اپل سرانجام از گوشی های آیفون 14 و آیفون 14 پرو رونمایی کرده است و بلافاصله بنچمارک های این گوشی ها در دسترس قرار گرفته است! به خصوص گوشی های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس بیشتر مورد آزمایش قرار گرفته اند! چرا که اپل در آنها از چیپست جدید A16 Bionic استفاده کرده است. در همین راستا بنچمارک Geekbench اولین امتیازها را به این تراشه جدید داده و پیشرفت های اپل با آن را تأیید کرده است. اما بهبود عملکرد این تراشه نسبت به نسل قبلی، چندان چشمگیر نبوده است!

بنچمارک های آیفون 14 پرو مکس از ارتقای پرفورمنس جزئی آن نسبت به نسل قبل خبر می دهند!

مطابق با گزارشی که بر روی وب سایت MySmartPrice قرار گرفته، امتیازات گیک بنچ به مدل های جدید آیفون 14 پرو به صورت زیر بوده است:

گوشی آیفون 14 پرو:

این گوشی در آزمایش های تک هسته ای امتیاز 1879 و در آزمایش های چند هسته ای امتیاز 4664 را کسب کرده است.

گوشی آیفون 14 پرو مکس:

امتیازات این گوشی در آزمایش های تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب برابر با 1882 و 5290 بوده است.

همان طور که مای اسمارت پرایس اشاره کرده، ساختار بدنه بزرگتر و سیستم دفع گرمای پیشرفته تر آیفون 14 پرو مکس، نقش زیادی در امتیازات بهتر آن نسبت به آیفون 14 پرو داشته است.

به عنوان مقایسه باید به این نکته اشاره کنیم که امتیازهای گوشی آیفون 13 پرو در آزمایش های تک هسته ای و چند هسته ای گیک بنچ برابر با 1707 و 4659 بوده است. همچنین گوشی حرفه ای آیفون 13 پرو مکس امتیازات 1707 و 4674 را در این بنچمارک ها کسب کرده است.

بنچمارک های آیفون 14 پرو مکس از ارتقای پرفورمنس جزئی آن نسبت به نسل قبل خبر می دهند!

یک پیشرفت و قدم رو به جلو!

اپل ادعا کرده است که A16 Bionic «سریع ترین تراشه ای است که تا به حال در یک گوشی هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است». این تراشه به پردازنده 6 هسته ای مجهز است که اپل اعلام کرده تا 40 درصد نسبت به رقبایش سریع تر است. همچنین این تراشه دارای پردازنده گرافیکی 5 هسته ای است که از 50 درصد پهنای باند حافظه بیشتری پشتیبانی می کند و به موتور 16 هسته ای Neural مجهز است. تمام این ویژگی ها باعث شده تا تراشه بایونیک A16 سریع تر عمل کند و مصرف انرژی فوق العاده بهینه تری داشته باشد.

بنچمارک های آیفون 14 پرو مکس از ارتقای پرفورمنس جزئی آن نسبت به نسل قبل خبر می دهند!

چند ماه گذشته هنگام فاش شدن تاریخ معرفی رسمی گوشی های سری آیفون 14 اپل به این نکته اشاره شده بود که فقط گوشی های آیفون 14 مدل پرو به تراشه A16 Bionic مجهز هستند و اپل در نسخه استاندارد آیفون 14 و آیفون 14 پلاس از همان تراشه A15 به کار رفته در آیفون 13 استفاده کرده است. این گوشی ها در برخی جنبه ها مانند کیفیت دوربین نسبت به نسل قبل ارتقا پیدا کرده اند، اما پرفورمنس کلی آنها تفاوت چندانی را نسبت به قبل نشان نمی دهد. لازم به ذکر است که گوشی آیفون 14 پلاس به صفحه نمایش 6.7 اینچ مجهز است و برای کاربرانی عرضه شده که قصد خرید یک آیفون بزرگ با قیمت مناسب تر نسبت به مدل های پرو را دارند!

در مجموع باید ببینیم که آیفون 14 پرو مکس به عنوان پرچم دار جدید اپل، تا چه حد توانایی رقابت با پرچم داران اندرویدی را دارد و می تواند آنها را از لحاظ سرعت پرفورمنس شکست دهد یا خیر!

منبع: imore