خرید ویدئو پروژکتور باعث می شود تا در منزل خود حس و حال تماشای فیلم در سالن سینما را داشته باشید و بتوانید لحظات سرگرم کننده ای را برای خود خلق کنید. در واقع ویدئو پروژکتور را می توان یک جایگزین ایده آل برای تلویزیون های دیواری دانست که تصاویری بزرگتر و با کیفیت تر را به ارمغان می آورد. ضمن اینکه شما می توانید با استفاده از یک پروژکتور و اتصال آن به کنسول بازی، تصاویر بازی های مورد علاقه خود را در ابعاد بزرگتری به نمایش درآورید و اوج لذت و هیجان گیمینگ را تجربه کنید! اما کدام پروژکتورها برای گیمینگ مناسب ترند؟ مسلماً مدل هایی که زمان تأخیر پایین تر و کیفیت تصویر بالاتری دارند، برای این منظور کارایی بیشتری دارند. در ادامه با چند مدل از بهترین پروژکتورهای گیمینگ آشنا می شویم.

ویدئو پروژکتور بنکیو TK700STi – در مجموع بهترین گزینه!

ویدئو پروژکتور بنکیو TK700STi – در مجموع بهترین گزینه!

بنکیو با افتخار اعلام کرده است که پروژکتور TK700STi اولین پروژکتور گیمینگ 4K HDR دنیاست! این دستگاه توانایی نمایش تصاویر در سایز 120 اینچ با وضوح 2160p از فاصله 3 متری نسبت به دیوار را دارد و بالاترین کیفیت را ارائه می دهد. این ویدئو پروژکتور شورت ترو بنکیو در زمان نمایش تصاویر 1080p با نرخ 240 هرتز، از زمان تأخیر ورودی بسیار کوتاه 4 میلی ثانیه پشتیبانی می کند. اما اگر از آن برای نمایش محتوای 4K با نرخ 60 هرتز استفاده شود، زمان تأخیر آن به 16.7 میلی ثانیه می رسد.

ویدئو پروژکتور XGIMI Aura – مقاوم دوم در بین بهترین ها

ویدئو پروژکتور XGIMI Aura – مقاوم دوم در بین بهترین ها

میانگین زمان تأخیر ورودی این پروژکتور در هر رزولوشن 1080p و 4K برابر با 35 میلی ثانیه است. پروژکتور XGIMI Aura توانای نمایش محتوای UHD در سایز 120 اینچ را دارد و جزء مدل های شورت ترو (نسبت پرتاب کوتاه) است. به طور دقیق تر باید گفت که این مدل برای نمایش تصاویر 120 اینچی، باید در فاصله کوتاه حدود 30 سانتی متری نسبت به دیوار نصب شود. پشتیبانی از HDR10 و شدت روشنایی 2400 لومن باعث نمایش تصاویری شفاف همراه با رنگ هایی طبیعی توسط پروژکتور XGIMI Aura می شود.

ویدئو پروژکتور XGIMI Horizon Pro – یک جایگزین مطمئن برای مدل های بالا

ویدئو پروژکتور XGIMI Horizon Pro – یک جایگزین مطمئن برای مدل های بالا

پروژکتور XGIMI Horizon Pro نسبت به دو مدل قبلی ارزان تر است و حمل آن آسان تر انجام می گیرد. این مدل دارای شدت روشنایی 2200 لومن است و توانایی نمایش تصاویر با رزولوشن 2160p 4K را دارد. همچنین این پروژکتور از HDR10 پشتیبانی می کند. با خرید این ویدئو پروژکتور می توانید بازی های مورد علاقه خود را بر روی یک پرده نمایش بزرگ 150 اینچی تجربه کنید! لازم به ذکر است که زمان تأخیر ورودی این دستگاه 35 میلی ثانیه اعلام شده است.

ویدئو پروژکتور هایسنس PX1-PRO – قدرت گرفته از لیزر!

ویدئو پروژکتور هایسنس PX1-PRO – قدرت گرفته از لیزر!

ویدئو پروژکتور هایسنس PX1-PRO از ویژگی هایی مانند رزولوشن 4K با نرخ 60 هرتز و توانایی ارائه سایز تصویر 130 اینچ از فاصله فقط 27 سانتی متری بهره می برد و در آن از منبع نور لیزری استفاده شده است. این ویدئو پروژکتور 4k از HDR10 پشتیبانی می کند و سایر مشخصات آن را شدت روشنایی 2200 لومن و زمان تأخیر 38 میلی ثانیه تشکیل می دهند. این مشخصات برای گیمینگ در منزل مناسب به نظر می رسند.

ویدئو پروژکتور Formovie Theater (L206FGN) – روشنایی چشمگیر!

ویدئو پروژکتور Formovie Theater (L206FGN) – روشنایی چشمگیر!

این پروژکتور UST از شدت روشنایی 2800 لومن بهره می برد و تصاویر 150 اینچی را برای شما به ارمغان می آورد. پشتیبانی از HDR10، نسبت کنتراست 3000:1 و زمان تأخیر 42 میلی ثانیه سایر ویژگی های پروزکتور Formovie Theater را تشکیل می دهند. درست است که این پروزکتور بیشتر برای تماشای فیلم سینمایی کاربرد دارد، اما عملکرد مناسبی در نمایش اکثر عناوین بازی ها را ارائه می دهد.

منبع: windowscentral