با تایپ بیهوده در دستگاه‌ های دارای صفحه‌ نمایش بزرگ خداحافظی کنید، زیرا به نظر می ‌رسد اپلیکیشن صفحه‌ کلید Google با حالت دو نیمه طراحی شده است.

به‌ روزرسانی جدید Gboard یکی از بدترین موارد در مورد تایپ کردن در تلفن ‌های تاشو را برطرف می ‌کند

یکی از ناامید کننده ‌ترین جنبه‌ های استفاده از دستگاه های دارای صفحه ‌نمایش بزرگ مانند گوشی Samsung Galaxy Z Fold 3، تجربه ناخوشایند تایپ با آن ها است، مگر اینکه از برنامه اختصاصی صفحه ‌کلید سامسونگ استفاده کنید.

گفتنی است که Gboard، به زودی می‌ تواند تایپ کردن روی تلفن‌ ها و تبلت‌ های تاشو را بسیار آسان ‌تر کند. کاربر توییتر Radek Błędowski چند اسکرین شات از طرح بندی جدید Gboard را به اشتراک گذاشته است که در حال حاضر در حال توسعه است.

این طرح، صفحه ‌کلید جی بورد را به دو نیمه تقسیم می‌ کند و جایگزین رابط کشیده ‌شده فعلی می ‌شود که دسترسی به کلیدها را به ‌ویژه هنگام تایپ در حالت افقی روی یک نمایشگر بزرگ دشوار می‌ کرد. این طرح بندی تقسیم شده، در واقع صفحه کلید را در دو طرف صفحه نمایش قرار می دهد و بین آن ها فضای خالی مناسبی ایجاد می کند تا کاربری آسان تری را ارائه دهد.

هنگامی که این به روزرسانی برای همه در دسترس قرار گرفت، می توانید با ضربه زدن روی منوی سه نقطه در ردیف بالا به آن دسترسی داشته باشید.

در حالی که Gboard اولین برنامه صفحه کلیدی نیست که این گزینه را ارائه می دهد، اما این پیاده سازی گوگل ویژگی های جالبی دارد. همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، برخی از کلیدها مانند کلیدهای "G" و "V" در هر دو طرف طرح وجود دارند.

به‌ روزرسانی جدید Gboard یکی از بدترین موارد در مورد تایپ کردن در تلفن ‌های تاشو را برطرف می ‌کند

همچنین گفتنی است که کاربران صفحه کلید سامسونگ متوجه اجرای عجیب فاصله در حالت تقسیم Gboard خواهند شد که یک فاصله خالی بین کلید ها را در بر می گیرد. این در حالی است که در برنامه صفحه کلید سامسونگ، تنها کلید فاصله به دو نیمه تقسیم شده است و تنها کلیدی است که در سمت چپ و راست تکرار می شود.

در ادامه باید به این نکته توجه داشته باشید که در حال حاضر، حالت تقسیم برای کاربران نهایی در دسترس نیست. همچنین مشخص نیست که چه زمانی گزینه طرح بندی جدید به یکی از بهترین برنامه های صفحه کلید برای اندروید اضافه خواهد شد.

با این وجود، این نشان دهنده تاکید فزاینده گوگل بر روی دستگاه های دارای صفحه نمایش بزرگ است که پس از سال ها امتناع از بهینه سازی برنامه ها برای نمایشگرهای بزرگ رخ داده است.

به‌ روزرسانی جدید Gboard یکی از بدترین موارد در مورد تایپ کردن در تلفن ‌های تاشو را برطرف می ‌کند

گفته می ‌شود که طرح ‌بندی آینده Gboard ابتدا دستگاه ‌های تاشو را هدف قرار می ‌دهد و سپس به بسیاری از بهترین تبلت ‌های اندرویدی راه پیدا می ‌کند. و این امر با توجه به اینکه گوگل قبلاً تأیید کرده است که یک تبلت با برند پیکسل در سال 2023 عرضه خواهد شد، کاملا منطقی است.

آیا شما هم با صفحه کلید سامسونگ در حالت تایپ افقی مشکل دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: androidcentral