در حالیکه دسترسی کودکان به اینترنت برای والدین همواره دغدغه هایی به همراه دارد، می توان با استفاده صحیح از این قابلیت حتی به رشد و آموزش کودکان کمک هم کرد! به خصوص الان که در حال نزدیک شدن به فصل تابستان و تعطیلی مدارس هستیم، می توانید با استفاده از بازی های آموزشی اوقات فراغت کودکان خود را پر کرده و از ظرفیت های بالای تکنولوژی در این زمینه بهره مند شوید! در این مقاله برخی از بازی ها و اپلیکیشن های آموزشی برای کودکان را برای کاربران گوشی آیفون و آیپد معرفی می کنیم. شما می توانید سایر این بازی ها را در بخش دوم این مقاله بر روی سایت ایده برتر پارسیان مشاهده کنید.

در ابتدا ذکر چند نکته ضروری است. پیش از اقدام به نصب این اپلیکیشن ها، متن توضیحات آنها را مطالعه کرده و از سازگاری آن با نسخه دستگاه مورد استفاده خود مطمئن شوید. به طور کلی iPad Air 5 بهترین کارایی را برای کار با این بازی ها و اپلیکیشن ها دارد. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که برخی از این بازی ها رایگان هستند و برای دانلود برخی دیگر باید هزینه بپردازید.

اپلیکیشن ABCmouse

بهترین بازی های آموزشی برای کودکان، مخصوص کاربران آیفون و آیپد (بخش اول)

اگر یک کودک 5 ساله یا کوچکتر دارید، ABCmouse یک برنامه آموزشی خوب است. این برنامه عملکرد کودک شما را از هر جلسه تا جلسه بعدی پیگیری می کند و بیش از 10000 فعالیت مختلف را برای انتخاب در اختیار شما قرار می دهد. این فعالیت ها به گونه ای طراحی شده اند تا کودک از انجام دادن چند باره آنها خسته نشود. این اپلیکیشن به صورت رایگان قابل دانلود است؛ با این وجود برای دسترسی به برخی درس ها و آموزش های داخل اپ، باید هزینه پرداخت شود.

اپلیکیشن PBS KIDS Games

بهترین بازی های آموزشی برای کودکان، مخصوص کاربران آیفون و آیپد (بخش اول)

اگر کودکان شما به برنامه های PBS KIDS علاقه دارند، مطمئناً عاشق این اپلیکیشن می شوند! کاربران این اپلیکیشن هر هفته شاهد اضافه شدن بازی های جدیدی به آن هستند که در آنها از کاراکترهای محبوبی مانند Cat in the Hat، Daniel Tiger، Curious George و... استفاده شده است. بازی های این اپلیکیشن بر روی تقویت خلاقیت کودکان در انجام دادن کارهای روزمره تمرکز دارند.

اپلیکیشن Yousician

اپلیکیشن Yousician

اگر کودک شما به موسیقی علاقه مند است، Yousician می تواند به او در یادگیری گیتار، باس، پیانو و حتی آواز خواندن کمک کند. شما می توانید کار با این اپلیکیشن را به صورت رایگان آغاز کنید و بازی های آن را انجام دهید. پس از آن به صورت ویدئویی و مرحله به مرحله می توانید تمرینات خود را بررسی کنید. زمانی که در حال تمرین ساز زدن هستید، اپلیکیشن فعالیت شما را بررسی کرده و ایرادهای شما را تصحیح می کند.

اپلیکیشن Khan Academi

اپلیکیشن Khan Academi

این اپلیکیشن به فرزند شما اجازه می دهد تا اطلاعات خود را در موضوعات و عناوین مختلف گسترش دهد. اپلیکیشن Khan Academi کاملاً رایگان است و برای کودکان در سن مهد کودک تا نوجوانان در سن دبیرستان کارایی دارد. حتی بزرگسالان نیز می توانند چیزهای جدیدی را از این اپلیکیشن یاد بگیرند! این اپ وضعیت آموزشی شما را بررسی می کند و سطح درس و آموزش بعدی را به شما پیشنهاد می دهد.

منبع: imore

بیشتر بخوانید : روش انتقال اطلاعات از آیفون قدیمی به آیفون مدل جدیدتر