شرکت OnePlus را می توان یکی از چندین شرکت موفق چینی در زمینه تولید انواع مختلف گوشی های هوشمند محسوب کرد. این شرکت فروش محصولات خود را از سال 2013 میلادی آغاز کرده و با توجه به تولید محصولاتی بروز و مقرون به صرفه موفق شد طرفداران و مخاطبان زیادی را به سمت خود بکشاند. گوشی هوشمند مدل 10 Pro از نمونه محصولات تولیدی شرکت وان پلاس بوده که ما قصد معرفی و بررسی کامل آن را داریم، پس لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

از گوشی OnePlus 10 Pro چه می دانید؟

طراحی!

گوشی 10 Pro یکی از خوش دست ترین و خوش ساخت ترین محصول تولیدی شرکت وان پلاس محسوب می شود. شرکت وان پلاس در طراحی و ساخت فریم پشت این مدل گوشی از جنس شیشه استفاده کرده و با توجه به برخورداری از محافظ گوریلا گلس 5 می تواند تا حد زیادی در برابر خط و خش مقاومت داشته باشد. دوربین های تعبیه شده در پشت گوشی شباهت های زیادی با گوشی مدل S21 Ultra سامسونگ داشته و از سمت فریم کناری به سمت مرکز قاب پشتی کشیده شده است. در کنار سنسورهای دوربین تعبیه شده در پشت گوشی یک فلش نیز تعبیه شده است. فریم دور گوشی نیز از جنس آلومینیوم با کیفیت بوده و می تواند در برابر ضربات احتمالی مقاومت زیادی داشته باشد. در طراحی قسمت زیرین گوشی نیز از اسپیکر، درگاه شارژ USB Type-C و خشاب سیم کارت استفاده شده است. در ضمن خشاب تعبیه شده در قسمت زیرین گوشی قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت را دارد! شرکت وان پلاس به منظور خاموش/روشن کردن و قرار دادن گوشی در حالت ویبره و سایلنت، دکمه هایی در لبه سمت راست گوشی تعبیه کرده است. برای دسترسی آسان به کم و زیاد کردن صدا نیز از دکمه هایی در سمت چپ گوشی استفاده کرده است.

از گوشی OnePlus 10 Pro چه می دانید؟

مجهز به صفحه نمایش با کیفیت و سیستم سخت افزاری قدرتمند!

از ویژگی های مهم گوشی وان پلاس مدل 10 Pro می توان به صفحه نمایش باکیفیت و قدرتمند آن اشاره کرد. صفحه نمایش تعبیه شده در این مدل از گوشی از نوع Fluid AMOLED بوده و می تواند تصاویر باکیفیت را برای شما به ارمغان بیاورد. در ضمن با توجه به رزولوشن 3216x1440 پیکسل و نرخ تازه سازی 120 هرتزی که در اختیار دارد می تواند لذت نگاه کردن به صفحه نمایش را چندین برابر جذاب تر کند. این صفحه نمایش در مقایسه با صفحه نمایش های سامسونگ از روشنایی کم تر و در مقایسه با صفحه نمایش های آیفون از روشنایی بیشتری برخوردار است. Adaptive یکی دیگر از قابلیت های موجود در این مدل از گوشی بوده که به منظور جابجایی فرکانس صفحه نمایش به صورت اتوماتیک تعبیه شده است. در ضمن شما می توانید از طریق تنظیمات مربوط به صفحه نمایش، کیفیت آن را در حالت های FHD+ و QHD+ قرار دهید.

شرکت وان پلاس تو ساخت این گوشی موبایل نیز همانند سایر قسمت های آن از سخت افزار قدرتمندی استفاده کرده است. سخت افزار قدرتمند استفاده شده در این گوشی شامل پردازنده Snapdragon 8 Gen1، حافظه داخلی 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت از نوع LPDDR5، چیپست X65 و پردازنده گرافیکی Adreno 730 می شود. با توجه به مشخصات سخت افزاری که در اختیار دارد قادر است سنگین ترین بازی ها را با بالاترین فریم و بالاترین کیفیت تصویری اجرا کند. در ضمن این مدل از گوشی از 5G نیز پشتیبانی می کند.

میزان شارژدهی و امنیت بالا!

باتری قدرتمند را می توان یکی دیگر از ویژگی های مهم OnePlus 10 Pro محسوب کرد. باتری تعبیه شده در این گوشی با توجه به قابلیت ها و قدرتی که در اختیار دارد توانسته نقص باتری تمامی گوشی های رده بالا را رفع کند. این باتری از ظرفیت 5000 میلی آمپر در ساعت برخوردار بوده و می تواند هنگام انجام بازی های سنگین کارایی خوب و راضی کننده ای از خود نشان دهد. شرکت OnePlus جهت شارژ کردن باتری گوشی در سریع ترین زمان ممکن از یک شارژر 80 واتی ار نوع فست بهره برده است. با توجه به قدرت بالایی که شارژر در اختیار دارد قادر است باتری گوشی را در عرض 40 دقیقه کامل شارژ کند! از دیگر ویژگی های باتری تعبیه شده نیز می توان به قابلیت پشتیبانی از شارژ بی سیم (وایرلس) 50 واتی از نوع فست اشاره کرد.

OnePlus 10 Pro از نظر امنیت نیز در درجه بالاتری قرار داشته و می تواند تا حد زیادی شما را راضی نگه دارد! شرکت وان پلاس در طراحی این مدل گوشی از سیستم اثر انگشت اپتیکال در زیر صفحه نمایش استفاده کرده است. این سیستم با توجه به حساسیتی بالایی که دارد می تواند در سریع ترین زمان اثر انگشت کاربر را تشخیص دهد. از دیگر موارد امنیتی استفاده شده نیز می توان به سیستم تشخیص چهره 2 بعدی اشاره کرد. این سیستم نیز همانند اثر انگشت دارای عملکرد قابل قبولی است.

میزان شارژدهی و امنیت بالا!

دوربین!

OnePlus 10 Pro مجهز به دوربین های 2 گانه (دوربین اصلی و دوربین اولترا واید) و سنسور تله فوتو در پشت بوده و می تواند تصاویری با بالاترین کیفیت را برای شما ثبت کند. دوربین اصلی از یک سنسور 48 مگاپیکسلی و دوربین اولترا واید نیز از یک سنسور 50 مگاپیکسلی بهره مند است. سنسور تله فوتو نیز برخلاف پرچمدارها از عملکرد ضعیف تری برخوردار بوده و در کل می تواند به شما در ثبت تصاویر کمک کند. دوربین سلفی تعبیه شده نیز مجهز به یک سنسور 32 مگاپیکسلی بوده و با توجه به قابلیت فیلم برداری به صورت 1080p می تواند عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. در ضمن دوربین های پشتی تعبیه شده در این مدل گوشی از قابلیت فیلم برداری با کیفیت 8K با 24 فریم بر ثانیه و 4K با 30، 60 و 120 فریم بر ثانیه برخوردار بوده تا کاربر از قابلیت ضبط تصاویر در بالاترین کیفیت بهره مند باشد.

منبع: theverge