وان درایو اکنون به صورت native بر روی اپل سیلیکون قابل اجرا است. مایکروسافت به تازگی یک آپدیت جدید برای نسخه macOS این سرویس عرضه کرده که این اپلیکیشن را به نسخه 22.022 ارتقا داده است. مطابق با این آپدیت، عملکرد وان درایو ارتقا پیدا کرده و اکنون تمام امکانات این اپلیکیشن بر روی چیپ های اپل قابل دسترس خواهد بود. به این ترتیب کاربران مک بوک های جدید بدون هیچ مشکلی می توانند این اپلیکیشن را بر روی دستگاه خود اجرا کرده و از تمام امکانات آن بهره مند شوند. آخرین نسخه OneDrive با تمام پردازنده های M1، M1 Pro و M1 Max اپل سازگاری کامل دارد.

مایکروسافت اپلیکیشن OneDrive را برای اجرای بهتر بر روی اپل سیلیکون بهینه سازی می کند

مایکروسافت در رابطه با آخرین تغییرات وان درایو بر روی وب سایت خود اعلام کرده است:

«ما از اعلام این خبر هیجان زده هستیم که اکنون نسخه OneDrive برای macOS، به صورت native بر روی اپل سیلیکون اجرا می شود! این خبر به این معنا است که وان درایو قادر به ارائه بهترین عملکرد خود بر روی اپل سیلیکون است و برای این منظور به بهترین شکل بهینه سازی شده است. ما از این موضوع اطلاع داریم که این قابلیت مورد درخواست

بسیاری از کاربران بوده و مدت ها است که منتظر ارائه آن هستید! اکنون با آپدیت وان درایو به نسخه 22.022 می توانید به خواسته خود دست پیدا کرده و از آن قابلیت لذت ببرید!»

مایکروسافت اپلیکیشن OneDrive را برای اجرای بهتر بر روی اپل سیلیکون بهینه سازی می کند

مایکروسافت آزمایش این موضوع را در حدود ماه ژوئن 2021 شروع کرده بود. این شرکت قصد داشت تا طبق برنامه ریزی های انجام شده، پشتیبانی وان درایو از اپل سیلیکون را در اواخر سال 2021 اعلام کند. اما بنا به دلایلی که هنوز اطلاعاتی در رابطه با آن منتشر نشده، رونمایی از این قابلیت به سه ماهه اول سال 2022 موکول شد. به هر حال اکنون تمامی دستگاه های مجهز به اپل سیلیکون، بدون هیچ محدودیتی می توانند از تمام امکانات وان درایو بر روی سیستم خود استفاده کنند.

اما خبرهای هیجان انگیز مایکروسافت برای کاربران مک فقط به این موضوع محدود نشده است! به تازگی قابلیت Folder Backup نیز در حالت پیش نمایش عمومی بر روی سیستم عامل مک قرار گرفته و کاربران به آن دسترسی پیدا کرده اند. این ویژگی به طور اتوماتیک محتوا را از طریق وان درایو بر روی دستگاه های macOS سینک می کند. به عنوان مثال آیتم هایی که بر روی دسکتاپ و فولدر documents قرار دارند، بین تمام دستگاه های macOS مورد نظر شما از طریق وان درایو سینک شده و در دسترس خواهند بود.

مایکروسافت اپلیکیشن OneDrive را برای اجرای بهتر بر روی اپل سیلیکون بهینه سازی می کند

اپلیکیشن وان درایو یکی از سرویس های شناخته شده و پرطرفدار مایکروسافت است که برای ذخیره فایل های مختلف، اعم از عکس و ویدئو بر روی فضای ابری کاربرد دارد. شما می توانید به فایل های ذخیره شده بر روی درایو، از طریق طیف وسیعی از دستگاه ها دسترسی داشته باشید. این سرویس با دستگاه های ویندوزی، اندرویدی و اکنون macOS و iOS به طور کامل سازگاری دارد و هیچ گونه محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد.

اطلاعات بیشتر : مانیتور صنعتی

منبع: windowscentral