اگر می خواهید تا از پردازنده های قدرتمند نسل 12 اینتل در سیستم خود استفاده کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که این پردازنده ها به یک منبع تغذیه قوی نیاز دارند. چیپ Alder Lake اینتل که در این پردازنده ها مورد استفاده قرار گرفته، از توان طراحی حرارتی 125 تا 150 وات برخوردار است و پاورهای معمولی و میان رده ممکن است پاسخگوی نیازهای آنها نباشند. پردازنده Core i5-12600K یکی از پردازنده های پرطرفدار نسل 12 اینتل است که در این بخش برخی از پاورهای مناسب برای آن را به شما معرفی کرده ایم. این پاورها به خوبی پاسخگوی نیازهای این پردازنده و دیگر کامپوننت های نصب شده بر روی مادربرد خواهند بود و به شما امکان راه اندازی یک سیستم قدرتمند را می دهند.

منبع تغذیه EVGA SuperNOVA P2 650W – بهترین انتخاب در مجموع

منبع تغذیه EVGA SuperNOVA P2 650W – بهترین انتخاب در مجموع

برند EVGA توانسته با عرضه پاور قدرتمند SuperNOVA P2 بازار را تحت تأثیر قرار دهد! این منبع تغذیه به طور کامل ماژولار است و با فرم فاکتور ATX عرضه شده است. این پاور با توان خروجی 650 وات و مجهز بودن به فن دوگانه یکی از بهترین انتخاب ها برای پردازنده Core i5-12600K به حساب می آید. لازم به ذکر است که این منبع تعذیه دارای رده بندی راندمان 80 Plus Platinum است.

منبع تغذیه Corsair RM650x (2021) 650W – تمام ماژولار

منبع تغذیه Corsair RM650x (2021) 650W – تمام ماژولار

برند Corsair برای چند سال است که در زمینه تولید منبع تغذیه فعالیت دارد و پاور RM650x یکی از محصولات قدرتمند و تمام ماژولار آن است. این پاور دارای طراحی خلاقانه ای برای مدیریت کابل ها است و به فضای داخلی کیس شما نظم خاصی می دهد. همچنین در آن از فن 135 میلی متری شناور مغناطیسی استفاده شده که به صورت کاملاً بی صدا عمل می کند. لازم به ذکر است که این پاور از رده بندی 80 Plus Gold بهره می برد و راندمان بالایی را به ارمغان می آورد.

منبع تغذیه EVGA BQ 650W- نیمه ماژولار

منبع تغذیه EVGA BQ 650W- نیمه ماژولار

پاور نیمه ماژولار EVGA BQ فقط به کابل های ضروری متصل می شود و این امکان را به شما می دهد تا تصمیم بگیرید آن را کجا نصب کنید و چه چیزهایی را به آن اتصال دهید. این پاور به یک فن 140 میلی متری مجهز است که عملکردی تقریباً بی صدا را ارائه می دهد. همچنین با توجه به مجهز بودن این منبع تغذیه به رده بندی 80 Plus Bronze، می توان از مصرف انرژی بهینه و درصد اتلاف نسبتاً پایین آن اطمینان داشت.

منبع تغذیه SeaSonic S12III 650W – غیر ماژولار

منبع تغذیه SeaSonic S12III 650W – غیر ماژولار

اگر به دنبال یک پاور غیر ماژولار مناسب برای پردازنده Core i5-12600K هستید، پاور SeaSonic S12III با توان خروجی 650 وات و قابلیت مدیریت کابل دقیق از بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود. این منبع تغذیه دارای یک فن 120 میلی متری است که به خوبی هوا را به جریان انداخته و صدای کمی از خود تولید می کند. همچنین این مدل از رده بندی راندمان 80 Plus Bronze برخوردار است.

منبع تغذیه Thermaltake Smart 500W – گزینه اقتصادی

منبع تغذیه Thermaltake Smart 500W – گزینه اقتصادی

در صورتی که برای راه اندازی سیستم با محدودیت بودجه روبرو هستید و می خواهید تا از کامپوننت های میان رده بدون نیاز به برق زیاد استفاده کنید، پاور 500 واتی Thermaltake Smart گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این منبع تغذیه غیر ماژولار است و به یک فن 120 میلی متری مجهز است. نکته قابل توجه در رابطه با این مدل قیمت بسیار مناسب آن (35 دلار در وب سایت آمازون) است. این مدل را می توان یک گزینه ایده آل برای راه اندازی یک سیستم اولیه و سپس ارتقای آن در آینده دانست.

منبع تغذیه be quiet! Dark Power Pro 12 1200W – بهترین انتخاب در میان مدل های بالا رده

منبع تغذیه be quiet! Dark Power Pro 12 1200W – بهترین انتخاب در میان مدل های بالا رده

برای کسانی که به دنبال راه اندازی یک PC رده بالا و حرفه ای هستند، منبع تغذیه Dark Power Pro 12 بهترین انتخاب است. این پاور امتحان خود را در کنار بهترین پردازنده ها و کارت گرافیک ها پس داده و دارای رده بندی راندمان 80 Plus Titanium است. در واقع می توان گفت که قدرت این منبع تغذیه از توان مورد نیاز پردازنده i5-12600K نیز بالاتر است و می توان آن را از بهترین انتخاب ها برای راه اندازی سیستم های تخصصی و حرفه ای دانست.

منبع: windowscentral