کنسول نینتندو سوییچ OLED جدیدترین عضو شرکت نینتندو محسوب شده که در سال 2021 تولید و روانه بازارهای جهانی شده است. شرکت نینتندو به دلیل تولید کنسول های به روز و قدرتمند توانسته گیمرهای زیادی را در سراسر دنیا به سمت خود بکشاند. این مدل کنسول به دلیل بهره مندی از ویژگی های به روز تر و مکانیزم های جدید به همراه بهینه سازی های مختلف می تواند اکثر کاربران و طرفداران خود را راضی نگه دارد و رقیبان پر قدرتی برای سایر کنسول های دستی مانند کنسول گیمینگ دستی Retroid Pocket 3 باشند! پورت های کاربردی، صفحه نمایش OLED، کنترلرهای پیشرفته و باکیفیت همراه با موتورهای لرزشی از نوع HDRumble، حسگر NFC و ... از ویژگی ها و امکانات های موجود در این مدل کنسول محسوب می شود. از نمونه ویژگی های به روز رسانی شده این مدل کنسول نسبت به نسل های گذشته نیز می توان به صفحه نمایش باکیفیت تر، باتری پرقدرت تر و ... اشاره کرد. در ادامه مقاله به بررسی بیشتر و تخصصی تر کنسول نینتندو سوئیچ OLED خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی کامل و تخصصی کنسول بازی Nintendo Switch – OLED

طراحی ظاهری کنسول نینتندو سوییچ OLED!

شرکت نینتندو در طراحی کنسول سوئیچ OLED از یک صفحه نمایش 7 اینچی استفاده کرده که نسبت به مدل قبلی از ارتقا قابل توجهی برخوردار شده است. از دیگر ویژگی های طراحی تغییر یافته نسبت به مدل های قبلی نیز می توان به پهن تر شدن آن اشاره کرد. نینتندو همچنین به منظور قرار گرفتن کنسول به صورت رومیزی از یک پایه قابل تنظیم استفاده کرده تا کاربر قادر باشد بدون هیچ چالشی و بر حسب سلیقه شخصی آن را تنظیم کند. گوشه های انحنایی از دیگر ویژگی های ظاهری است که در طراحی ان مدل از کنسول نینتندو استفاده شده است. نینتندو در قسمت بالایی این کنسول از یک فضای مخصوص بهره برده تا کاربر برای قرار دادن کارتریج های بازی از آن استفاده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از فضای مخصوص کارتریج می توان گفت که برای استفاده از بازی های گوناگون فضایی از کنسول اشغال نخواهد شد! علاوه بر ویژگی های یاد شده، شرکت نینتندو به منظور کنترل میزان صدا و روشن/خاموش کردن دستگاه از دکمه های کنترلی در قسمت بالایی دستگاه استفاده کرده است. در کنار دکمه های کنترلی تعبیه شده در قسمت بالایی نیز از جک 3.5 میلی متری به منظور متصل کردن هدست بهره برده است. کارت خوان نیز در کنار جک 3.5 میلی متری این مدل کنسول نینتندو تعبیه شده است و این بدین معنی است که شما می توانید از بهترین کارت حافظه های جانبی موجود در بازار برای بالا بردن ظرفیت کنسول دستی خود استفاده کنید. در قسمت پایینی کنسول نیز شاهد پورت USB Type-C که جهت متصل کردن مستقیم کنسول به به منبع های مختلف اضافه شده است.

طراحی ظاهری کنسول نینتندو سوییچ OLED!

مشخصات فنی کنسول بازی نینتندو سوئیچ OLED!

از نمونه مشخصات فنی موجود در کنسول نینتندو سوئیچ OLED می توان به حافظه داخلی 64 گیگابایتی و صفحه نمایش 7 اینچی اشاره کرد. این صفحه نمایش قابلیت به نمایش درآوردن تصاویری با رزولوشن 720p و 60 فریم بر ثانیه را در اختیار دارد! لازم به ذکر است که با متصل کردن این کنسول به تلویزیون می توانید از مشاهده تصاویری با رزولوشن 1080p نیز بهره مند شوید. صفحه نمایش تعبیه شده در این مدل کنسول نسبت به مدل های قبلی از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و می تواند تصاویری با بالاترین وضوح را برای نمایش دادن فراهم کند! از ویژگی صفحه نمایش های OLED نیز می توان به میزان پایین مصرف برق اشاره کرد که باعث می شود باتری موجود در این مدل کنسول شارژ دهی زیادی داشته باشد! در ضمن شرکت نینتندو به منظور محافظت صفحه نمایش از یک محافظ نازک استفاده کرده تا در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت بالایی از خود نشان داده باشد.

شرکت نینتندو از یک باتری پرقدرت 4310 میلی آمپر ساعتی نیز در طراحی و ساخت این مدل کنسول استفاده کرده است. باتری تعبیه شده نیز همانند سایر امکانات موجود در کنسول نینتندو سوئیچ OLED از کیفیت بالاتری بهره می برد. این باتری قادر است در هر بار استفاده شارژ دهی از 4.5 تا 9 ساعت داشته باشد. لازم به ذکر است که میزان شارژ دهی باتری بستگی به نوع بازی و میزان روشنایی همراه با تنظیمات گرافیکی دارد و قادر است در عرض 3 ساعت به صورت کامل شارژ شود! بعنوان مثال باتری تعبیه شده هنگام اجرای بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild قادر است شارژ دهی برابر با 5.5 ساعت را برای کاربر داشته باشد. برای افزایش میزان شارژ دهی باتری تعبیه شده می توانید اقدام به کم کردن میزان روشنایی و قرار دادن کنسول در حالت پرواز کنید. در این حالت می توانید از شارژ دهی بیشتری بهره مند شوید!

مشخصات فنی کنسول بازی نینتندو سوئیچ OLED!

قابلیت استفاده در 3 حالت و پورت های کاربردی!

پورت های کاربردی از قابلیت های مهم در کنسول نینتندو سوئیچ OLED محسوب می شود. پورت های تعبیه شده در این مدل کنسول شامل پورت USB Type-C، پورت HDMI و پورت LAN می شود. پورت USB تعبیه شده در این مدل کنسول این امکان را به شما خواهد داد تا برای برقراری اتصال با انواع تجهیزات جانبی کنسول با هیچ چالشی روبرو نشوید. پورت LAN تعبیه شده نیز به منظور متصل کردن این کنسول به اینترنت پرسرعت به صورت سیمی جهت انجام بازی های آنلاین اقدام کنید! پورت HDMI موجود نیز شما را قادر می سازد تا بتوانید کنسول را از طریق آن به تلویزیون متصل کنید. از دیگر ویژگی ها و امکانات مهم و مثبت کنسول نینتندو سوئیچ OLED می توان به استفاده آن در 3 حالت مختلف (TV، Tabletop و Handheld) اشاره کرد.

TV: با متصل کردن کنسول نینتندو سوئیچ OLED از طریق پورت HDMI به تلویزیون و قرار دادن آن بر روی میز می توانید محتوای به نمایش درآمده را در ابعادی بزرگ تر مشاهده کنید.

Tanletop: برای دستیابی به این حالت کافیست پایه تعبیه شده در قسمت پشتی کنسول را متناسب با زاویه دید خود تنظیم کرده و با استفاده از دسته های قابل جدا شدن کنسول (Joy-Con) اقدام به انجام بازی های چند نفره کنید!

Handheld: این حالت از معمولی ترین حالت های استفاده از این کنسول بوده که به شما این امکان را می دهد تا با قرار دادن آن بر روی دستان خود بتوانید در هر مکانی از بازی کردن لذت ببرید!

منبع: nintendo