اپل واچ اولترا ساعت هوشمند ضد ضربه جدید اپل است که می توانید آن را در هر شرایطی به مچ دست خود ببندید و با آن هر جایی که دوست دارید بروید! این ساعت هوشمند برای هایکرها، غواص ها، کوهنوردها و دوندگان ماراتون از بهترین گزینه هاست و در سخت ترین شرایط محیطی نیز بدون کوچکترین مشکلی به عملکرد خود ادامه می دهد! همچنین اپل واچ اولترا برای کاربران عادی نیز انتخاب ایده آلی است و حس استفاده از یک ساعت قدرتمند و فوق حرفه ای را برای شما به ارمغان می آورد! اما این ساعت هوشمند چه ویژگی هایی دارد؟ با ما همراه باشید.

هر آنچه باید در رابطه با اپل واچ اولترا بدانید!

اپل واچ اولترا: نامی که هیچ کس انتظار آن را نداشت!

تا پیش از برگزاری رویداد Far Out اپل که در آن از اپل واچ اولترا رونمایی شد، ما چند نام مختلف را برای ساعت ضد ضربه جدید اپل شنیده بودیم که البته تمام آنها اشتباه بودند! به طور کلی اپل از گمراه کردن افشاگران لذت زیادی می برد و معمولاً همیشه سورپرایزهایی برای آنها دارد! این بار نیز این غول آمریکایی ساعت ضد ضربه خود را با نام Apple Watch Ultra معرفی کرده که هیچ کس تا پیش از این انتظار آن را نداشت!

طراحی اپل واچ اولترا

یک طراحی جدید از اپل که تا پیش از این در هیچ یک از مدل های اپل واچ شاهد آن نبوده ایم! اپل واچ اولترا به گونه ای طراحی شده که تا حد ممکن سفت و سخت باشد! اپل در ساخت بدنه این ساعت از تیتانیوم مناسب برای ساخت تجهیزات هوافضا استفاده کرده که بالاترین میزان مقاومت و دوام را به آن بخشیده است. همچنین این ساعت هوشمند با بدنه مستحکم از دیگر اپل واچ ها بزرگتر است و با بدنه سایز 49 میلی متر عرضه شده است.

طراحی اپل واچ اولترا

فقط بدنه و کناره های اپل واچ اولترا به صورت فوق العاده ای مستحکم نیستند، بلکه صفحه نمایش آن نیز از این بابت ارتقا پیدا کرده است. صفحه نمایش این ساعت هوشمند از کریستال تخت یاقوت کبود ساخته شده که هم دوام بیشتری به آن داده و هم در ارتقای میزان روشنایی آن نقش زیادی داشته است. به طوریکه صفحه نمایش اپل واچ اولترا توان دستیابی به میزان روشنایی 2000nits را دارد که باعث می شود تا وضوح تصاویر آن حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز عالی باشد. اپل عنوان کرده است که روشنایی مدل اولترا نسبت به دیگر مدل های اپل واچ تا دو برابر ارتقا یافته است.

یک دکمه اکشن جدید به اپل واچ اولترا اضافه شده است

اگر به کناره بدنه اپل واچ اولترا نگاهی بیندازید، یک دکمه جدید درست در مقابل تاج دیجیتال (Digital Crown) آن مشاهده می کنید. این دکمه Action Button نامیده شده و از قابلیت برنامه ریزی برخوردار است. در واقع کاربران می توانند این دکمه را برای دسترسی تک لمسی و سریع به قابلیتی که بیشتر از آن استفاده می کنند، برنامه ریزی کنند. به عنوان مثال اپل عنوان کرده که این دکمه می تواند برای شروع سریع یک تمرین ورزشی یا تعویض برنامه ورزشی به صورت سفارشی سازی شده مورد استفاده قرار گیرد (قابلیتی که در watchOS 9 معرفی شده است).

یک اسپیکر جدید در اپل واچ اولترا می تواند از جانب شما درخواست کمک کند!

در کنار دکمه Action شاهد قرارگیری یک محفظه توری مانند بزرگتر برای اسپیکر هستیم که به خوبی از اسپیکر محافظت می کند. این اسپیکر قادر است تا در مواقع اضطراری، با صدایی به قدرت 86 دسی بل درخواست کمک کند و باعث شود تا دیگران بتوانند موقعیت مکانی شما را پیدا کنند.

یک اسپیکر جدید در اپل واچ اولترا می تواند از جانب شما درخواست کمک کند!

اپل واچ اولترا می تواند جاهایی برود که دیگر مدل ها نمی توانند!

مستحکم ترین مدل اپل واچ می تواند جاهایی برود که مدل های دیگر حتی فکر آنها را هم نمی کنند! اپل عنوان کرده است که ساعت هوشمند اپل واچ اولترا می تواند در کوهستان های سرد و یخ زده با دمای حداقل منفی 20 درجه سانتی گراد تا بیابان های داغ و سوزان با دمای حداکثر 55 درجه سانتی گراد مورد استفاده قرار گیرد!

اپل واچ اولترا دارای استاندارد ارتشی MIL-STD-810H نیز هست و ضربه و شوک اثری بر روی آن ندارند! همچنین با خیال راحت می توان از آن در زیر باران و برف و هر نوع شرایط آب و هوایی استفاده کرد.

البته فراموش نکنید که اپل واچ اولترا برای زیر آب رفتن هم مشکلی ندارد و دارای استاندارد WR100 است. به عبارت دیگر می توان از این ساعت هوشمند در هنگام موج سواری، اسکی روی آب و دیگر ورزش های آبی استفاده کرد و از ویژگی های ایمنی آن در مواقع اضطراری بهره برد. علاوه بر این، اپل اعلام کرده که اپل واچ اولترا برای غواص ها هم قابل استفاده است و تا عمق 40 متری آب هم به کار خود ادامه می دهد!

قابلیت و ویژگی های اپل واچ اولترا

قابلیت و ویژگی های اپل واچ اولترا

اپل واچ اولترا را به عمق آب بیشتری ببرید!

همان طور که اشاره شد، اپل واچ اولترا تا عمق 40 متری دوام می آورد و برای استفاده در هنگام غواصی کاملاً مناسب است. زمانی که این ساعت هوشمند در عمق آب قرار می گیرد، به صورت اتوماتیک اپلیکیشن جدید Depth را اجرا می کند. این اپلیکیشن مدت زمان سپری شده از ورود به آب های عمیق، عمق آب فعلی، دمای آب، ساعت، حداکثر عمق قابل دستیابی و معیارهای دیگر را نشان می دهد و به شما کمک می کند تا با اطمینان خاطر بیشتری به غواصی خود ادامه دهید.

اپل واچ اولترا را به عمق آب بیشتری ببرید!

آیا اپلیکیشن قطب نما در اپل واچ اولترا تغییراتی داشته است؟

با توجه به اینکه اپل واچ اولترا ماهیت جستجوگرانه ای دارد و به قصد ماجراجویی طراحی شده، اپلیکیشن قطب نمای آن ارتقاهای اساسی نسبت به مدل های معمولی اپل واچ داشته است. در همین راستا قابلیت جدید Waypoint به آن اضافه شده است. اکنون شما می توانید لوکیشن های مورد نظرتان را به سرعت بر روی قطب نما مارک کرده و سپس Waypoint مسیر و فاصله را به صورت لحظه ای آپدیت می کند.

آیا اپلیکیشن قطب نما در اپل واچ اولترا تغییراتی داشته است؟

از نایت مود استفاده کنید تا بتوانید صفحه نمایش اپل واچ اولترا را در تاریکی ببینید

صفحه نمایش فوق العاده روشن اپل واچ اولترا (با میزان روشنایی 2000nits) به صورت نایت مود هم قابل استفاده است! در این حالت واچ فیس جدید Wayfinder به صورت اتوماتیک جایگزین واچ فیس فعلی ساعت می شود و خواندن اطلاعات صفحه نمایش را در محیط های تاریک آسان تر می کند. برای فعال کردن نایت مود باید تاج دیجیتال ساعت را بچرخانید تا رابط کاربری ساعت به رنگ قرمز درآید.

اپل واچ اولترا تمام امکانات اپل واچ سری 8 را دارد

موضوع مهمی که نباید آن را فراموش کنید این است که اپل واچ اولترا تمام امکانات اپل واچ سری 8 را دارد و تمام کارهای آنها را می تواند انجام دهد! پس ویژگی های جدیدی مانند تشخیص تصادف (Crash Detection) و سنسور اندازه گیری دما که در اپل واچ سری 8 معرفی شده، در مدل اولترا هم وجود دارد. ضمن اینکه مدل اولترا به ویژگی هایی مانند صفحه نمایش همیشه روشن، اپلیکیشن سنجش اکسیژن خون و اپ های ECG هم مجهز است.

منبع: imore