اگر لپ تاپ شما قدیمی است و دیگر امکان ارتقای سخت افزاری آن وجود ندارد، به احتمال بسیار زیاد دیگر نمی توانید نرم افزارهای به روز را بر روی آن اجرا کنید. در این حالت به لپ تاپ شما «از رده خارج» گفته می شود! پیش از آنکه لپ تاپ از رده خارج خود را دور بیندازید، به این فکر کنید که هنوز هم می توان از آن به بهترین شکل استفاده کرد! در واقع شما می توانید به جای دور انداختن لپ تاپ ویندوزی خود، آن را به یک کروم بوک تبدیل کرده و همچنان از آن استفاده نمایید!

با استفاده از Chrome OS Flex، لپ تاپ ویندوزی خود را به یک کروم بوک تبدیل کنید!

برای این اتفاق باید از گوگل تشکل کنیم که به تازگی Chrome OS Flex را ارائه و توسعه داده است. این قابلیت که به صورت ابری مدیریت می شود، تمامی لپ تاپ های ویندوزی و حتی مک قدیمی را از دور انداخته شدن نجات می دهد و به آنها جانی دوباره می بخشد! با استفاده از این ویژگی لپ تاپ شما به یک کروم بوک تبدیل می شود و می توانید از قدرت Chrome بر روی آن بهره مند شوید. تنها چیزی که برای این منظور نیاز دارید، یک درایو USB و تمایل شما برای استفاده از سیستم عامل گوگل بر روی دستگاه تان است.

با استفاده از Chrome OS Flex، لپ تاپ ویندوزی خود را به یک کروم بوک تبدیل کنید!

ویژگی Chrome OS Flex قابلیت های پایه ای و اساسی برای کار با لپ تاپ را فراهم می آورد و امکانات اضافی را از آن حذف می کند. از این جهت اگر یک لپ تاپ سازمانی بدون کارایی دارید، گوگل می تواند روش های جدیدی برای استفاده از آن را به شما پیشنهاد دهد. برای اطلاع از جزئیات کامل این ویژگی، می توانید مطالب مطرح شده در وب سایت گوگل به آدرس زیر را مطالعه کنید:

پیش از اقدام به تبدیل کردن لپ تاپ خود به کروم بوک باید به شما مسائلی را هشدار دهیم! این که Chrome OS Flex در واقع یک سبک زندگی است و اگر آن را انتخاب کردید، باید با تمام جوانب آن کنار بیایید. به عنوان مثال باید بپذیرید که در Chrome OS Flex خبری از Google Play نیست و نمی توانید هیچ اپلیکیشن اندرویدی را بر روی آن نصب کنید! همچنین لپ تاپ هایی که از پردازنده های ARM قدرت می گیرند، نمی توانند از این ویژگی استفاده کنند. اگر این مسائل برای شما اهمیتی ندارد، پس به راحتی می توانید لپ تاپ خود را به یک کروم بوک ساده تبدیل کرده و به دسته کاربران سیستم عامل گوگل بپیوندید! اما اگر محدودیت امکانات شما را اذیت می کند، شاید بهتر باشد تا لپ تاپ از رده خارج خود را دور بیندازید! در واقع گوگل به شما می گوید که «لپ تاپ از رده خارج خود را به من بدهید تا ویندوز و مک را از روی آن حذف کرده و به این دستگاه قدیمی اجازه نفس کشیدن دوباره بدهم»! این ویژگی به چرخه حیات بیشتر لوازم دیجیتال و الکترونیکی کمک می کند و پیش بینی می شود تا طرفداران زیادی پیدا کند.

منبع: windowscentral