اگر یکی از کاربران آمازون درایو هستید، باید فکری به حال فایل های خود در آن بکنید. چرا که این سرویس ذخیره سازی ابری تا حدود یک سال آینده به فعالیت خود پایان خواهد داد. آمازون طی یک ایمیل به کاربران Amazon Drive اطلاع داده که این سرویس در تاریخ 31 دسامبر 2023 (10 دی 1402) از دسترس خارج خواهد شد.

سرویس ذخیره سازی ابری Amazon Drive تا سال آینده به فعالیت خود پایان خواهد داد

در متن ایمیل ارسالی از جانب آمازون چنین آمده است:

«در طول 11 سال گذشته آمازون درایو به عنوان یک سرویس ذخیره سازی امن را برای ذخیره بک آپ فایل های کاربران آمازون به فعالیت خود ادامه داده است. اما در تاریخ 31 دسامبر 2023 سرویس آمازون درایو دیگر مورد پشتیبانی ما نیست و فعالیت آن متوقف می شود. ما قصد داریم تا تمرکز خود را بر روی سرویس Amazon Photos جهت ذخیره سازی فایل های عکس و ویدئو معطوف کنیم».

برای آن دسته از افرادی که با Amazon Drive آشنایی ندارند باید بگوییم که این سرویس برای هر یک از مشتریان آمازون فعال می شود و 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان را در اختیار آنها قرار می دهد. کاربران می توانند فایل های عکس، ویدئو و اسناد خود را به شکلی کاملاً ایمن در این سرویس ابری ذخیره کنند. کاربران کامپیوترهای رومیزی و مک این امکان را دارند تا با استفاده از یک مرورگر به آمازون درایو دسترسی داشته باشند و فایل های خود را آپلود یا دانلود کنند. کاربران اندروید و iOS نیز از طریق اپلیکیشن به این سرویس دسترسی دارند.

اگر فضای رایگان 5 گیگابایتی به طور کامل پر شد، کاربران آمازون درایو می توانند با پرداخت 1.99 دلار در ماه به 100 گیگابایت فضای دیگر دسترسی پیدا کنند. همچنین این امکان وجود دارد تا با پرداخت 11.99 دلار به صورت ماهانه، فضای ذخیره سازی ابری 2 ترابایتی را در اختیار داشته باشید!

سرویس ذخیره سازی ابری Amazon Drive تا سال آینده به فعالیت خود پایان خواهد داد

در بخش دیگری از ایمیلی که آمازون برای کاربران سرویس درایو فرستاده چنین آمده است: «ما همچنان به مشتریان خود امکان ایجاد بک آپ های امن، به اشتراک گذاری و ساماندهی عکس ها و ویدئوهایشان را در قالب سرویس Amazon Photos خواهیم داد».

سرویس Amazon Photos شباهت زیادی به آمازون درایو دارد، با این تفاوت که فقط مختص عکس و ویدئو است و امکان آپلود هیچ نوع فایل دیگری در آن وجود دارد. یکی از مزایای این سرویس این است که کاربران دارای عضویت Prime در آن فضای ذخیره سازی نامحدودی برای آپلود عکس در اختیار خواهند داشت. به علاوه 5 گیگابایت فضای رایگان برای ذخیره کردن ویدئو در اختیار این کاربران قرار می گیرد. اگر می خواهید تا فضای ذخیره سازی ویدئوی سرویس آمازون فوتوز را ارتقا دهید، باید 1.99 دلار به صورت ماهانه بپردازید تا به فضای ذخیره سازی اکانت پرایم شما 100 گیگابایت دیگر اضافه شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید برخی از سرویس های ذخیره سازی ابری نیز کارهایی نسبتا مشابه و متفاوت با سرویس Amazon Photos برای عکس ها انجام می دهند. به عنوان مثال ویژگی های جدیدی در مایکروسافت OneDrive برای ادیت عکس وجود دارد.

سرویس ذخیره سازی ابری Amazon Drive تا سال آینده به فعالیت خود پایان خواهد داد

با وجود اینکه زمان زیادی تا از دسترس خارج شدن سرویس آمازون درایو باقی مانده، اما باز هم بهتر است تا از همین الان به دنبال یک سرویس ابری جایگزین برای آن باشید و فکری به حال فایل هایتان بکنید. از جمله بهترین این سرویس ها می توان به مایکروسافت وان درایو، دراپ باکس و آی کلاد (برای کاربران اپل) اشاره کرد چنانچه قصد دارید بدانید کدام فضای ذخیره سازی ابری برای شما مناسب است؟ به بخش مقالات شرکت ایده برتر پارسیان مراجعه کنید.

منبع: tomshardware