در بخش نخست این مقاله به معرفی و بررسی یکی از محصولات پرچمدار شرکت اپل که با عنوان گوشی آیفون 13 پرو مکس طراحی و روانه بازار شده است پرداختیم. در این بخش از مقاله نیز قصد بررسی بیشتر و کامل تر این مدل از گوشی را داریم، پس با ما همراه باشید!

باتری!

شرکت اپل در طراحی و ساخت گوشی آیفون 13 پرو مکس از باتری Li-ion با ظرفیتی برابر با 4373 میلی آمپر ساعت استفاده کرده است. ظرفیت موجود در این مدل از گوشی موبایل آیفون نسبت به نسل های گذشته افزایشی برابر با 18.6 درصدی داشته تا کاربران بتوانند از 2.5 ساعت شارژدهی بیشتر برخوردار باشند. برای شارژ کردن باتری تعبیه شده در این مدل از گوشی می توانید از شارژر بی سیم مگ سیف که از قدرت 15 واتی برخوردار بوده استفاده کنید. در ضمن به منظور شارژ سریع نیز می توانید از شارژر سیمی که قدرتی برابر با 20 وات دارد استفاده کنید. شارژر سیمی موجود دارای استاندارد USB Power Delivery 2.0 بوده و شارژر بی سیم نیز از استاندارد Qi برخوردار است. شارژر سیمی موجود در جعبه به لطف قدرت 20 واتی قادر است در عرض نیم ساعت 50 درصد باتری را شارژ کند.

بررسی یکی از حرفه ای ترین گوشی های شرکت نام آشنا اپل! (آیفون 13 پرو مکس) بخش دوم!

دوربین!

دوربین های تعبیه شده در گوشی آیفون همچون سخت افزار های استفاده شده در گوشی های تولیدی شرکت اپل همیشه یک سر و گردن نسبت به سایر غول های تولید کننده گوشی موبایل بالاتر هستند. دوربین اصلی تعبیه شده در گوشی آیفون مدل 13 پرو مکس نسبت به نسل های قبلی 2.2 برابر و دوربین Ultra Wide نیز قادر است تا 92 درصد نور بیشتری را به خود جذب کند. با توجه به این ویژگی می توان گفت قادر است عکاسی با کیفیت و بهتری را در فضاهای تاریک برای کاربر به ارمغان بیاورد. دوربین اصلی این مدل از گوشی آیفون دارای حسگر 12 مگاپیکسلی IMX703 است. این دوربین توسط شرکت نام آشنا سونی ساخته شده و دارای پیکسل های 1.9 میکرو متری و افزایش گشودگی دیافراگم F/1.5 است. لازم به ذکر است که دوربین تعبیه شده در این مدل از گوشی 25 درصد نسبت به نسل 12 گوشی های آیفون بزرگ تر است.

بررسی یکی از حرفه ای ترین گوشی های شرکت نام آشنا اپل! (آیفون 13 پرو مکس) بخش دوم!

دوربین Ultra Wide: دوربین Ultra Wide از حسگر 12 مگاپیکسلی IMX722 شرکت سونی برخوردار بوده و از تفاوت های آن نسبت به دوربین اصلی می توان به پیکسل های 1.0 میکرو متری اشاره کرد. افزایش دیافراگم F/1.8 و جذب 92 درصد نور بیشتر این دوربین به شما این امکان را می دهد تا بتوانید تصاویری پر جزئیات و  120 درجه ای را در محیط های دارای نور کم به ثبت برسانید. دوربین Telephoto نیز یکی دیگر از دوربین های طراحی شده در گوشی آیفون 13 پرو مکس محسوب می شود. این دوربین از حسگر 12 مگاپیکسلی IMX713 بهره مند بوده و همانند دوربین Ultra Wide از پیکسل 1.0 میکرو متری برخوردار است. دیافراگم F/2.8 نسبت به دوربین های دیگر به مراتب تنگ تر بوده و به منظور رفع لرزش دوربین آن را مجهز به لرزش گیر اپتیکال OIS کرده است. در ضمن این دوربین قادر است بزرگنمایی تا  3 برابر از نوع اپتیکال را برای کاربر به ارمغان بیاورد. دوربین سلفی تعبیه شده نیز از حسگر 12 مگاپیکسلی IMX514 ساخته شرکت سونی بوده که همانند دوربین اولترا واید و تله فوتو از پیکسل های 1.0 میکرومتری برخوردار است.

منبع: tomsguide