لپ تاپ مدل XPS 13 Plus از جدیدترین لپ تاپ های تولیدی شرکت معتبر Dell محسوب می شود. این مدل لپ تاپ با توجه به ویژگی ها و قابلیت های فراوانی که در اختیار دارد تبدیل به یکی از قدرتمندترین لپ تاپ های بازار شده است. XPS 13 Plus در مقایسه با لپ تاپ های هم رده خود از قیمت بالاتر برخوردار بوده ولی در عوض از قدرت بالاتر، شارژدهی بیشتر باتری، پورت های کاربردی تر و ... بهره می برد. تاچ پد استفاده شده در این مدل لپ تاپ به دلیل پیشرفته بودن نسبت به مدل های قبلی و برخورداری از دکمه های لمسی تعبیه شده در قسمت بالایی کیبورد (جایگزین دکمه های FN) توانسته توجه کاربران بیشتری را به سمت خود بکشاند! در ضمن دکمه های لمسی به کار رفته در این مدل همانند دکمه های لمسی استفاده شده در مک بوک پرو بوده و با توجه به برخورداری از دوازدهمین نسل از پردازنده های شرکت اینتل (Intel Core) می توان گفت که با قدرتمند ترین و بهترین لپ تاپ های سری dell xps 13 طرف هستیم! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از لپ تاپ شرکت دل خواهیم پرداخت، پس لطفا با ما همراه باشید!

Dell XPS 13 Plus برخلاف هر چیزی که تاکنون دیده اید!

طراحی!

شرکت دل در ساخت لپ تاپ مدل XPS 13 Plus از بدنه ای باکیفیت استفاده کرده است. بدنه به کار رفته در این مدل از لپ تاپ با توجه به کیفیتی که در اختیار دارد می تواند مقاومت زیادی در برابر ضربات احتمالی و یا حتی سقوط از ارتفاع داشته باشد. با این ویژگی می توان گفت که کاربر می تواند بدون نگرانی بابت آسیب دیدن لپ تاپ مشغول استفاده از آن باشد. از دیگر ویژگی های مهمی که در طراحی این لپ تاپ استفاده شده نیز می توان به ابعاد جمع و جور 199.04x295.3x15.28 میلی متر و وزن پایین 1.26 کیلوگرم اشاره کرد. ابعاد جمع و جور لپ تاپ XPS 13 Plus دل، فضای زیادی از میز شما اشغال نکرده و به دلیل برخورداری از وزن ناچیز این امکان را به شما خواهد داد تا هنگام جابجایی با هیچ چالشی روبرو نشوید! کیبورد استاندارد بدون نامبر پد و تاچ اسکرین حرفه ای و حساس همراه با صفحه نمایش 13.4 اینچی از دیگر ویژگی های مثبت و مهمی است که شرکت Dell در طراحی و ساخت این مدل از لپ تاپ استفاده کرده است!

Dell XPS 13 Plus برخلاف هر چیزی که تاکنون دیده اید!

دارای صفحه نمایش باکیفیت!

Dell لپ تاپ مدل XPS 13 Plus خود را از نظر صفحه نمایش در 4 نسخه 13.4 اینچی مختلف طراحی کرده است. نسخه های طراحی شده از نظر صفحه نمایش شامل صفحه نمایش 13.4 اینچی FHD+ با رزولوشنی برابر با 1920x1200 پیکسل، نرخ به روز رسانی 60 هرتزی همراه با روشنایی برابر با 500 nit بدون صفحه لمسی، نسخه FHD+ لمسی با رزولوشنی برابر با 1920x1200 پیکسل همراه با نرخ به روز رسانی 60 هرتزی، روشنایی برابر با 500 nit، نسخه 3.5K لمسی با رزولوشنی برابر با 3456x2160 پیکسل با نرخ به روز رسانی 60 هرتز همراه با روشنایی 400 nit، نسخه UHD+ لمسی با رزولوشنی برابر با 3840x2400 پیکسل و نرخ به روز رسانی 60 هرتزی همراه با روشنایی برابر با 500 nit می شود. با توجه به برخورداری از 4 نسخه این امکان را خواهید داشت تا با توجه به نوع کاربری و انتظاری که از لپ تاپ دارید، نسخه مناسب خود را انتخاب کنید! از دیگر ویژگی هایی که در ساخت و طراحی صفحه نمایش XPS 13 Plus استفاده شده می توان به نمایش درآوردن تصاویر با بالاترین کیفیت همراه با رنگ های همیشه زنده اشاره کرد. در ضمن این مدل از لپ تاپ دارای حاشیه های خیلی کمی نیز است. میزان روشنایی 400 و 500 nit استفاده شده در نسخه های موجود نیز این امکان را به کاربر می دهد تا قادر باشد در محیط های نسبتا پر نور نیز از تصاویری با بالاترین وضوح و کیفیت بهره مند باشد! Anti Glare و Anti-Reflect نیز از قابلیت های موجود در این نمایشگر بوده که علاوه بر بالا بردن هر چه بیشتر کیفیت به شما هنگام بازی در محیط های پر نور کمک زیادی خواهد کرد.

Dell XPS 13 Plus برخلاف هر چیزی که تاکنون دیده اید!

صفحه کلید و تاچ پد!

صفحه کلید نیز همانند صفحه نمایش این مدل لپ تاپ از کیفیت بالایی بهره مند بوده و با توجه به طراحی بسیار دقیق و در بر گرفتن تمام عرض لپ تاپ می تواند حس خوب و راحتی تایپ کردن را برای کاربران به وجود آورد. شرکت دل در طراحی و ساخت XPS 13 Plus از صفحه کلیدهای استاندارد بدون Numpad استفاده کرده که از عمق تراول بسیار مناسبی نیز برخوردار هستند. با توجه به این ویژگی می توان گفت که هنگام تایپ با این لپ تاپ نیز حس خوشایندی به شما انتقال داده خواهد شد! از ویژگی های صفحه کلید تعبیه شده در این لپ تاپ می توان به نور پس زمینه آن اشاره کرد. این ویژگی نیز به شما این امکان را می دهد تا بتوانید در محیط های تاریک نیز به تایپ کردن ادامه دهید! در ضمن کیبوردهای تعبیه شده در این مدل لپ تاپ هنگام تایپ صدای زیادی تولید نخواهند کرد! لازم به ذکر است که شرکت لنوو کلید پاور دستگاه را نیز در بالای صفحه کلید تعبیه کرده و شما با استفاده از آن می توانید اقدام به روشن و یا خاموش کردن دستگاه بکنید. تاچ پد نیز یکی دیگر از امکانات و قابلیت های موجود در لپ تاپ XPS 13 Plus دل بوده که همانند سایر قطعات استفاده شده از کیفیت بالایی بهره می برد. تاچ پد استفاده شده گر چه از ظاهر ساده ای برخوردار است ولی با توجه به حساسیت و دقت بالایی که در اختیار دارد می تواند پاسخگویی و بازخورد بسیار دقیق را برای کاربر به ارمغان بیاورد.

Dell XPS 13 Plus برخلاف هر چیزی که تاکنون دیده اید!

مجهز به سیستم سخت افزاری قدرتمند!

سیستم سخت افزاری از اصلی ترین بخش های یک لپ تاپ محسوب شده که وظیفه اجرا و پردازش بازی ها و نرم افزارهای مختلف را بر عهده دارد. شرکت دل به منظور بالا بردن و افزایش میزان کارایی و عملکرد لپ تاپ مدل XPS 13 Plus خود از سیستم سخت افزاری قدرتمندی استفاده کرده است و همین نقطه قوت نیز باعث شده تا این لپتاپ توانایی رقابت با لپ تاپ های قدرتمند را داشته باشد. لازم به ذکر است که شما می توانید برای درک بهتر این موضوع مقاله لپتاپ Dell XPS 13 Plus در مقایسه با لپ تاپ قدرتمند Dell XPS 15 را مشاهده کنید. سیستم سخت افزاری استفاده شده در این مدل لپ تاپ همانند صفحه نمایش از نسخه های مختلفی برخوردار است. نسخه های موجود این مدل لپ تاپ شامل نسخه های زیر می شود:

1- پردازنده Core i5-1240P همراه با کش 12 مگابایتی و 12 هسته، 16 رشته، رم 8 گیگابایتی از نوع LPDDR5 و هارد 512 گیگابایتی از نوع SSD می شود.

2- پردازنده Core i7-1260P همراه با 18 مگابایت کش و 12 هسته، 16 رشته، 16 گیگابایتی از نوع LPDDR5 و هارد 1 ترابایتی از نوع SSD می شود.

3- پردازنده Core i7-1280P همراه با کش 24 مگابایتی و 14 هسته، 20 رشته، رم 32 گیگابایتی از نوع LPDDR5 و هارد 2 ترابایتی از نوع SSD می شود.

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت دل از یک وب کم باکیفیت و باتری قدرتمند 3 سلولی 55 واتی نیز در ساخت لپ تاپ مدل XPS 13 Plus استفاده کرده است. وب کم طراحی شده قادر به فیلم برداری 720p بوده و می تواند هنگام برقراری تماس های تصویری کیفیت مطلوبی داشته باشد. در ضمن به منظور بالا بردن امنیت لپ تاپ نیز از ماژول Windows Hello IR نیز استفاده کرده است. این قابلیت با تشخیص چهره اجازه ورود به سیستم را به کاربر خواهد داد!

منبع: windowscentral