کروم بوک ها از جمله دستگاه هایی هستند که بر روی آن ها سیستم عامل کروم اجرا می شود، به این منظور که نمی توان نرم افزارهای ویندوز یا مک را روی آن ها نصب و اجرا کرد. گفتنی است که امروزه کروم ‌بوک ‌ها بسیار توانمند شده‌ اند و در برخی موارد حتی ممکن است به عنوان یک جایگزین برای لپ ‌تاپ ‌های ویندوزی یا macOS استفاده شوند. البته این ماشین‌ های کارآمد، می توانند جایگاهی بین رایانه‌ ها و دستگاه ‌های تلفن همراه را هم پر ‌کنند. در حال حاضر، کروم‌ بوک‌ های زیادی با صفحه لمسی در بازار وجود دارد، که در ادامه بهترین آن ها را معرفی کرده ایم.

بهترین Chromebook های لمسی که می توانید بخرید! (بخش اول)

Acer Chromebook Spin 713

کروم بوک ها به دلیل مقرون به صرفه بودن شهرت زیادی دارند، اما همیشه اینطور نیست. در واقع باید بگوییم که بهترین کروم ‌بوک‌ های صفحه لمسی قیمت بالایی دارند و Acer Chromebook Spin 713 یکی از آن‌ هاست. این لپ ‌تاپ از قابلیت تغییر پذیری بالایی برخوردار است و می ‌تواند در چند حالت مختلف شکل بگیرد. نه تنها انعطاف‌پذیر است، بلکه با توجه به شاسی آلومینیومی و کیفیت ساخت عالی که گواهینامه MIL-STD 810G را به آن می ‌دهد، بسیار قدرتمند است. ایسر در مورد مشخصات این کروم بوک ایسر نیز کوتاهی نکرده است  و آن را به پردازنده نسل دهم اینتل، حداکثر 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز کرده است. ضمن این که محافظ صفحه نمایش این دستگاه، Corning Gorilla Glass است و از رزولوشن 2256x1504 برخوردار است.

Acer Chromebook Spin 713

Google Pixelbook Go

در حالی که کروم ‌بوک ‌های برند گوگل به قیمت بالایی معروف هستند، Pixelbook Go از ۶۴۹.۹۹ دلار به بالا شروع می ‌شود. اگرچه این کروم بوک مقرون به صرفه نیست، اما قیمت آن نسبت به امکانات و مشخصاتی که دارد، خیلی پایین تر است! در واقع این کروم بوک از کیفیت ساخت عالی و مشخصات قدرتمندی برخوردار است که می توان آن ها را به میزان قابل توجهی ارتقا داد. گفتنی است که گران ترین نسخه این کروم بوک با سخت افزار ارتقا یافته اینتل حدود 1400 دلار قیمت دارد.

ویژگی تطبیق پذیری در قیمت و ارائه مجموعه گسترده ای از آپشن ها، کروم بوک گوگل Pixelbook Go را به یکی از بهترین کروم بوک های صفحه لمسی که می توانید پیدا کنید تبدیل می کند. بنابراین اگر به دنبال یک کروم بوک خوش استایل با قدرت زیاد هستید، این گزینه عالی است.

Google Pixelbook Go

Samsung Galaxy Chromebook 2

سامسونگ گلکسی کروم بوک اصلی هم قدرتمند است و هم بسیار خوب طراحی شده است، اما قیمت بیش از حد بالایی دارد. اما نسل دوم این کروم بوک، یعنی Samsung Galaxy Chromebook 2 با بدنه آلومینیومی فوق ‌العاده، صفحه ‌کلید باکیفیت و صفحه ‌نمایش واضح راهی بازار شده است. البته در این دستگاه، تعدادی مشخصه وجود ندارد که این باعث شده قیمت سامسونگ گلکسی کروم بوک 2 به چیزی بسیار معقول ‌تر کاهش یابد.

Samsung Galaxy Chromebook 2

اگر به ظاهر اهمیت می دهید و می خواهید یک تجربه ممتاز با کروم بوک خود داشته باشید، این دستگاه یکی از بهترین کروم بوک های دارای صفحه لمسی است. البته کسانی که همچنان خواستار مشخصات رده بالاتری هستند می توانند Samsung Galaxy Chromebook اصلی را خریداری کنند. لازم به ذکر است که ظاهر هر دو کروم بوک تقریباً یکسان است.

سایر مدل های این کروم بوک های لمسی را میتوانید در بخش دوم مقاله بهترین Chromebook های لمسی مشاهده کنید.

منبع: androidauthority