شرکت ایسر را می توان یکی از غول های تولید کننده انواع مختلف لپ تاپ در سراسر دنیا محسوب کرد. این شرکت با تولید محصولاتی باکیفیت همراه با استانداردهای روز تبدیل به یکی از پرطرفدارترین برند در دنیا شده است. در این مطلب قصد معرفی و بررسی کامل یکی از جدیدترین محصولات ایسر که با عنوان Swift X SFX14 روانه بازار شده است را داریم، پس لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

معرفی و بررسی کامل لپ تاپ Swift X (SFX14-41G) ایسر!

طراحی!

شرکت ایسر در طراحی و ساخت لپ تاپ Swift X SFX14 از بدنه ای دو رنگ (نقره ای و طلایی) استفاده کرده است. ابعاد جمع و جور و وزن 1.39 کیلوگرمی این مدل از لپ تاپ سنگینی زیادی ایجاد نکرده و می تواند حمل و نقل آسان را برای شما به وجود بیاورد. شرکت ایسر به منظور برقراری ارتباط با لوازم جانبی و سایر دستگاه های دیجیتال از پورت های متنوع و متعددی بهره برده است. پورت های تعبیه شده در این لپ تاپ شامل USB 3.2 Gen2 Type-C (جهت شارژ و ارتباط)، پورت USB 3.2 Gen1 Type-A، پورت USB 2.0 و پورت HDMI می شود. شیار قفل کنزینگتون، جک هدفون و درگاه شارژ از دیگر امکانات این مدل از لپ تاپ محسوب می شود. شرکت ایسر همچنین به منظور ورود هوا به داخل از یک دریچه در قسمت پایینی استفاده کرده و برای خروج هوا نیز دریچه هایی را در بین لولاهای درب تعبیه کرده است. در ضمن اسپیکر این مدل نیز در قسمت پایینی لپ تاپ تعبیه شده است.

معرفی و بررسی کامل لپ تاپ Swift X (SFX14-41G) ایسر!

از ویژگی های مهم لپ تاپ ایسر مدل Swift X SFX14 می توان به کیبورد استاندارد آن اشاره کرد. کیبوردهای تعبیه شده در این مدل لپ تاپ هنگام تایپ صدای زیادی تولید نکرده و از فاصله مناسبی نیز برخوردار هستند. در ضمن شرکت ایسر از نور پس زمینه سفید در زیر کیبورد بهره برده تا شما در فضایی کم نور نیز بتوانید از تایپ کردن لذت ببرید. از امکانات منحصر به فردی که در این مدل لپ تاپ وجود دارد نیز می توان به اسکنر اثر انگشت اشاره کرد. این قابلیت در زیر کیبورد طراحی شده و شما برای ورود به ویندوز می توانید از آن استفاده کنید. ترک پد استفاده شده در این مدل لپ تاپ ایسر نیز از کیفیت و حساسیت بالایی برخوردار بوده و می تواند انتظارات شما را تا حد زیادی برآورده کند. از دیگر ویژگی های مهم لپ تاپ نیز می توان به صفحه نمایش 14 اینچی آن اشاره کرد. صفحه نمایش تعبیه شده در این مدل لپ تاپ دارای پنل IPS بوده و از نسبت تصویر 16:9 برخوردار است. حاشیه های باریک، روشنایی مناسب 300 نیت و وضوح Full HD از دیگر ویژگی های این صفحه نمایش محسوب می شود.

معرفی و بررسی کامل لپ تاپ Swift X (SFX14-41G) ایسر!

سخت افزار

لپ تاپ Swift X SFX14 از لحاظ سخت افزاری نیز در رده بالاتری قرار دارد. سخت افزار استفاده شده در این مدل لپ تاپ شامل پردازنده قدرتمند AMD Ryzen 5 5600U همراه با یک کارت گرافیک یکپارچه Radeon، حافظه داخلی 512 گیگابایتی از نوع PCIe NVMe SSD، رم 16 گیگابایتی و کارت گرافیک مجزای GeForce RTX 3050 Ti شرکت انویدیا می شود. طبق ادعای شرکت ایسر این مدل لپ تاپ به دلیل برخورداری از دریچه های ورودی و خروجی هوا و فن قدرتمندی که دارد می تواند دمای قطعاتش را تا حد زیادی کنترل کند. فن تعبیه شده در این لپ تاپ جریان هوا را از طریق دریچه ورودی تعبیه شده در زیر لپ تاپ به داخل کشیده و هوای گزم تولید شده را از طریق دریچه خروجی که در کنار لولای درب طراحی شده خارج می کند. به این ترتیب می تواند دمای قطعات را کاهش داده و سلامت آن ها را تضمین کند. در ضمن با فشردن کلید های Fn+F می توانید حالت های خنک کننده مختلف را امتحان کنید.

معرفی و بررسی کامل لپ تاپ Swift X (SFX14-41G) ایسر!

با توجه به برخورداری از وب کم با کیفیت که دارای رزولوشن 720p است می تواند به شما این امکان را بدهد تا بتوانید تماس های ویدئویی باکیفیت را با دوستان خود داشته باشید. شرکت ایسر جهت باکیفیت تر کردن تماس های ویدئویی از سیستم PurifiedVoice بهره برده است. این سیستم وظیفه حذف نویز (صداهای اضافی محیط) را داشته تا صدای شما به صورت واضح به طرف مقابل منتقل شود. شرکت ایسر به منظور ارتباط وایرلس (بی سیم) لپ تاپ با سایر دستگاه های دیجیتال از Wi-Fi 6 و Bluetooth 5.2 استفاده کرده است. در ضمن با توجه به برخورداری از بلندگوهای استریو می تواند نیاز شما به هدفون را بی نیاز کند. بلندگوهای تعبیه شده در این مدل لپ تاپ را می توانید از طریق برنامه DTSsound تنظیم کرده و حالت های مختلف صوتی را امتحان کنید. باتری قدرتمند تعبیه شده را می توان یکی دیگر از ویژگی های این مدل از لپ تاپ محسوب کرد. ظرفیت باتری تعبیه شده در این لپ تاپ برابر با 59Wh بوده و می تواند در صورت استفاده معمولی (تماشای فیلم) شارژدهی از 10 تا 11 ساعت را برای شما فراهم سازد. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این لپ تاپ با ویندوز 10 عرضه شده ولی شما می توانید هنگام راه اندازی آن سیستم عامل آن را به ویندوز 11 ارتقاء دهید.

منبع: windowscentral