سامسونگ از بهترین و حرفه ای ترین شرکت های تولید کننده انواع مانیتور کامپیوتر در سراسر دنیا بوده و به دلیل تولید محصولات به روز همراه با استانداردها و فناوری های مدرن توانسته کاربران و طرفداران بی شماری را به دست آورد. از جدیدترین و حرفه ای ترین مانیتورهای تولیدی این شرکت می توان به مدل Odyssey Neo G9 اشاره کرد. این مدل مانیتور دارای پنل 49 اینچی خمیده بوده و از ویژگی هایی همچون نرخ نوسازی 240 هرتز، روشنایی حداکثری 2000 نیت و ... برخوردار بوده تا شما برای تجربه ای عالی از بازی ها را به دست آورید. در ادامه قصد بررسی کامل تر و تخصصی تر مانیتور Odyssey Neo G9 را داریم، پس با ما همراه باشید!

طراحی بی نظیر!

شرکت سامسونگ در طراحی و ساخت مانیتور Odyssey Neo G9 از یک صفحه نمایش منحنی استفاده کرده که از شعاعی برابر با 1000R برخوردار است. این میزان خمیدگی با توجه به میدان دید سطح کروی چشم انسان ها طراحی شده و باعث می شود تا کاربران دید کامل تری را به دست آورده و به سطح جدیدتری از تصاویر دسترسی داشته باشند. این مانیتور از قابلیت به نمایش درآوردن تصاویری با کیفیت DQHD (5120x1440) برخوردار بوده تا کاربران از تماشای محتوایی واضح، پر عمق و پر جزئیات لذت ببرند! طراحی ظاهری این مدل از مانیتور نیز به صورت کاملا حرفه ای بوده و با توجه به جذابیتی که در اختیار دارد می تواند هر کاربری را مجذوب خودش کند. در ضمن طراحی قسمت پشتی این مانیتور شباهت های زیادی با مدل های قبلی دارد. سامسونگ این مدل از مانیتور خود را از پلاستیک مرغوب ساخته تا علاوه بر سبک بودن از مقاومت زیادی نیز بهره مند باشد. این مانیتور با توجه به زیبایی خاصی که دارد می تواند جلوه خاصی به میز شما ببخشد! آشنایی با مانیتور صنعتی.

بررسی قدرتمندترین و جذاب ترین مانیتور گیمینگ سامسونگ (Odyssey Neo G9)

مجهز به فناوری های متنوع و متعدد!

سامسونگ در ساخت Odyssey Neo G9 همچون تلویزیون های خود از فناوری Quantum Matrix بهره برده است. این فناوری وظیفه افزایش میزان روشنایی را تا 12 بیت و 4096 مرحله بر عهده دارد. با این ویژگی بخش های تاریک موجود در مانیتور سامسونگ تاریک تر و بخش های روشن نیز روشن تر به نمایش در خواهند آمد. با این فناوری قادر خواهید بود صحنه های تاریک بازی و یا فیلم را به صورت واضح مشاهده نمایید. فناوری HDR نیز یکی از عوامل افزایش کیفیت و وضوح تصاویر محسوب می شود. این فناوری با افزایش دادن میزان روشنایی تا 2000 nit می تواند بخش های تاریک و روشن را با وضوح بیشتری برای کاربران به نمایش در بیاورد. در نتیجه کاربر قادر خواهد بود در محیط های پر نور نیز از محتوایی با وضوح بالا برخوردار باشد. Flicker Free نیز از دیگر فناوری های استفاده شده در Odyssey Neo G9 بوده که از آسیب های جبران ناپذیر چشم مانند سندروم چشمی کار با رایانه و یا آب مروارید جلوگیری می کند. این ویژگی اثرات تابش نور آبی به چشم و پرش تصویر را به حداقل می رساند. در نتیجه فشار وارد بر چشم را در شرایط نوری مختلف کاهش می‌دهد.

بررسی قدرتمندترین و جذاب ترین مانیتور گیمینگ سامسونگ (Odyssey Neo G9)

مجهز به Core Sync و قابلیت ایجاد گیم پلی روان!

شرکت سامسونگ در طراحی مدل قبلی این مانیتور (Odyssey G9) از قابلیت Infinity Lighting استفاده کرده بود تا کاربر قادر باشد نورپردازی تعبیه شده در قاب پشتی مانیتور را به صورت دستی تنظیم کرده و افکت های مناسب با شرایط بازی های مختلف را دربیاورد. اما سامسونگ به منظور ارتقای این قابلیت از فناوری Core Sync در مانیتور Odyssey Neo G9 استفاده کرده تا نورپردازی پشت مانیتور به صورت خودکار با فضای بازی که در آن قرار دارید متناسب باشد. از دیگر ویژگی ها و امکانات منحصر به فرد این مانیتور می توان به نرخ پاسخ گویی اشاره کرد. میزان نرخ پاسخ گویی رابطه مستقیمی با اتفاقاتی که در جریان بازی اتفاق می افتد دارد. در هنگام انجام بازی های شوتر هر چه این فاصله کم تر باشد، شانس گیمر برای پیروزی نیز به همان میزان افزایش پیدا خواهد کرد. این مدل مانیتور از نرخ پاسخ گویی ناچیز 1 میلی ثانیه برخوردار بوده تا کاربر تجربه یک بازی بدون لگ و واضح را تجربه کند. از دیگر قابلیت هایی که در این مانیتور به منظور افزایش عملکرد گیمرها مورد استفاده قرار گرفته است می توان به قابلیت AMD FreeSync Premium Pro، Nvidia G-Sync و نرخ تازه سازی قدرتمند و سریع 240 هرتز اشاره کرد. نرخ تازه سازی 240 هرتز باعث می شود تا این مانیتور نسبت به مدل های معمولی در بازار از 4 برابر فریم بیشتر برخوردار باشد.

بررسی قدرتمندترین و جذاب ترین مانیتور گیمینگ سامسونگ (Odyssey Neo G9)

دارای پورت های کاربردی متعدد و صفحه نمایش DQHD

طراحان مانیتور جهت برقراری ارتباط بین مانیتور و دیگر دستگاه های دیجیتال همچون کنسول، لپ تاپ، کامپیوتر و ... از پورت های کاربردی متعددی بهره برده تا کاربران برای متصل شدن کار سختی پیش رو نداشته باشند. پورت های کاربردی که در قاب پشتی مانیتور تعبیه شده اند شامل 2 عدد پورت USB 3.0، 2 عدد پورت HDMI، 1 عدد پورت DisplayPort و 1 عدد پورت Headphone می شود. سامسونگ این مدل از مانیتور خود را در با پنل 49 اینچی طراحی کرده که قادر است رزولوشنی برابر با 5120x1440 (DQHD) داشته باشد. رزولوشن موجود در این مانیتور می تواند تصاویری با بالاترین و فوق العاده ترین کیفیت را برای کاربر به ارمغان بیاورد. در نتیجه کاربر هنگام انجام بازی های به روز می تواند از کیفیت تصاویر بی نظیر بهره مند شود. از دیگر ویژگی های این مانیتور نیز می توان به نسبت تصویر 32:9 و کنتراست 1000000:1 اشاره کرد!

منبع: pcgamer

پیشنهاد مطالعه : شرکت LG مانیتورهای گیمینگ ULTRAGEAR را با رفرش ریت فوق العاده سریع معرفی کرد.