نیازمندی های هنرمندان طراحی متناسب با سبک کاری آنها می تواند بسیار متفاوت با یکدیگر باشد. از این جهت تولید کنندگان دستگاه های دیجیتال و تبلت های طراحی، طیف وسیعی از این دستگاه ها را تولید کرده اند که دارای قیمت های مختلفی هستند و با هر بودجه ای می توان نسبت به خرید آنها اقدام کرد. به عنوان مثال یک دستگاه دیجیتایزر ساده دارای صفحه نمایش قدرتمندی نیست و تنها با 100 دلار می توان یکی از آنها را تهیه کرد. در عوض، تبلت های بزرگتر با صفحه نمایش حرفه ای تر که برای طراحی گرافیکی حرفه ای طراحی شده اند، قیمت بالاتری دارند. در لیست زیر می توانید چند مدل از بهترین تبلت های طراحی سال 2022 را مشاهده کنید.

تبلت XP-Pen Artist 24 Pro – قیمت و کارایی مناسب

تبلت XP-Pen Artist 24 Pro – قیمت و کارایی مناسب

تبلت XP-Pen Artist 24 Pro برای کاربرانی مناسب است که به دنبال کیفیت حرفه ای همراه با قیمت مناسب هستند. این تبلت بزرگ 23.8 اینچی، فضایی ایده آل برای طراحی را در اختیار شما قرار می دهد و از رزولوشن 1440p بهره می برد. همچنین این تبلت به 20 کلید شورت کات قابل شخصی سازی مجهز است. ابعاد بزرگ این تبلت آن را در دسته مانیتورهای طراحی نیز قرار می دهد. این دستگاه با قیمت 900 دلار در حال حاضر به فروش می رسد که در مقایسه با محصولات سایر رقبا مانند Wacom مقرون به صرفه تر به نظر می رسد.

تبلت Wacom Cintiq Pro 24 – یک مدل رده بالا

تبلت Wacom Cintiq Pro 24 – یک مدل رده بالا

احتمالاً Wacom شناخته شده ترین نام در زمینه تولید تبلت های طراحی است و توانسته با به کار بردن خلاقیت در تولید محصولات خود و خدمات پس از فروش عالی که دارد، جایگاه خود در میان مشتریان را تثبیت کند. تبلت Cintiq Pro 24 نیز با رزولوشن عالی 4K، اختلاف زاویه دید صفر و پشتیبانی از طراحی با قلم یا به صورت لمسی به یکی از مدل های محبوب در میان کاربران تبدیل شده است. این مدل برای کاربران تازه کار و مبتدی توصیه نمی شود.

تبلت Huion Kamvas Pro 16 – یک مدل 16 اینچی مناسب

تبلت Huion Kamvas Pro 16 – یک مدل 16 اینچی مناسب

با اینکه سلایق و ترجیح های شخصی متفاوت است، اما بسیاری از هنرمندان یک فضای 16 اینچی را برای خلق اثر هنری خود مناسب تر می دانند. مانیتورهای طراحی 16 اینچی با اینکه ابعاد کوچکتری دارند، اما فضایی مناسب برای طراحی را فراهم می آورند. از جمله این دستگاه ها می توان به تبلت Huion Kamwas Pro 16 اشاره کرد که جزء بهترین مدل های 15.8 اینچی جای دارد. ابعاد کوچکتر باعث شده اند تا حمل این دستگاه نیز آسان تر باشد. صفحه نمایش این مدل چند لایه است و اختلاف زاویه دید در آن بسیار پایین است. لازم به ذکر است که صفحه نمایش این دستگاه از رزولوشن 1440p QHD برخوردار است.

تبلت XP-Pen Deco LW 10x6  - جذاب و زیبا

تبلت XP-Pen Deco LW 10x6  - جذاب و زیبا

تبلت Deco LW برند XP-Pen با توجه به امکانات بی شماری که دارد، از قیمت بسیار مناسبی (زیر 100 دلار) برخوردار است. این تبلت طراحی کاربردی در چهار رنگ عرضه شده و فضای طراحی 10x6 اینچ را در اختیار شما قرار می دهد. برای این مدل 8 دکمه شورت کات قابل شخصی سازی در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که این تبلت از اتصال بلوتوثی به میزان 10 ساعت پشتیبانی می کند و در آن از سیستم جدید و پیشرفته X3 Smart Chip استفاده شده است. این سیستم باعث می شود تا در هنگام طراحی، کنترل بیشتری بر روی دستگاه داشته باشید.

منبع: windowscentral