ویندوز 11 ظاهری جدید و جذاب به کامپیوتر رومیزی می بخشد و بخش هایی مانند منوی استارت و تسک بار در آن دچار تغییراتی اساسی شده اند. اما «طراحی جدید» همواره به معنای «طراحی بهتر» نیست و ممکن است بسیاری از کاربران این تغییرات را نپسندیده باشند! اگر شما هم از ظاهر جدید ویندوز 11 خوشتان نمی آید، می توانید آن را با استفاده از اپلیکیشن های متعددی که وجود دارند، تغییر دهید. این اپلیکیشن ها امکانات متنوعی مانند بازگرداندن ظاهر منوی استارت به حالت کلاسیک و استفاده از پس زمینه های انیمیشنی را فراهم می آورند و به شما اجازه می دهند تا ویندوز 11 کامپیوتر خود را شخصی سازی کنید. در ادامه چند نمونه از این اپلیکیشن ها را به شما معرفی می کنیم. شما می توانید سایر این اپلیکیشن ها را در بخش دوم این مقاله بر روی وب سایت ایده برتر مشاهده کنید.

اپلیکیشن Start11: بازگشت منوی استارت به حالت کلاسیک

اپلیکیشن Start11: بازگشت منوی استارت به حالت کلاسیک

منوی استارت ویندوز 11 یکی از بحث برانگیزترین بخش های آن در طراحی جدید بوده است. در منوی استارت جدید دیگر خبری از Live Tiles نیست و مایکروسافت بسیاری از امکانات کاربردی در شخصی سازی آن را حذف کرده است. شما می توانید ظاهر کاشی مانند منوی استارت و گزینه های شخصی سازی آن را از طریق اپلیکیشن Start11 به کامپیوتر خود بازگردانید. حتی در آپدیت بعدی که قرار است برای این اپلیکیشن عرضه شود، امکان انتقال تسک بار به سمت چپ و راست یا بالای صفحه نمایش نیز به صورت کشیدن (drag) ایجاد خواهد شد. توجه داشته باشید که اپلیکیشن Start11 در حال حاضر با نسخه بتا و با اشتراک 5 دلاری قابل استفاده است.

اپلیکیشن RoundedTB: گرد کردن گوشه ها

اپلیکیشن RoundedTB: گرد کردن گوشه ها

این اپلیکیشن به شما اجازه می دهد تا تسک بار ویندوز 11 را شخصی سازی کنید. با استفاده از اپلیکیشن RoundedTB می توانید گوشه های تسک بار را گرد کنید، فضای تسک بار را به چند بخش تقسیم کنید و فاصله میان عناصر تسک بار را تنظیم نمایید. همچنین این اپلیکیشن باعث می شود تا تسک بار ویندوز 11 همانند یک قطعه شناور، بر روی دسکتاپ قابل جابجایی شود.

اپلیکیشن Lively Wallpaper: استفاده از هر چیزی به عنوان بک گراند

اپلیکیشن Lively Wallpaper: استفاده از هر چیزی به عنوان بک گراند

با استفاده از اپلیکیشن Lively Wallpaper می توانید از عکس های GIF، ویدئو و حتی صفحات وب به عنوان بک گراند دسکتاپ کامپیوتر خود استفاده کنید. این اپلیکیشن به تازگی آپدیت شده و برای ویندوز 11 نیز کارایی دارد. پس به راحتی می توانید از آن برای بهره بردن از بک گراندهای متحرک در سیستم عامل جدید مایکروسافت استفاده کنید.

اپلیکیشن Files: مدرن کردن سیستم فایل ها

اپلیکیشن Files: مدرن کردن سیستم فایل ها

فایل اکسپلورر پیش فرض ویندوز 11 نسبت به نسخه های قبلی آپدیت هایی جزئی دریافت کرده، اما نمی توان گفت که به طور کامل ارتقا پیدا کرده است! Files یک اپلیکیشن مدیریت فایل third-party است که سیستم فایل های شما را مدرن تر از قبل می کند. این اپلیکیشن به هر دو صورت لمسی یا با استفاده از ماوس و کیبورد کاربرد دارد و اخیراً یک آپدیت بزرگ برای سازگاری با ویندوز 11 دریافت کرده است.

اپلیکیشن Windows 11 Classic Context Menu: منوی زمینه کلاسیک

اپلیکیشن Windows 11 Classic Context Menu: منوی زمینه کلاسیک

منوی Context یا منوی زمینه همان منویی است که با کلیک راست کردن در هر جایی از محیط ویندوز باز می شود. اگر طراحی این منو در ویندوز 11 را دوست ندارید، می توانید از طریق این اپلیکیشن منوی زمینه ویندوز 10 را به نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت بیاورید. دقت داشته باشید که این اپلیکیشن از Command Prompt برای ویرایش رجیستری کامپیوتر استفاده می کند.

اپلیکیشن BeWidgets: ویجت های ویندوز

اپلیکیشن BeWidgets: ویجت های ویندوز

با اپلیکیشن BeWidgets می توانید انواع ویجت های شخصی سازی شده را بر روی ویندوز 11 ایجاد کرده و آنها را بر روی دسکتاپ قرار دهید. این اپلیکیشن با ویندوز 10 نیز سازگاری کامل دارد؛ اما بهترین عملکرد را در هنگام استفاده بر روی ویندوز 11 از خود نشان می دهد.

در ادامه با بخش دوم این مقاله با نام با این اپلیکیشن ها ظاهر ویندوز 11 را شخصی سازی کنید! (بخش دوم) با ما همراه باشید.

منبع: windowscentral