در بخش اول این مقاله به معرفی و خلاصه بررسی سرویس های ذخیره سازی ابری پرداختیم. در این بخش مقاله نیز قصد معرفی و بررسی چند سرویس ذخیره سازی ابری دیگر را داریم، پس با ما همراه باشید!

3. Dropbox

کدام فضای ذخیره سازی ابری برای شما مناسب است؟! (بخش دوم)

ما برای آن دسته از کسانی که به دنبال فضایی برای ذخیره سازی فایل های خود در حجم زیاد و دسترسی آسان به آن ها هستند، سرویس ذخیره سازی ابری Dropbox را پیشنهاد می کنیم. سرویس دراپ باکس فضای رایگان 2 گیگابایتی را در اختیار کاربرانی که دارای اکانت دراپ باکس هستند قرار می دهد. لازم به ذکر است که کاربران در صورت معرفی و دعوت از دوستان خود می توانند فضای بیشتری (تا 8 گیگابایت) به عنوان هدیه دریافت نمایند. Dropbox می تواند بر روی پلتفرم هایی همچون مک، لینوکس، ویندوز، اندروید و آی او اس قابلیت اجرا داشته باشد. Selective Sync یکی از ابزارهای کاربردی سرویس دراپ باکس بوده که به شما این امکان را می دهد تا تنها فایل های مد نظرتان را دانلود کنید.

4. Box

کدام فضای ذخیره سازی ابری برای شما مناسب است؟! (بخش دوم)

فضای ذخیره سازی ابری Box از نمونه سرویس های قدیمی بوده که کار خود را قبل از وارد شدن شرکت هایی همچون مایکروسافت و یا اپل به این صنعت آغاز کرده و مشغول ذخیره سازی فایل و همگام سازی بوده است. این سرویس قادر به ادغام کردن خود با Finder در macOS و یا File Explorer در Windows بوده و با ایجاد پوشه Box در کنار دیگر پوشه های موجود در سیستم عامل شما کار می کند. با این ویژگی شما امکان دسترسی آفلاین به فایل های خود را خواهید داشت. از ویژگی های Box می توان به دسترسی آسان به تمامی فایل ها بوسیله دستگاه های مختلف، قابلیت دسترسی به 10 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان، قابلیت اشتراک گذاری فایل هایی با حجم زیاد بدون نیاز به آپلود (با استفاده از لینک فایل)، قابلیت به اشتراک گذاشتن فایل های دلخواه (عکس، ویدئو و ...)، قابلیت جستجو فایل ها، امکان رمز گذاری بر روی فایل و تنظیم میزان امنیت و ... اشاره کرد. در ضمن این سرویس قابلیت ادغام با نرم افزارهایی همچون Google Workspace، Office 365 و Adobe Creative Cloud و ... را دارد.

5. Amazon Cloud Drive

کدام فضای ذخیره سازی ابری برای شما مناسب است؟! (بخش دوم)

از پیشرفته ترین و بروزترین سرویس های ذخیره سازی ابری می توان به سرویس ذخیره سازی ابری آمازون اشاره کرد. این سرویس نخستین بار در سال 2000 شروع به کار کرده است. این سرویس با ارائه فضای نامحدود برای ذخیره سازی عکس، فیلم و ... توانسته کاربران زیادی را جذب خود کند. شرکت آمازون فضای رایگان 2 گیگابایتی را در اختیار کاربرانی که دارای اکانت این شرکت هستند قرار می دهد. در صورت نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتر می توانید از پلن های پولی آمازون استفاده کنید. این سرویس بر خلاف سایر سرویس های ذخیره سازی ابری مناسب برای مشاغل و کسب و کارها نبوده و به منظور استفاده شخصی راه اندازی شده است. با استفاده از سرویس ذخیره سازی آمازون می توانید برای بازیافت فایل ها و یا پشتیبان گیری از تصاویر و یا ویدئو ها استفاده کنید. از ویژگی های منحصر به فرد این سرویس می توان به سازگاری با تمامی سیستم عامل ها اشاره کرد. قابلیت Drag & Drop یکی دیگر از ویژگی های این سرویس محسوب می شود.

منبع: cnet