اپل یکی از نام آشناترین و بهترین شرکت های تولید کننده های لوازم الکترونیکی مصرفی و نرم افزارهای کامپیوتری محسوب می شود. این شرکت نخستین بار در ایالت کالیفورنیا با نام شرکت کامپیوتری اپل شروع به فعالیت کرد. از نخستین محصولات طراحی شده شرکت اپل می توان به ریز رایانه ها و مکینتاش اشاره کرد. این محصولات در دهه 70 میلادی تولید و روانه بازار شده و به نوعی آغازگر طراحی و تولید رایانه های شخصی نیز محسوب می شود. از دستاوردهای بی شمار شرکت اپل می توان به بهترین و پرطرفدارترین شرکت فناوری اطلاعات در سال 2017، با ارزش ترین برند طی 7 سال (از 2011 تا 2018) از سوی مجله فوربز و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب قصد معرفی و بررسی کامل یکی از هزاران محصول تولیدی شرکت اپل که با عنوان آیفون 13 پرومکس طراحی و روانه بازار شده است بپردازیم، با ما همراه باشید!

یکی از حرفه ای ترین گوشی های شرکت نام آشنا اپل! (آیفون 13 پرو مکس) بخش اول!

طراحی!

شرکت اپل در طراحی و ساخت گوشی موبایل آیفون 13 پرو مکس از تغییرات زیادی نسبت به مدل های قبلی بهره برده است. از نمونه تغییرات موجود در این مدل نسبت به مدل قبلی می توان به افزایش شارژ دهی از 1.5 تا 2.5 ساعت، قدرت پردازشی بالا، کیفیت و عملکرد دو برابری دوربین در محیط های تاریک و ... اشاره کرد. سری آیفون های 13 (13 پرو و 13 پرو مکس) نسبت به مدل های قبلی وزن و قطر نسبتا بیشتری به دلیل ارتقای دوربین و بالا رفتن ظرفیت باتری دارند. در ضمن مدل های 13 پرو و 13 پرو مکس در رنگ های شیک (نقره ای، خاکستری، آبی و طلایی) طراحی و روانه بازارهای جهانی شده است.

یکی از حرفه ای ترین گوشی های شرکت نام آشنا اپل! (آیفون 13 پرو مکس) بخش اول!

صفحه نمایش!

گوشی آیفون 13 پرو مکس به لطف بهره مندی از پنل Super RetinaXDR، وضوح 1284x2778 پیکسل و فناوری ProMotion (پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر تا 120 هرتز) تبدیل به بهترین و با کیفیت ترین صفحه نمایش در بین تمامی گوشی ها شده است. طراحان شرکت اپل بر خلاف سایر شرکت ها نرخ فریم خود را با نرخ فریم محتوای به نمایش درآمده تطبیق می دهند. این ویژگی شباهت های زیادی با فناوری G-SYNC و Free-Sync موجود در دنیای کامپیوتر دارد. به عنوان مثال هنگام نمایش محتوایی مانند عکس نرخ نوسازی برابر با 10 هرتز، هنگام نمایش فیلم 20 فریم بر ثانیه نرخ نوسازی برابر با 20 هرتز و هنگام اجرای بازی های 120 فریم بر ثانیه قادر است نرخ نوسازی را تا 120 هرتز بالا ببرد. این ویژگی تاثیر زیادی در مصرف بهینه باتری دارد. صفحه نمایش 6.7 اینچی این مدل از آیفون تراک پیکسلی برابر با 458 پیکسل بر اینچ دارد. در ضمن طبق گفته شرکت اپل گوشی آیفون 13 پرو مکس می تواند نسبت به مدل های قبلی نمایشگر روشن تری (25 درصد بیشتر) را زیر نور آفتاب برای کاربر فراهم سازد. در ضمن این مدل از گوشی شرکت اپل هنگام نمایش محتوای SDR روشنایی برابر با 1065 nits و در هنگام نمایش محتوای HDR نیز می تواند حداکثر روشنایی برابر با 1149 nits را به نمایش در بیاورد.

یکی از حرفه ای ترین گوشی های شرکت نام آشنا اپل! (آیفون 13 پرو مکس) بخش اول!

در بخش دوم مقاله به بررسی بیشتر گوشی آیفون 13 پرو مکس خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

منبع: tomsguide