در حالیکه دسترسی کودکان به اینترنت برای والدین همواره دغدغه هایی به همراه دارد، می توان با استفاده صحیح از این قابلیت و دستگاه های دیجیتال مناسب کودک حتی به رشد و آموزش کودکان کمک هم کرد! به خصوص الان که در حال نزدیک شدن به فصل تابستان و تعطیلی مدارس هستیم، می توانید با استفاده از بازی های آموزشی اوقات فراغت کودکان خود را پر کرده و از ظرفیت های بالای تکنولوژی در این زمینه بهره مند شوید! در این مقاله برخی از بازی ها و اپلیکیشن های آموزشی برای کودکان را برای کاربران آیفون و آیپد معرفی می کنیم. شما می توانید سایر این بازی ها را در بخش اول این مقاله بر روی سایت ایده برتر پارسیان مشاهده کنید.

در ابتدا ذکر چند نکته ضروری است. پیش از اقدام به نصب این اپلیکیشن ها، متن توضیحات آنها را مطالعه کرده و از سازگاری آن با نسخه دستگاه مورد استفاده خود مطمئن شوید. به طور کلی iPad Air 5 بهترین کارایی را برای کار با این بازی ها و اپلیکیشن ها دارد. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که برخی از این بازی ها رایگان هستند و برای دانلود برخی دیگر باید هزینه بپردازید.

اپلیکیشن MathTango

بهترین بازی های آموزشی برای کودکان، مخصوص کاربران آیفون و آیپد (بخش دوم)

اگر می خواهید تا مهارت های کودک زیر 5 سال خود را در زمینه ریاضیات تقویت کنید، MathTango می تواند به شما کمک زیادی کند. این اپلیکیشن با استفاده از روش های ترکیبی پازل و بازی های ساخت لغات، به کودک شما ریاضیات را آموزش می دهد. البته توجه داشته باشید که در این اپلیکیشن از متد آموزشی Common Core استفاده شده است که در صورت نا آشنایی والدین با آن، ممکن است مشکلاتی را برای بررسی رشد کودک ایجاد کند.

اپلیکیشن Duolingo

بهترین بازی های آموزشی برای کودکان، مخصوص کاربران آیفون و آیپد (بخش دوم)

یادگیری یک زبان جدید هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان بسیار مفید است! در این میان Duolingo می تواند به شما کمک زیادی کند. این اپلیکیشن به صورت رایگان در اپ استور موجود است و شما می توانید با پرداخت هزینه اشتراک، به امکانات بیشتری نیز در آن دست پیدا کنید. دولینگو امکان یادگیری یک یا چند زبان مختلف (به صورت هم زمان) را فراهم می آورد. در حال حاضر 35 زبان در این اپلیکیشن برای یادگیری موجود هستند. از جمله قابلیت های این اپلیکیشن می توان به آموزش سریع، جفت کردن لغات با تصاویر و سوئیچ کردن آسان بین زبان اصلی و زبانی که در حال یادگیری آن هستید اشاره کرد.

بازی های آموزشی MentalUP

بهترین بازی های آموزشی برای کودکان، مخصوص کاربران آیفون و آیپد (بخش دوم)

از نصب اپلیکیشن ها و بازی های مختلف به صورت تک تک خسته شده اید؟ این اپلیکیشن برایتان بسیار مناسب است. مجموعه بازی های آموزشی MentalUP توسط دانشمندان و افراد نخبه طراحی شده اند تا مهارت های ادراکی کودکان را شکل داده و میزان تمرکز و حافظه آنها را ارتقا دهند. همچنین این بازی ها به کودکان کمک می کنند تا در یافتن راه حل مسئله توانایی بیشتری کسب کرده و از منطق خود در این زمینه بهتر استفاده کنند. این اپلیکیشن علاوه بر کودکان، برای سایر افرادی نیز که به دنبال تقویت مهارت های ذهنی خود هستند، کاربرد دارد.

اپلیکیشن Tappity: K-5 Science for Kids

بهترین بازی های آموزشی برای کودکان، مخصوص کاربران آیفون و آیپد (بخش دوم)

درس های علمی، فعالیت های مختلف، ویدئوها و بحث های آموزشی در این اپلیکیشن شما را احاطه می کنند! Tappity یک اپلیکیشن علمی است که مباحث مختلفی را (حتی فیزیک!) پوشش می دهد. محیط این اپلیکیشن به طور کامل تعاملی است و کودک شما را کاملاً با مباحث درگیر می کند. حتی در این اپلیکیشن فعالیت های کودک شما اعم از سؤالاتی که پرسیده، کشفیاتی که به آنها دست پیدا کرده و روند آموزشی او به صورت یک ژورنال علمی ارائه می شود!

منبع: imore