استفاده از یک سرویس ابری برای دانشجویان مزایای فراوانی دارد! به عنوان مثال شما می توانید فایل های مربوط به پروژه های دانشجویی خود را در یک سرویس کلاد ذخیره کنید و در هر زمان و مکانی به آنها دسترسی داشته باشید. همچنین این سرویس ها امکان به اشتراک گذاری فایل با دیگران را برایتان فوق العاده آسان تر می کنند و به شما و هم کلاسی هایتان اجازه می دهند تا پروژه های گروهی خود را راحت تر به پیش ببرید!

کاربردی ترین سرویس های ذخیره سازی ابری برای دانشجویان

از دیگر مزایای سرویس های ابری این است که شما می توانید به فایل های ذخیره شده بر روی آنها از طریق طیف وسیعی از اپلیکیشن های دیگر دسترسی داشته باشید و دیگر با محدودیت های ناشی از استفاده از هارددیسک و فلش مموری مواجه نشوید! این روزها تعداد زیادی از سرویس های ابری موجود هستند که مطابق با نیازهایتان می توانید از آنها استفاده کنید. ما در این مقاله 5 سرویس ابری پرطرفدار را به شما معرفی می کنیم که از بهترین انتخاب ها برای کارهای دانشجویی و آموزشی به حساب می آیند. در ادامه با ما همراه باشید و فضای ذخیره سازی ابری مناسب خودتان را انتخاب کنید.

1. گوگل درایو

کاربردی ترین سرویس های ذخیره سازی ابری برای دانشجویان

گوگل درایو به عقیده بسیاری از افراد بهترین سرویس ذخیره سازی ابری دنیا است و به خصوص برای دانشجویانی که به امکانات پایه ای برای ذخیره فایل ها نیاز دارند کارایی بالایی دارد. هر اکانت گوگل 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان در سرویس ابری گوگل درایو دریافت می کند. شما می توانید با پرداخت هزینه و خرید پلن های مختلف گوگل، ظرفیت ذخیره سازی اکانت خود را تا حداکثر 5 ترابایت نیز ارتقا دهید. این سرویس فایل های شما را به صورت رمزنگاری شده ذخیره کرده و انتقال می دهد و از ویژگی هایی مانند اعتبار سنجی دو مرحله ای و اضافه کردن فایل به صورت Drag and drop بهره می برد. این سرویس به طور کامل با دیگر سرویس های گوگل مانند Docs، Slides و Sheets تجمیع شده است.

2. دراپ باکس

کاربردی ترین سرویس های ذخیره سازی ابری برای دانشجویان

حدود یک دهه از ظهور دراپ باکس می گذرد و این سرویس ذخیره سازی ابری در این مدت به یکی از محبوب ترین ها تبدیل شده است. کاربران پس از ایجاد اکانت در دراپ باکس به 2 گیگابایت فضای رایگان دست پیدا می کنند و می توانند با پرداخت هزینه ماهانه، آن را ارتقا دهند. پلن های دراپ باکس چندان ارزان نیستند؛ به عنوان مثال برای دسترسی به فضای 5 ترابایت باید حدود 15 دلار در ماه بپردازید که هزینه بالایی برای یک دانشجو به حساب می آید! از جمله مزایای استفاده از دراپ باکس این است که به سادگی می توانید حتی با کسانی که در این سرویس اکانت ندارند، فایل به اشتراک بگذارید! این سرویس ابری نیز همانند گوگل داریو، با رمزنگاری فایل ها از آنها در هنگام انتقال و ذخیره محافظت می کند.

3. مایکروسافت وان درایو

کاربردی ترین سرویس های ذخیره سازی ابری برای دانشجویان

وان درایو برای دانشجویانی که از مایکروسافت 365 زیاد استفاده می کنند یک انتخاب طبیعی و ایده آل است! زیرا با بهره بردن از پلن های Microsoft 365 Personal، می توانید به 1 ترابایت فضای ذخیره سازی رایگان در این سرویس دست پیدا کنید! همچنین خود وان درایو نیز 5 گیگابایت فضای رایگان در اختیار شما قرار می دهد و می توانید با پرداخت هزینه ماهیانه این میزان ظرفیت را ارتقا نیز بدهید. وان درایو به صورت یک اپلیکیشن بومی در سیستم عامل ویندوز قابل دسترس است، اما کاربران مک، iOS و اندروید نیز به سادگی می توانند از آن استفاده کنند و حتی کاربران مک میتوانند از آن لذت بیشتر ببرند زیرا OneDrive برای اجرای بهتر بر روی اپل سیلیکون بهینه سازی شده است. فایل های ذخیره شده در وان درایو با رمزنگاری AES 256 محافظت می شوند. همچنین شما می توانید با بهره بردن از ویژگی Personal Vault برای برخی فایل های مهم تر خود اعتبار سنجی دو مرحله ای تعیین کنید.

4. اپل آی کلاد

کاربردی ترین سرویس های ذخیره سازی ابری برای دانشجویان

برای کاربران آیفون و دستگاه های مک، سرویس ابری iCloud بهترین انتخاب است. این سرویس به طور کامل با macOS و iOS ادغام شده و 5 گیگابایت فضای رایگان را در اختیار شما قرار می دهد. ضمن اینکه هزینه پلن های اشتراکی آن زیاد بالا نیست. رمزنگاری فایل ها در هنگام ذخیره و انتقال، به اشتراک گذاری آسان فایل ها و سازگاری کامل با دیگر پلتفرم ها (مانند ویندوز) از جمله ویژگی های کاربردی اپل آی کلاد هستند. تنها نقطه تاریک در رابطه با آی کلاد این است که در حال حاضر امکان استفاده از آن بر روی دستگاه های اندرویدی وجود ندارد.

5. آی درایو

کاربردی ترین سرویس های ذخیره سازی ابری برای دانشجویان

اگر به فضای ذخیره سازی ابری وسیعی برای پروژه های کلان خود نیاز دارید و هزینه آن برایتان مهم نیست، به سراغ IDrive بروید! در این سرویس می توانید با پرداخت هزینه سالانه 74.62 دلار به 10 ترابایت فضای ابری دسترسی پیدا کنید! همچنین پلن اقتصادی تر 5 ترابایتی نیز در این سرویس در دسترس قرار دارد. درست است که هزینه IDrive نسبت به دیگر سرویس های موجود در این لیست زیادتر است، اما برای پروژه های کلان آموزشی انتخاب بهتری است. سرعت دانلود و آپلود فایل در IDrive مناسب است و امکانات متعددی برای به اشتراک گذاری فایل در آن خواهید داشت.

منبع: windowscentral