شرکت TP Link را می توان یکی از معروف ترین و بهترین تولید کنندگان انواع مختلف شبکه های کامپیوتری مانند انواع تقویت کننده و اکستندر wi-fi، مودم روتر و.. محسوب کرد. این شرکت نخستین بار فعالیت های خود را در سال 1996 در چین شروع کرده است. در ضمن این شرکت پس از 9 سال فعالیت خود توانست به بازار بین المللی راه پیدا کرده و موفق شد محصولات خود را به سراسر جهان صادر کند. محصولات تولیدی این شرکت با توجه به بهره مندی از بالاترین کیفیت و استانداردهای روز دنیا توانسته مخاطبان و کاربران زیادی را سمت خود کشاند. مودم های روتر با توجه به بهره مندی از قابلیت های متعددی که در اختیار دارند به آن دسته از گیمرهایی که به دنبال افزایش سرعت وایرلس و اینترنت هستند پیشنهاد می شود. TD-W9970 تی پی لینک از نمونه مودم روتر ساخته شده توسط شرکت TP Link بوده که با توجه به برخورداری از سرعت بالا، قابلیت تحت پوشش قرار دادن محیط گسترده، آنتن های قدرتمند، امنیت بالا و ... تبدیل به یکی از پرطرفدارترین محصولات تولیدی شرکت تی پی لینک شده است. این نوع مودم به دلیل برخورداری از ترکیب بی سیم و باسیم همراه با روتر و مودم DSL داخلی می تواند دردسرهای پیکر بندی و فضای ذخیره سازی را تا حد زیادی کاهش دهد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مودم روتر خواهیم پرداخت، پس لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

دسترسی به سیگنال های قدرتمند با مودم روتر TD-W9970 تی پی لینک!

طراحی ظاهری!

شرکت TP Link در ساخت مودم روتر مدل TD-W9970 از ظاهر شیک همراه با طرح مشبک سوراخدار بهره برده است. این شرکت در طراحی قسمت بالایی مودم درزهایی به منظور خروج دمای ایجاد شده توسط قطعات داخلی دستگاه طراحی کرده که علاوه بر بالا بردن کارایی و عمر دستگاه، توانسته زیبایی دو چندانی را نیز به شکل ظاهری مودم اضافه کند. در قسمت پشتی دستگاه نیز شاهد 2 آنتن هستیم که به منظور در دسترس قرار دادن اینترنت در بیشتر نقاط ساختمان اضافه شده است. در کنار آنتن های تعبیه شده نیز شاهد 1 عدد پورت USB 2.0، 2 عدد کلید با عملکرد روشن/خاموش کردن وای فای و WPS و ریست کردن دستگاه، 1 عدد پورت LAN/WAN 10/100Mbps، 3 عدد پورت LAN 10/100Mbps، 1 عدد پورت VDSL و 1 عدد پورت RJ11 خواهیم بود. TP Link در طراحی بدنه این مدل از مودم روتر خود نیز از جنس پلاستیک باکیفیت بهره برده که می تواند مقاومت بالایی در برابر ضربات احتمالی و سقوط از ارتفاع داشته باشد. در ضمن این مدل از مودم روتر نیز از ابعاد جمع و جوری برابر با 195x130x36 میلی متر برخوردار بوده تا بتواند فضای کم تری از میز کاربر را اشغال کند.

مجهز به فناوری VDSL2 و سرعت وایرلس 300 مگابیت در ثانیه!

مجهز به فناوری VDSL2 و سرعت وایرلس 300 مگابیت در ثانیه!

یکی از مهم ترین و مثبت ترین ویژگی های به کار رفته در این مدل مودم می توان به برخورداری از فناوری VDSL 2 اشاره کرد! این فناوری وظیفه افزایش دادن پهنای باند مودم را بر عهده داشته تا قادر باشد میزان سرعت دانلود و آپلود را به طور همزمان تا 100 مگابیت در ثانیه برساند! سرعت این مودم نسبت به مودم های ADLS 2+ از افزایش 5 برابری بهره مند بوده و می تواند تا حد زیادی کاربر را راضی نگه دارد. از دیگر ویژگی های این پورت می توان به قابلیت پشتیبانی از تمامی اتصال های استاندارد اشاره کرد. اتصال های استاندارد پشتیبانی شده توسط این پورت شامل ADSL، ADSL 2، ADSL 2+، VDSL و VDSL 2 می شود. قابلیت استفاده به عنوان روتر بی سیم و مودم DSL از دیگر قابلیت های مهم مودم روتر مدل TD-W9970 محسوب شده تا شما را از خرید جداگانه و صرف هزینه های اضافی بی نیاز کرده باشد! لازم به ذکر است که فناوری VDSL به دلیل دسترسی به پهنای باند 100 مگابیت در ثانیه ای در اختیار دارد می تواند نیاز کاربران برای فراهم کردن اینترنت خانگی را رفع کند.

مودم روتر مدل TD-W9970 را به آن دسته از گیمرها و یا استریمرهای حرفه ای که به پهنای باند بالایی نیاز دارند تا بدون لگ و چالش خاصی به بازی کردن و استریم کردن با کیفیت HD خود بپردازند پیشنهاد می کنیم. این مدل مودم روتر با توجه به برخورداری از سرعت وایرلسی برابر با 300 مگابایت بر روی باند 2.4 گیگاهرتزی و 4 پورت چهار مگابیتی LAN خود می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای گیمرهای حرفه ای که قصد اجرای بازی های آنلاین و یا تماشای آنلاین ویدئوهای HD را دارند باشد.

قابلیت سازگاری با سرویس های فیبر و کابلی!

قابلیت سازگاری با سرویس های فیبر و کابلی!

انعطاف برای اتصالات مختلف از امکانات تعبیه شده در مودم روتر مدل TD-W9970 تی پی لینک محسوب می شود. در ضمن این قابلیت به لطف پشتیبانی از اتصالات VDSL/ADSL و WAN به وجود آمده است. از دیگر قابلیت های پورت قابل تعویض LAN/WAN موجود در این مدل مودم روتر می توان به سازگاری با سرویس های فیبر و کابل اشاره کرد. از دیگر امکاناتی که کاربر پس از راه اندازی مودم روتر مدل TD-W9970 تی پی لینک به دست خواهد آورد می توان به قابلیت پشتیبانی به صورت همزمان از ده تونل VPN IPsec اشاره کرد. این ویژگی به کاربر این امکان را خواهد داد تا قادر به راه اندازی یک شبکه مجازی شخصی باشد. تونل های ارتباطی موجود در این مودم امنیت شبکه را افزایش داده تا کاربر از مزایای دسترسی به شبکه و فایل های خود در خانه و یا محل کار برخوردار شود.

آنتن های N300 تعبیه شده در قسمت پشتی دستگاه غیر قابل جداسازی بوده و از قدرتی برابر با 4 دسی بل بهره می برند. این مدل آنتن بر روی فرکانس 2.4GHz قابلیت پشتیبانی از سرعتی برابر با 300Mb/s و استاندارد 802.11n را دارد. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که مودم روتر مدل TD-W9970 تی پی لینک از استاندارد 6KV (حفاظت در برابر صاعقه) و پورت USB چند منظوره برخوردار بوده که به کاربر این امکان را می دهد تا بتواند فایل های خود با چندین کامپیوتر مختلف را بوسیله شبکه خانگی اشتراک گذاری کند! لازم به ذکر است که شما میتوانید جهت آشنایی با سایر مودم های گیمینگ مقالاتی مانند مقاله بررسی کامل و تخصصی مودم گیمینگ DSL-AX82U AX5400 ایسوس! را مشاهده کنید.

منبع: tp-link