تلفن. دوربین. اکشن!

امروزه دوربین‌ گوشی‌ های هوشمند به گونه ای ساخته شده اند که کیفیت بالایی را ارائه می دهند و به همان اندازه که برای عکاسی عالی عمل می کنند، برای فیلم‌ برداری نیز مناسب هستند. خوشبختانه، این روزها تقریباً با هر گوشی موبایل رده بالایی می توان یک فیلم با وضوح بالا ضبط کرد و در گروه دوستان به اشتراک گذاشت. برخی از این گوشی ها ویژگی ‌های خاصی برای فیلم برداری دارند، در حالی که برخی دیگر برای فیلم برداری نقطه‌ ای و متمرکز با فوکوس بالا مناسب تر هستند. با این حال، بهترین گوشی های اندرویدی برای فیلم برداری کدامند؟ در ادامه چند نمونه از گوشی های اندرویدی مناسب فیلم برداری را معرفی کرده ایم که برای همه از فیلمبردار در حال حرکت گرفته تا فیلمساز حرفه ای کاربرد دارد. پس با ما همراه باشید.

Sony Xperia 1 III 256GB

  • به طور کلی بهترین است

Sony Xperia 1 III 256GB

Xperia 1 III از برند سونی، از سه دوربین عالی عریض، تله فوتو و فوق عریض بهره می برد که در آن ویژگی های مانند کنترل ‌های دستی قوی، صفحه ‌نمایش 4K با دقت رنگی که قادر به استفاده از طیف رنگی Rec 2020 است، در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، در دوربین این گوشی از برنامه Cinema Pro سونی مبتنی بر دوربین سینمایی CineAlta Venice استفاده شده است که به شما امکان می ‌دهد ISO، فوکوس و سرعت شاتر را به صورت دستی تنظیم کنید و LUT را برای مشاهده بهتر فیلم ‌های مختلف اعمال کنید.

Samsung Galaxy S22 Ultra

  • ضبط ویدیو با بالاترین وضوح

Samsung Galaxy S22 Ultra

اگر می‌ خواهید در ضبط ویدئو از کنترل‌ های دستی برای فیلم برداری استفاده کنید، Galaxy S22 Ultra مجهز به یک حالت ویدیو حرفه ‌ای است که ارزش امتحان کردن را دارد. دوربین این گوشی قادر به فیلم برداری تا رزولوشن 8K است، البته می تواند فیلم هایی با وضوح 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه هم ضبط کند که می توانید مستقیماً آن را با هر اندازه دلخواه در YouTube آپلود کنید، یا در گالری برش دهید تا مقیاس کمتری برای اشتراک گذاری داشته باشد. همچنین این دوربین در ضبط ویدئو های با رزولوشن‌ پایین ‌تر خود، از ویژگی ضد لرزش دست استفاده می کند. ناگفته نماند که برای پشتیبانی از نمایشگرها می توانید با کیفیت HDR10+ این گوشی نیز عکس بگیرید.

Google Pixel 6

Google Pixel 6

درست است که گوشی پیکسل 6 برخلاف پیکسل 6 پرو فاقد لنز تله فوتو است، اما این بدان معنا نیست که در فیلمبرداری عملکرد خوبی ارائه نمی کند. در واقع این از ویژگی ‌های سخت ‌افزاری و نرم ‌افزاری بسیار خوبی برخوردار شده است، که شامل چیپست Tensor Google و در نتیجه آن، توانایی عکاسی در حرکت آهسته و تایم لپس می‌ باشد. قابل ذکر است که دوربین این گوشی قادر به فیلمبرداری تا رزولوشن 4K است، اما این برای اکثر موقعیت ها به اندازه کافی خوب است و می تواند رضایت شما را به دست آورد.

سایر مدل های این گوشی های اندرویدی را میتوانید در بخش دوم مقاله بهترین گوشی های اندرویدی 2022 از نظر دوربین فیلم برداری مشاهده کنید.

منبع: androidcentral