انتخاب مادربرد صحیح، یکی از مهم ترین نکات در افزایش کارایی سی پی یو است. پردازنده AMD Ryzen 5 5600X یکی از مدل های میان رده موجود در بازار است که دارای 6 هسته بوده و توانایی اجرای 12 رشته پردازشی را دارد. نکته جالب در رابطه با این پردازنده این است که می توان از آن بر روی مادربردهای A520، B550 و X570 استفاده کرد. در این مقاله برخی از مناسب ترین مادربردها برای این پردازنده را معرفی کرده ایم؛ با ما همراه باشید.

مادربرد ASUS ROG Strix X570-E – یک مدل رده بالا

مادربرد ASUS ROG Strix X570-E – یک مدل رده بالا

درست است که پردازنده AMD Ryzen 5 5600X یک مدل میان رده است، اما می توان در رابطه با آن رؤیاپردازی کرده و آن را بر روی مادربردهای مجهز به چیپست رده بالای X570 هم نصب کرد! مادربرد ASUS ROG Strix X570-E مناسب ترین مدل از این سری مادربردها برای این پردازنده ای ام دی است که از قابلیت اورکلاک به خوبی پشتیبانی می کند. همچنین این مادربرد رده بالا از استاندارد PCIe 4.0 و وای فای 6 پشتیبانی می کند و در آن از کامپوننت های رده بالا و با کیفیت استفاده شده است. مجهز بودن به اسلات های M.2 Gen 4 با سرعت انتقال دیتای 64 گیگابایت در ثانیه، پورت های LAN پر سرعت و گزینه های متعدد برای نورپردازی RGB سایر مشخصات این مادربرد رده بالا را تشکیل می دهند.

مادربرد GIGABYTE A520 AORUS Elite – یک مدل اقتصادی

مادربرد GIGABYTE A520 AORUS Elite – یک مدل اقتصادی

با وجود اینکه این مدل امکانات پیشرفته مدل قبلی را ندارد، اما برای پردازنده Ryzen 5 5600X از بهترین انتخاب ها است. مادربرد A520 AORUS Elite از برند گیگابایت، از کانفیگ عالی VRM برخوردار است و به اسلات M.2 مجهز است. درست است که این مادربرد از استاندارد PCIe 4.0 پشتیبانی نمی کند، اما باعث ارائه بالاترین ظرفیت های پردازنده های سری Ryzen 5000 می شود. همچنین این مدل قیمت بسیار مناسبی دارد و باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود.

مادربرد MSI MPG B550 Gaming Edge Wi-Fi – ارزش خرید بالا در مقایسه با قیمت

مادربرد MSI MPG B550 Gaming Edge Wi-Fi – ارزش خرید بالا در مقایسه با قیمت

درست است که مادربرد MSI MPG B550 Gaming Edge Wi-Fi به یک چیپست میان رده مجهز است، اما برخی ویژگی های قدرتمند آن شما را شگفت زده می کند! این مادربرد از شبکه های پر سرعت 2.5Gb LAN پشتیبانی می کند و به وای فای 6 مجهز است. همچنین طراحی VRM و سیستم خنک کننده در این مدل بسیار درخشان است. از دیگر ویژگی های این مادربرد می توان به پشتیبانی از استاندارد PCIe 4.0، مجهز بودن به اسلات های M.2 با پد حرارتی و طراحی فاز پاور 10+2+1 اشاره کرد.

مادربرد ASUS ROG Strix X570-I Gaming – یک مدل جمع و جور

مادربرد ASUS ROG Strix X570-I Gaming – یک مدل جمع و جور

مادربرد ASUS ROG Strix X570-I Gaming یک مدل کارآمد برای راه اندازی کامپیوترهای جمع و جور است. این مادربرد Mini-ITX، تعداد اسلات های DIMM کمتری برای نصب حافظه های رم دارد و اسلات های PCIe آن نیز کمتر است. با این وجود همچنان از طراحی پاور 8+2 پشتیبانی می کند و دارای VRM و سیستم خنک کننده مناسبی است. حتی این مدل از استاندارد PCIe 4.0 هم پشتیبانی می کند.

مادربرد NZXT N7 B550 – بهترین طراحی

مادربرد NZXT N7 B550 – بهترین طراحی

شرکت NZXT در زمینه تولید کیس های رده بالا تبحر خاصی دارد و اخیراً در زمینه تولید مادربردهای خاص با طراحی خلاقانه نیز فعالیت هایی داشته است. مادربرد NZXT N7 B550 ممکن است که از ویژگی های چیپست رده بالای X570 برخوردار نباشد، اما به این ویژگی ها احتیاجی نیز ندارد! این مادربرد امکانات زیادی برای توسعه سیستم را در اختیار شما می گذارد و به هدرهای فن متعددی مجهز است. همچنین طراحی ظاهری این مادربرد به گونه ای است که جلوه ای خاص و جذاب به PC شما می بخشد.

منبع: windowscentral