لپ تاپ های HP طرفداران زیادی دارند و همواره با استقبال خوبی از جانب کاربران مواجه شده اند. از لپ تاپ های رده بالای Spectre گرفته تا سری های Envy، EliteBook، Pavilion و... همگی جزء لپ تاپ های با کیفیت موجود در بازار هستند. لپ تاپ های جدید، به طور کلی در حال نازک تر شدن هستند و این موضوع باعث شده تا تنوع و تعدد پورت های آنها کمتر شود. به این ترتیب برای اتصال لوازم جانبی یا مانیتور اضافی به لپ تاپ ممکن است با مشکل مواجه شوید. اما این مشکل به آسانی قابل حل است. چرا که داک استیشن های با کیفیتی موجودند که به خوبی با لپ تاپ های HP سازگارند. در ادامه چند مدل از این داک استیشن ها را مشاهده می کنید.

داک استیشن HP Thunderbolt G4 Dock

داک استیشن HP Thunderbolt G4 Dock

داک استیشن Thunderbolt G4 نسخه رسمی ارائه شده توسط HP است که از توان های 120 وات و 280 وات برای لپ تاپ های استاندارد و ورکستیشن های قدرتمند موجود در بازار با مصرف برق بالا پشتیبانی می کند. این داک استیشن امکان اتصال به حداکثر صفحه نمایش خارجی با نرخ 60 هرتز را فراهم می آورد و توانایی شارژ کردن لپ تاپ شما در حین استفاده از آن را دارد. علاوه بر پورت Thunderbolt 4، این داک استیشن دو پورت USB-C 3.2، چهار پورت USB-A 3.2، دو پورت DisplayPort 1.4 و پورت های HDMI 2.0 و 2.5Gb Ethernet را در اختیار شما می گذارد. همچنین این مدل از قابلیت هایی مانند Wake on LAN و PXE Boot هم پشتیبانی می کند.

داک استیشن CalDigit TS4

داک استیشن CalDigit TS4

داک استیشن TS4 از برند CalDigit یکی از بهترین انتخاب ها در میان تمامی هاب های موجود در بازار و داک ها و Thunderbolt 4 موجود است و به خوبی از تمامی لپ تاپ های HP پشتیبانی می کند. این داک استیشن در مجموع 18 پورت دارد که از میان آنها می توان به سه پورت داون استریم TB4، سه پورت USB-C، پنج پورت USB-A و پورت های DisplayPort 1.4 و 3.5Gb Ethernet اشاره کرد. همچنین این داک به کارت خوان های SD و microSD و جک صدای 3.5 میلی متری مجهز است. داک استیشن TS4 از دو نمایشگر 4K با نرخ 60 هرتز به صورت هم زمان پشتیبانی می کند و توانایی شارژدهی به لپ تاپ با توان 98 وات را دارد.

داک استیشن CalDigit SOHO Dock

داک استیشن CalDigit SOHO Dock

کسانی که لپ تاپ آنها دارای پورت Thunderbolt 3 یا 4 نیست، می توانند با استفاده از داک استیشن CalDigit SOHO و پورت USB-C آن (با پهنای باند 10 گیگابیت در ثانیه) از این پورت ها بر روی سیستم خود بهره مند شوند. این داک استیشن به پورت داون استریم USB-C دیتا و USB-C پاور با قابلیت شارژدهی 100 وات نیز مجهز است. سایر درگاه های این داک استیشن شامل DisplayPort 1.4، HDMI 2.0b، USB-A و دو کارت خوان UHS-II می شود. این داک استیشن با اتصال به مانیتورهای 4K با نرخ 30 هرتز هم سازگار است.

داک استیشن Kensington SD5700T

داک استیشن Kensington SD5700T

داک استیشن Kensington SD5700T یکی دیگر از مدل های رده بالای موجود در بازار است که از Thunderbolt 4 پشتیبانی می کند. این داک از بدنه مستحکم آلومینیومی، براکت نصب و اسلات قفل برخوردار است و می تواند تا لپ تاپ HP شما را با توان 90 وات شارژ کند. تعداد پورت های این داک استیشن 11 عدد است که شامل سه پورت داون استریم TB4، اترنت، چهار پورت USB-A، یک کارت خوان UHS-II SD و یک جک صدای 3.5 میلی متری می شود.

داک استیشن Plugable UD-ULTC4K

داک استیشن Plugable UD-ULTC4K

داک UD-ULTC4K یکی از مدل های رفرش شده برند Plugable است که برای لپ تاپ های USB-C طراحی شده و به 13 پورت مجهز است. پورت های این داک استیشن شامل سه پورت HDMI و سه پورت DisplayPort می شود. شما می توانید حداکثر سه مانیتور 4K با نرخ 60 هرتز را به این داک متصل کنید. از دیگر ویژگی های این داک می توان به شارژدهی 100 وات آن اشاره کرد. دیگر پورت های این مدل شامل چهار پورت USB-A، اترنت، USB-C و کارت خوان SD می شود.

منبع: windowscentral