به نظر می رسد به روز رسانی اسنپدراگون 8 نسل 1 به زودی از راه برسد.

طبق تیزر منتشر شده توسط کوالکام در روز دوشنبه، حدود شش ماه از عرضه چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 می گذرد. و اینگونه به نظر می رسد که کوالکام در حال آماده شدن برای معرفی بروزرسانی برای این چیپست تحت عنوان Snapdragon 8 Gen 1+ است.

کوالکام از عرضه بزرگ اسنپدراگون در 20 می خبر داد!

بنابر گزارش های وب سایت خبری 9to5Google و کوالکام، قرار است "پلتفرم جدید موبایل اسنپدراگون" در 20 می (مصادف با 30 اردیبهشت 1401) معرفی شود. شایعات قبلی نشان می ‌داد که ما می‌ توانیم تراشه Snapdragon 8 Gen 1+ را در اوایل ماه می و هنگام برگزاری اجلاس Qualcomm 5G مشاهده کنیم. اما این رویداد، با وجود تمرکز این شرکت بر روی اینترنت پر سرعت 5G و آخرین قابلیت های مودم اسنپدراگون X70، بدون هیچ اطلاعیه و اعلانی از راه رسید و رفت.

در واقع باید بگوییم که اطلاعات کمی در مورد تراشه تولیدی آینده وجود دارد، اما احتمالاً با کمی بهبود در عملکرد نسبت به نسل قبلی خود، چیزی شبیه به انواع "پلاس" کوالکام در گذشته، وارد بازار خواهد شد. طبق گزارشات به دست آمده، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس از پیکربندی 4+3+1 هسته برخوردار است و شامل یک هسته Cortex X2، سه هسته Cortex A710 و همچنین چهار هسته Cortex A510 خواهد بود.

کوالکام از عرضه بزرگ اسنپدراگون در 20 می خبر داد!

همچنین شایعات حاکی از آن است که سازنده تراشه برای تولید تراشه به TMSC روی آورده است، و با تولید این تراشه توسط سامسونگ مخالف است. دلیل این امر احتمالا بازده پایین اسنپدراگون 8 نسل 1 است که از فرآیند سامسونگ استفاده می کند و همچنین مشکلاتی که حتی در گوشی های پرچمدار این شرکت مانند گلکسی اس 22 به وجود آمده است. اگر اینطور باشد، گوشی‌ های مجهز به تراشه جدید، از نظر تئوری باید عملکرد بهتر و خنک ‌تری نسبت به بهترین گوشی ‌های اندرویدی عرضه ‌شده در نیمه اول سال داشته باشند. یکی از افشاگران اظهار کرد که لنوو، موتورولا، وان پلاس و شیائومی جزو اولین کسانی هستند که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس را در دستگاه ‌های خود عرضه می‌ کنند، و به همین دلیل است که پخش زنده در یک پلتفرم اجتماعی چینی مورد تمسخر قرار می گیرد. البته گفته می ‌شود که می‌ توانیم در آینده شاهد ورود این تراشه اسنپ دراگون در دستگاه ‌های دیگر، از جمله نسل بعدی گوشی ‌های تاشوی سامسونگ باشیم.

کوالکام از عرضه بزرگ اسنپدراگون در 20 می خبر داد!

علاوه بر تولید چیپست پرچمدار توسط کوالکام، شایعه شده است که این شرکت بالاخره اسنپدراگون 7 نسل 1 را معرفی خواهد کرد که احتمالاً در گوشی های هوشمند میان رده 5G آینده تعبیه می شود. طبق گزارش ها، چیپست جدید اسنپدراگون 7 نسل 1 از پردازنده گرافیکی Adreno 662 بهره می برد و مجهز به هسته های ARM Cortex A710 و Cortex A510 می باشد. این اولین باری است که کوالکام تراشه ‌های سری 700 را با طرح نام ‌گذاری جدید خود که اواخر سال گذشته رونمایی کرد، عرضه می‌ کند.

با تمام این تفاسیر، در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که آیا این اعلامیه در تاریخ 30 اردیبهشت خواهد بود یا خیر، با این حال منتظر خبرهای بعدی می مانیم.

منبع: androidcentral

پیشنهاد مطالعه : آشنایی با انواع تلفن رومیزی، دیواری و بیسیم