندارد. این تبلت با پنل TFT LCD، قطر 10.5 اینچ و رزولوشن فول اچ دی پلاس 1200 در 1920 پیکسل عرضه می شود و نرخ تازه سازی بالایی ندارد همچنین در مقایسه با تبلت شیائومی رنگ های کمتری را نشان می دهد. . همانطور که در بالا ذکر شد، هر دو تبلت چهار بلندگوی استریو دارند، اما تنها Samsung Galaxy Tab A8 از جک 3.5 میلی ‌متری صدا بههر می برد و به شما امکان می ‌دهد از هدفون یا هدفون سیمی استفاده کنید.

صفحه نمایش Redmi Pad بهتر است یا Galaxy Tab A8؟

مشخصات و نرم افزار Redmi Pad در مقابل Galaxy Tab A8

از نظر سخت افزار، Redmi Pad قدرتمندتر و بهتر از Samsung Galaxy Tab A8 است. Redmi Pad از پلتفرم موبایل Helio G99 پشتیبانی می کند که یکی از جدیدترین چیپست های میان رده مدیاتک است. درواقع پردازنده ای است که با فرآیند تولید 6 نانومتری ساخته شده و دارای معماری هشت هسته ای است که از دو پردازنده Cortex A76 با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز، شش پردازنده Cortex A55 با حداکثر فرکانس 2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی MC2 Mali G57 تشکیل شده است. این چیپست با حداکثر 6 گیگابایت رم و حداکثر 128 گیگابایت حافظه داخلی سریع UFS 2.2 جفت می شود.

در Samsung Galaxy Tab A8، یک چیپست سطح پایه Unisoc Tiger T618 تعبیه شده است که با فرآیند تولید 12 نانومتری ساخته شده و با معماری هشت هسته ‌ای متشکل از دو پردازنده Cortex A75 با فرکانس 2 گیگاهرتز، شش پردازنده Cortex A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز و GPU Mali G52 MP2 کار می کند. در کنار پردازنده، حداکثر 4 گیگابایت رم و تا 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز وجود دارد که با میکرو SD قابل ارتقا است. توجه داشته باشید که Redmi Pad اندروید 12 را اجرا می کند، در حالی که Samsung Galaxy Tab A8 با اندروید 11 عرضه می شود.

مشخصات و نرم افزار Redmi Pad در مقابل Galaxy Tab A8

مقایسه Redmi Pad و Galaxy Tab A8 از نظر دوربین و باتری

دوربین ‌های پشتی این دو تبلت کم و بیش در یک سطح هستند و تفاوت واقعی آن ها به دوربین جلو مربوط می شود، جایی که Redmi Pad به لطف یک سنسور عالی 8 مگاپیکسلی با میدان دید فوق ‌العاده برنده می‌ شود.

نکته آخر اینکه Redmi Pad باتری بزرگتری دارد و عمر باتری طولانی تری را تضمین می کند نه تنها به دلیل ظرفیت بزرگتر بلکه به این دلیل که مصرف انرژی کمتری دارد.

برای خرید Redmi Pad به حداقل 250 یورو / 250 دلار نیاز دارید، در حالی که Samsung Galaxy Tab A8 با قیمت کمتر از 185 یورو / 185 دلار در دسترس است.

و در پایان، Redmi برنده این مقایسه است.

منبع: gizmochina