اخبار خوب برای آن دسته از گیمرهایی که با محدودیت فضای ذخیره سازی در PS5 مواجه شده اند این است که شما می توانید به سادگی حافظه داخلی کنسول خود را ارتقا دهید! بله درست است! اکنون در بازار می توان حافظه های M.2 SSD را پیدا کرد که داخل پلی استیشن 5 قابل استفاده هستند. تا پیش از این امکان استفاده از حافظه های SSD فقط در کنسول های مجهز به نسخه بتای PlayStation OS سونی وجود داشت.

پیش از اقدام به ارتقای حافظه، به این موضوع دقت داشته باشید که تنها بازی های PS4 را می توان بر روی حافظه های SSD ذخیره و اجرا کرد. بازی های PS5 بر روی یک درایو اکسترنال قابل نصب هستند اما نمی توان آنها را اجرا کرد. در واقع بازی های PS5 فقط در صورت نصب بر روی حافظه داخلی اورجینال کنسول قابل اجرا هستند.

در این مقاله چند مدل از بهترین حافظه های ذخیره سازی M.2 SSD برای پلی استیشن 5 را به شما معرفی می کنیم.

حافظه M.2 SSD سامسونگ 980 Pro به همراه هیت سینک

حافظه M.2 SSD سامسونگ 980 Pro به همراه هیت سینک

درایوهای رده بالای سامسونگ اولین انتخابی هستند که برای ارتقای حافظه داخلی PS5 به ذهن می رسند. اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که اغلب این حافظه ها به طور پیش فرض دارای هیت سینک نیستند و باید هیت سینک را به صورت جداگانه خریداری کرده و بر روی آنها نصب نمود. خوشبختانه مدل 980 Pro به صورت پیش فرض به هیت سینک مجهز است و این مشکلات را برطرف کرده است. این حافظه SSD در نسخه های 1 و 2 ترابایتی عرضه شده و قیمت مناسبی نیز دارد.

حافظه Seagate FireCuda 530 NVMe PCIe Gen4 x4

حافظه Seagate FireCuda 530 NVMe PCIe Gen4 x4

این حافظه SSD برند سیگیت به هیت سینک مجهز است و نسخه چهار ترابایتی آن از بهترین انتخاب ها برای استفاده در پلی استیشن 5 است. نسخه 1 ترابایتی این مدل در بازارهای جهانی 250 دلار و نسخه 4 ترابایتی آن حدود 900 دلار قیمت دارند. مزیت محصولات سیگیت این است که شما هر زمان که اراده کنید، می توانید آنها را در بازار پیدا نمایید! مطابق با گزارش هایی که کاربران ارائه داده اند، انتقال بازی Call of Duty با حجم حدود 200 گیگابایت بر روی حافظه اس اس دی FireCude سیگیت، تنها 2 و نیم دقیقه و انتقال بازی Returnal با حجم 50 گیگابایت بر روی آن تنها 40 ثانیه به طول می انجامد.

حافظه WD Black SN850 Gen4 x4 NVMe PCIe M.2 SSD

حافظه WD Black SN850 Gen4 x4 NVMe PCIe M.2 SSD

در کنار محصولات سامسونگ و سیگیت، می توان به این مدل از شرکت وسترن دیجیتال اشاره کرد. این مدل دارای هیت سینک داخلی است و عملکردی عالی را در کنار کنسول بازی پلی استیشن 5 ارائه می دهد. حافظه های SSD سری Black وسترن دیجیتال با ظرفیت های 500 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت عرضه شده اند. البته نسخه 500 گیگابایتی برای PS5 چندان مناسب نیست. چرا که بازی های این کنسول به طور میانگین هرکدام به 100 گیگابایت فضا نیاز دارند. پس بهتر است تا نسخه های 1 یا 2 ترابایتی آن را تهیه کنید.

حافظه MHQJRH M.2 2280 SSD heatsink

حافظه MHQJRH M.2 2280 SSD heatsink

این قطعه یک هیت سینک است. آن را با حافظه SSD اشتباه نگیرید! اگر حافظه ای را خریداری کرده اید که فاقد هیت سینک است، می توانید خودتان این قطعه را بر روی آن نصب کنید. گیمرها اعلام کرده اند که این هیت سینک به خوبی با اسلات M.2 پلی استیشن 5 سازگار است و به خصوص در کنار حافظه Samsung 980 SSD عملکردی عالی را ارائه می دهد.

منبع: cnet