پردازنده‌ های Core i5 اینتل برای کسانی که می‌ خواهند یک عملکرد خوب با قیمتی عالی داشته باشند، بسیار ایده‌ آل هستند. اگرچه این پردازنده ها نسبت به پردازنده‌ های i7 یا i9 ارزان ‌تر هستند، اما نسبت به پردازنده‌ های ارزان ‌قیمت i3 اینتل عملکرد قابل ‌توجه تری دارند. این تعادل پردازنده ها را بسیار مطلوب کرده است و با این حال هزاران لپ تاپ میان رده عالی در بازار وجود دارد که به تراشه های Core i5 مجهز هستند. در این بخش بهترین لپ تاپ های Core i5 موجود را معرفی کرده ایم تا متناسب با بودجه خود بتوانید یکی از آن ها را برای خرید انتخاب کنید.

با بهترین لپ تاپ های Core i5 در برندهای  دل، ایسر، لنوو و ... آشنا شوید! (بخش اول)

HP Pavilion 15 (بهترین لپ تاپ Core i5)

HP Pavilion 15 تعادل فوق العاده ای بین عملکرد، طراحی و قیمت ارائه می دهد. این دستگاه دارای پردازنده نسل یازدهم i5-1135G7، گرافیک یکپارچه Xe اینتل، 8 گیگابایت حافظه و حداکثر 512 گیگابایت SSD برای ذخیره فایل ها است. همچنین مجهز به صفحه نمایش لمسی 15.6 اینچی میکرو لبه FHD است، که به اندازه کافی روشن می شود و دارای زوایای دید عالی و طیف رنگی نسبتاً گسترده ای است. ضمن این که این دستگاه Wi-Fi 6 و Bluetooth 5.0 پشتیبانی می کند.

وجود یک درگاه USB-C و دو درگاه USB-A در لپ تاپ HP Pavilion 15 به این معنی است که برای اتصال لوازم جانبی مشکلی نخواهید داشت. وب‌کم 720p و باتری 7 ساعته از دیگر ویژگی های این لپ تاپ می باشند.

HP Pavilion 15 (بهترین لپ تاپ Core i5)

Dell XPS 13 Plus

Dell XPS 13 Plus دستگاهی خیره‌ کننده است که از بهترین لپ ‌تاپ ‌های ممتاز XPS Dell محسوب می شود. با خرید این دستگاه، می ‌توانید یک لپ تاپ با پردازنده i5-1240P، گرافیک Intel Xe، حداکثر 16 گیگابایت حافظه DDR5 و حداکثر 2 ترابایت حافظه SSD داشته باشید. این دستگاه همچنین دارای صفحه نمایش 13 اینچی FHD با حداکثر روشنایی 500 نیت، کنتراست عالی و طیف رنگی شگفت انگیز است. Wi-Fi 6، بلوتوث 5.2 و عمر باتری عالی تا 14 ساعت مشخصات قابل توجه این لپ تاپ را کامل می کنند.

از نظر طراحی، Dell XPS 13 Plus بدون شک بهترین لپ تاپ موجود در بازار است. این دستگاه، دارای دو پورت Thunderbolt 4 برای اتصال لوازم جانبی و یک مبدل USB-C به USB-A است. اما جدا از قیمت بالا، تنها نقطه ضعف آن این است که فاقد پورت صوتی 3.5 میلی متری می باشد.

Dell XPS 13 Plus

Lenovo Yoga 7i (بهترین لپ تاپ قابل تبدیل)

اکثر لپ ‌تاپ‌ های قابل تبدیل امروزی مجهز به تراشه‌ Core i7 هستند، اما لنوو Yoga 7i یک لپ تاپ قابل تبدیل و دارای چند پیکربندی با تراشه Core i5 است. در واقع در این دستگاه، از پردازنده i5-1135G7، گرافیک Intel Xe، 12 گیگابایت حافظه و 512 گیگابایت فضای SSD استفاده شده است. صفحه نمایش لمسی 14 اینچی این لپ تاپ از نوع FHD است و از روشنایی 300 نیت، کنتراست مناسب و همچنین رنگ های عالی بهره می برد. همچنین این دستگاه دارای عمر باتری 8-9 ساعت، وای فای 6 و بلوتوث 5 می باشد.

Lenovo Yoga 7i (بهترین لپ تاپ قابل تبدیل)

طراحی شیک با چرخش کامل 360 درجه بر روی صفحه نمایش و لبه های گرد، استفاده از لپ تاپ را بسیار راحت کرده است. ضمن این که مجهز به دو پورت Thunderbolt 4 و یک پورت USB-A است که برای دستگاه های قابل تبدیل با این قیمت عالی است.

برای مطالعه ادامه این متن در بخش دوم مقاله بهترین لپ تاپ های Core i5 در برندهای مختلف با ما همراه باشید.

منبع: windowscentral