از راحت ترین و محبوب ترین روش های گوش دادن به موسیقی می توان به سرویس های پخش موسیقی آنلاین اشاره کرد. سرویس های پخش موسیقی زیادی در دسترس هستند، اما کدام یک از این سرویس ها برای پخش موسیقی آنلاین برای شما بهتر است؟! در ادامه مطلب قصد معرفی و بررسی تعدادی از بهترین سرویس های پخش موسیقی آنلاین را داریم، با ما همراه باشید!

بهترین سرویس های پخش موسیقی آنلاین در سال 2022 (بخش اول)

1.    Spotify

اسپاتیفای را می توان بهترین، جذاب ترین و محبوب ترین سرویس پخش موسیقی آنلاین در سراسر دنیا محسوب کرد. از دلایل محبوبیت این سرویس نیز می توان به رایگان بودن و راحتی گوش دادن به موسیقی تنها با ایجاد یک حساب کاربری اشاره کرد. لازم به ذکر است که برای ایجاد حساب کاربری می بایست حساب فیسبوک و یا ایمیل داشته باشید. این سرویس نخستین بار سال 2008 در سوئد راه اندازی شده است. کاربر با جستجوی نام، اسم آهنگ، سبک آهن و ... می تواند آهنگ مورد نظر خود را جستجو کرده و به راحتی پیدا کند. از قابلیت های این سرویس می توان امکان ایجاد لیست پخش (Play List) اشاره کرد. این قابلیت شما را قادر خواهد ساخت تا بتوانید آهنگ های مورد علاقه خود را در یک لیست قرار داده و گوش کنید. برای اضافه کردن آهنگ های مورد علاقه به لیست پخش خود می توانید از طریق کلیک راست و یا 3 نقطه ای که در کنار آهنگ ها در اپلیکیشن وجود دارد اقدام کنید. سرویس Spotify تمامی آهنگ های خود را در 3 کیفیت 64، 160 و 320 کیلوبایت بر ثانیه پخش کرده و شما می توانید به صورت دلخواه یکی از کیفیت ها را برای گوش دادن انتخاب کنید. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این سرویس می توان به Discover Weekly اشاره کرد. این ویژگی با ایجاد Play List برای هر کاربر و به روزرسانی در روز دوشنبه هر هفته اقدام به اضافه کردن آهنگ بر اساس موسیقی هایی که اخیرا گوش کرده اید خواهد کرد. از دیگر قابلیت های موجود در سرویس اسپاتیفای می توان به Release Radar و قابلیت اتصال بلوتوث اشاره کرد.

بهترین سرویس های پخش موسیقی آنلاین در سال 2022 (بخش اول)

2.    Apple Music

از دیگر سرویس های پخش موسیقی می توان به سرویس اشتراکی پرطرفدار اپل اشاره کرد. این سرویس با بهره مندی از 90 میلیون آهنگ با بالاترین کیفیت تبدیل به یکی از محبوب ترین سرویس ها شده است. قابلیت دسترسی بدون محدودیت زمانی و مکانی، قابلیت استریم آنلاین و دانلود از دیگر دلایل محبوبیت اپل موزیک محسوب می شود. شرکت اپل در طراحی این سرویس از ترکیب دو برنامه خود ( آیتونز و موزیک) بهره برده است. در ابتدا این سرویس به منظور استفاده کاربران iOS منتشر شده بود اما پس از افزایش تعداد طرفداران و کاربران این سرویس تصمیم به گسترش آن گرفته تا کاربران ویندوز و اندروید نیز بتوانند از این سرویس استفاده کنند. از ویژگی های منحصور به فرد این سرویس نیز می توان به قابلیت دسترسی به پلی لیست های طراحان این سرویس اشاره کرد. قابلیت اتصال به دستیار صوتی اپل (SIRI)، ایستگاه رادیویی زنده و 17 ایستگاه رادیویی همراه با سبک های متنوع، قابلیت به نمایش گذاشتن متن موسیقی، پخش آفلاین موسیقی و ... از دیگر قابلیت های موجود در این سرویس محسوب می شود.

بهترین سرویس های پخش موسیقی آنلاین در سال 2022 (بخش اول)

برای مشاهده ادامه این مطلب بخش دوم مقاله بهترین سرویس های پخش موسیقی آنلاین در سال 2022 را مطالعه کنید.

منبع: cnet