همانطور که می دانید، اپل در ساخت دوربین هر نسل از گوشی های آیفون خود به طرز باورنکردنی موفق شده است. به عنوان مثال، آیفون 13 پرو دوربینی دارد که قادر است تمام نیاز های شما را برآورده کند و هر لحظه را با کیفیت بالایی ثبت کند.

در سال‌های اخیر، در واقع اپل با افزودن مواردی مانند حالت پرتره، حالت شب، فرمت ProRAW و موارد دیگر، دوربین آیفون را بسیار پیشرفته ‌تر کرده است. با این حال، اگر می ‌خواهید کنترل بیشتری بر آنچه که با دوربین آیفون 13 پرو خود می‌ گیرید، داشته باشید، باید یک اپلیکیشن دوربین عالی با تنظیمات دستی نیز ضمیمه آن کنید. در ادامه می توانید با چند نمونه از این اپلیکیشن ها آشنا شوید.

Halide Mark II - Pro Camer

Halide Mark II - Pro Camer

Halide یکی از بهترین اپلیکیشن های جایگزین دوربین در آیفون است. این برنامه نه تنها طراحی زیبا و ساده ای دارد که استفاده از آن بصری است، بلکه با این برنامه می توانید قدرتمند ترین و پیشرفته ترین ابزارهای دوربین که کاربرد فراوانی در عکاسی دارند دریافت کنید.

در واقع در اپلیکیشن Halide Mark II - Pro Camera می ‌توانید کارهایی مانند تغییر نوردهی، تنظیم دستی نقطه فوکوس با Focus Loupe و Focus Peaking، استفاده از قالب Smart RAW Halide، تنظیم سرعت شاتر، ISO و تعادل رنگ سفید را انجام دهید. همچنین این برنامه در گوشی هایی مانند iPhone XR یا iPhone SE برخلاف دوربین اصلی آن دستگاه ‌ها، از حیوانات خانگی و اشیاء بی ‌جان در حالت پرتره عکاسی می کند و این امکان را ایجاد می کند که میزان تاری آن ها را به صورت دستی و به دلخواه تنظیم کنید.

تعداد زیادی ویژگی شگفت انگیز با Halide وجود دارد که آن را به یکی از بهترین برنامه های دوربین دستی برای آیفون تبدیل می کند. دانلود و امتحان کردن این برنامه رایگان است، اما برای استفاده حداکثری از آن، باید یک عضویت سالانه دریافت کنید یا با یک خرید درون‌برنامه، برنامه را به طور کامل خریداری کنید.

ProShot

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای آیفون که شما را به یک عکاس حرفه ای تبدیل می کند! (بخش اول)

اگر به دنبال یک اپلیکشین دوربین همه کاره برای رفع نیازهای خود در عکاسی و فیلم برداری هستید، ProShot گزینه بسیار خوبی است. این برنامه، شامل چهار حالت مختلف Photo، Video، Light Painting و Timelapse است که به شما امکان می دهد لحظات بسیار زیبایی را ثبت کنید.

ProShot کنترل ‌های DSLR را مستقیماً به آیفون شما می ‌آورد. در واقع این برنامه با ارائه حالت های Auto، Program، Manual و دو حالت سفارشی، قادر است نیاز های شما را برطرف کند. همچنین بسته به موقعیت و احساسی که برای عکاسی دارید، می ‌توانید هرکدام از کنترل ‌های complete manual، semi-manual یا auto را برای عکاسی و فیلم برداری انتخاب کنید. از دیگر ویژگی های این دوربین دستی می توان به تنظیم نوردهی، ISO، سرعت شاتر، تعادل رنگ سفید، شدت روشنایی، فوکوس و ... اشاره کرد.

البته این موارد، فقط نمونه کوچکی از کارهایی است که می توانید با ProShot انجام دهید. با این حال، اگر به ابزارهای شگفت ‌انگیز قدرتمندی برای ثبت عکس ‌ها و ویدیوهای خود نیاز دارید، بهتر است این برنامه را در لیست اپلیکیشن های خود قرار دهید.

جهت مطالعه ادامه این بخش می توانید بر روی بهترین اپلیکیشن های دوربین برای آیفون که شما را به یک عکاس حرفه ای تبدیل می کند! (بخش دوم) کلیک کنید.

منبع: imore

پیشنهاد مطالعه : آخرین اخبار از آیفون 14 پرو!